Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خب! نتیجه مذاکرات ترامپ و رییس جمهوری چین مشخص شد و حالا سرمایه گذاران و تحلیلگران مشغول بررسی شرایط بازارها در روزهای آینده هستند. خبر مثبت از مذاکرات، امید به آینده را بیشتر کرده اما ..

هفته داریم، چه هفته ای!

بورس24 : هفته گذشته قیمت طلا و نفت افزایش یافت اما شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا و شاخص دلار کمی پایین آمدند. همچنین قیمت فلزات پایه تغییرات بزرگ نداشت زیرا سرمایه گذاران در انتظار نتیجه مذاکرات ترامپ و رئیس جمهوری چین بودند که امروز انجام شد و نتیجه آن مثبت بود. هفته پیش رو هفته ای بسیار پرهیجان است زیرا از یک سو نگرانی‌ها درباره تشدید تنش های تجاری بین چین و آمریکا از بین رفته است و از سوی دیگر گزارش های پر اهمیت و تاثیرگذار از اقتصادهای بزرگ در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می‌کنیم.

روز دوشنبه شاخص کایکسین از فعالیت ها در بخش تولید کارخانه ای چین در ماه جاری میلادی اعلام می‌شود. همچنین وضعیت بخش تولید کارخانه ای در منطقه یورو، انگلستان و آمریکا در ماه جاری مشخص خواهد شد. در ماه‌های اخیر این بخش از اقتصادهای بزرگ تحت تاثیر منفی تنش های تجاری بین چین و آمریکا و برخی بحران های سیاسی قرار داشته و عملکرد آن ضعیف بوده است. انتظار می رود محتوای گزارش‌های روز دوشنبه منفی باشد اما با توجه به توافق ترامپ و رئیس جمهوری چین بر سر آغاز مجدد مذاکرات تجاری و اعمال نکردن تعرفه‌های جدید بر کالاهای صادراتی طرف مقابل جو حاکم بر بازارها مثبت است و انتظار می‌رود شاخص‌ها در بورس های بزرگ رشد کنند. البته رشد شاخص ها شدید نخواهد بود زیرا هنوز مشخص نیست نتیجه نهایی مذاکرات چیست بنابراین احتمالا سرمایه‌گذاران ریسک بالا نخواهند پذیرفت.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه تغییرات خرده فروشی در آلمان، وضعیت بخش مسکن در انگلستان و تغییرات ذخیره نفت در آمریکا در هفته قبل مشخص خواهد شد. هفته پیش قیمت نفت رشد کرد و در پایان معاملات روز جمعه قیمت نفت برنت به محدوده ۶۵ دلار در هر بشکه رسید. ماه جاری میلادی که فردا پایان می یابد نوسان قیمت ها در بازار نفت به دلیل تنش های تجاری و تنش در خاورمیانه بزرگ بود و قیمت‌ها در دو هفته اخیر رشد کرده اند. نشست اوپک پلاس یعنی اوپک و چند کشور دیگر از جمله روسیه که در برنامه کاهش عرضه حضور دارند در این روز برگزار می شود و تصمیم درباره میزان عرضه در نیمه دوم سال جاری میلادی به اطلاع عموم خواهد رسید. پیش بینی شده برنامه کاهش عرضه که از ابتدای سال جاری اجرا شده تا پایان سال ادامه پیدا کند و این یک عامل مثبت است که به رشد قیمت‌ها کمک خواهد کرد. همچنین امیدواری به تداوم مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا سبب کاهش نگرانی‌ها درباره افق اقتصاد جهان می شود البته در هر حال امسال نرخ رشد اقتصادی جهان پایین تر از سال قبل است و نهادهای بین المللی پیش‌بینی خود از رشد تقاضا در سال جاری را پایین آورده اند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه وضعیت بخش خدمات در چینف منطقه یورو، انگلستان و آمریکا در ماه جاری میلادی مشخص خواهد شد. این بخش نسبت به بخش تولید کارخانه ای وضعیت بهتری دارد و انتظار می‌رود در ماه های آینده شرایط بهتر شود. با آنکه تاثیر برنامه کاهش مالیات ها در آمریکا که از ابتدای سال قبل آغاز شده از میان رفته است اما امیدواری به اجرای برنامه های حمایتی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ و انجام مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا عوامل مثبت هستند که بر فعالیت ها در بخش های مختلف اقتصادی می افزایند. البته درباره کاهش نرخ ها بهره در آمریکا در آینده نزدیک تردیدهایی وجود دارد به ویژه اگر وضعیت شاخص های اقتصادی بهتر شود دلیلی برای این اقدام وجود ندارد و این به معنای رشد شاخص دلار است که بر قیمت مواد خام فشار وارد خواهد کرد. در این روز همچنین وزارت کار آمریکا وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل را مشخص می کند. انتظار می‌رود محتوای این گزارش مثبت باشد. در این حالت دلار حمایت خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه بازارهای آمریکا به مناسبت روز استقلال تعطیل هستند و دو گزارش از بخش خرده فروشی منطقه یورو منتشر می شود. بانک مرکزی اروپا قصد دارد دور جدید برنامه‌های حمایتی را اجرا کند و این عاملی برای کاهش ارزش یورو و قیمت طلاست. در هفته های اخیر قیمت طلا رشد کرده اما اکنون شرایط در حال تغییر است بدین معنا که به احتمال زیاد شاهد رشد ارزش دلار و کاهش ریسک ها خواهیم بود در نتیجه از جذابیت طلا کاسته خواهد شد. البته در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش بینی شده این هفته نیز قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه مهمترین خبر، خبر وضعیت بازار کار آمریکا در ماه جاری میلادی است. وضعیت بازار کار آمریکا خوب است و بهتر خواهد شد زیرا به تدریج جو حاکم بر اقتصاد مثبت می شود و از نگرانی شرکت‌ها کاسته خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24