Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هفته پیش وضعیت بازارهای مختلف خوب بود و کارشناسان پیش بینی کرده اند در هفته پیش رو به دلایل مختلف روندهای مثبت ادامه پیدا خواهد کرد. اما لازم است سرمایه گذاران ..

در انتظار یک هفته پر هیجان و البته امیدبخش!

بورس24 : هفته گذشته قیمت طلا، قیمت نفت و شاخص های مالی در اکثر بورس های بزرگ رشد کردند البته شاخص دلار کاهش یافت زیرا همچنان این باور در بین سرمایه‌گذاران وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا آماده کاستن از نرخ‌های بهره است. در هفته پیش رو گزارش های مهم از اقتصادهای بزرگ اروپا و آمریکا منتشر می‌شود و نیز نشست گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ در ژاپن برگزار خواهد شد در نتیجه انتظار می‌رود هفته پرهیجان پیش‌رو داشته باشیم. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی کارشناسان مطرح شده اشاره می‌کنیم.

روز دوشنبه سه گزارش از اقتصاد آلمان منتشر می‌شود و در آمریکا شاخص وضعیت تجاری در ماه جاری در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. پیش بینی شده این هفته نیز شاخص دلار کاهش خواهد یافت زیرا عوامل مختلف از جمله پایین باقی ماندن نرخ تورم در آمریکا و ضعف در شاخص‌های اقتصاد این کشور زمینه را برای کاهش نرخ های بهره فراهم می‌کند البته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنان اخیر خود احتمال کاهش نرخ های بهره تا پایان سال جاری میلادی را رد کرده است. به هر حال این باور وجود دارد که بانک مرکزی به زودی این نرخ ها را کاهش می دهد و این اقدام فشار بر ارزش دلار را بالا خواهد برد. البته بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارد بر سیاست های حمایتی خود بیافزاید در نتیجه ارزش یورو نیز کاهش می‌یابد بنابراین افت ارزش دلار نمی تواند قابل ملاحظه باشد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه‌شنبه چند گزارش از بخش مسکن آمریکا منتشر می‌شود و موسسه نفت آمریکا تغییرات ذخیره نفت این کشور را در هفته گذشته اعلام می‌کند. همچنین رئیس بانک مرکزی آمریکا و یکی از اعضای کمیته سیاستگذاری این نهاد سخنرانی خواهند کرد. هفته قبل قیمت نفت رشد قابل ملاحظه داشت زیرا یک پهپاد آمریکایی از سوی ایران هدف قرار گرفت. درباره بروز درگیری نظامی بین ایران و آمریکا نگرانی های قابل ملاحظه وجود دارد و همه می‌دانند که اگر چنین درگیری رخ دهد کنترل آن آسان نخواهد بود و صادرات نفت از تنگه هرمز برای مدتی طولانی متوقف خواهد ماند. فعالان بازار نفت بر اخبار مربوط به تنش ها در منطقه خاورمیانه تمرکز کرده اند و در هفته پیش‌رو نیز این خبرها یک عامل مهم است که بر قیمت نفت اثر می‌گذارد. هفته گذشته کاهش ارزش دلار و پایین آمدن ذخیره نفت آمریکا نیز در رشد قیمت نفت تاثیر داشت. نشست اوپک به زودی برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده در آن، برنامه کاهش عرضه نفت که از ابتدای سال جاری اجرا شده تا پایان سال تمدید خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه تغییرات ذخیره انبارهای عمده فروشی و تغییرات سفارش کالاهای بادوام در آمریکا اعلام خواهد شد. ضعف در برخی شاخص‌های اقتصادی آمریکا مدتی است نمایان شده البته شرایط کلی اقتصاد این کشور نسبت به اقتصادهای توسعه یافته دیگر بهتر است. این در حالی است که پیش بینی شده در سه ماهه کنونی و چند فصل آینده نرخ رشد اقتصاد آمریکا کاهش خواهد یافت. عامل اصلی این کاهش از میان رفتن تاثیر برنامه های حمایتی مالی دولت آمریکا و تنش های تجاری بین این کشور و چین است. روزهای جمعه و شنبه نشست گروه بیست برگزار می‌شود و قرار است در این نشست ترامپ و رئیس جمهوری چین مذاکره کنند. از دید کارشناسان بهترین نتیجه این مذاکرات توافق بر سر افزایش نیافتن تنش ها و تداوم مذاکرات بین هیئت های تجاری دو کشور خواهد بود. امیدهایی به رفع تنش‌ها در پایان سال جاری میلادی وجود دارد البته حتی اگر چین و آمریکا در مسیر کاهش تنش ها حرکت کنند ضعف در اقتصاد جهان ادامه پیدا خواهد کرد و این یک عامل جذابیت طلاست. هفته قبل قیمت فلز زرد همچنان رشد کرد و پیش‌بینی شده در هفته پیش رو نیز این روند افزایش ادامه پیدا می‌کند. اگر آن طور که پیش‌بینی شده شاخص دلار کاهش یابد و تنش های مختلف سیاسی و اقتصادی ادامه یابد قیمت طلا باز هم بالا می رود البته قیمت طلا در سه هفته اخیر رشد قابل ملاحظه داشته و به احتمال زیاد بازار مدتی استراحت خواهد کرد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه چند گزارش مهم از اقتصاد منطقه یورو منتشر می‌شود: شاخص اعتماد در بخش صنعت و خدمات، شاخص جو تجاری، شاخص وضعیت اقتصادی و شاخص اعتماد مصرف کنندگان در ماه جاری میلادی. در آمریکا نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در مقیاس سالانه و فصلی، وضعیت بازار کار در هفته قبل و تغییرات مصرف شهروندان در سه ماهه نخست امسال در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. در هفته های اخیر با آن که نگرانی قابل ملاحظه درباره افق اقتصاد آمریکا و جهان وجود داشته شاخص های مالی در بورس آمریکا رشد کرده اند البته بسیاری از تحلیلگران نسبت به اصلاح شاخص‌ها و هشدار داده اند و نیز ریسک های مختلف اقتصاد این کشور را تهدید می‌کند. اخیرا احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا بر ریسک پذیری سرمایه گذاران افزوده است و نیز آنها به این نتیجه رسیده‌اند که توافق تجاری بین چین و آمریکا در نهایت حاصل خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه شاخص بهای واردات و صادرات در آلمان، نرخ تورم در فرانسه، نرخ رشد اقتصادی انگلستان در سه ماهه نخست امسال، نرخ تورم در منطقه یورو و دو گزارش مهم از اقتصاد آمریکا منتشر می شود: تغییرات مصرف شخصی و درآمد شخصی در ماه گذشته میلادی. محتوای این گزارش ها اثرات بزرگ بر عملکرد بازارها خواهد داشت البته انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران این هفته با احتیاط رفتار کند زیرا منتظر برگزاری نشست گروه ۲۰ و مذاکرات ترامپ و رئیس جمهوری چین هستند.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24