Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بازار طلا این روزها توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده زیرا قیمت ها به سرعت افزایش یافته است اما این همه ماجرا نیست. برای حضور پایدار در این بازار باید به چند نکته ..

درخشش طلا سرخوش تان نکند! توصیه کارشناسان چیست؟

بورس24 : هفته گذشته قیمت طلا رشد کرد و این سومین هفته بود که قیمت فلز زرد افزایش می‌یافت. این طولانی‌ترین رشد پیوسته قیمت طلا در ۱۸ ماه اخیر است و در نظرسنجی جدید کیتکو، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران پیش بینی کرده اند در هفته جاری قیمت‌ها باز هم بالا خواهد رفت. در حال حاضر نگرانی درباره تداوم تنش های تجاری بین چین و آمریکا و پیش‌بینی کاهش نرخ های بهره در آمریکا در آینده‌ای نزدیک، مهمترین عوامل رشد قیمت طلا هستند.

هیجان درباره طلا بار دیگر افزایش یافته اما این سوال مطرح است که آیا این خوشبینی منطقی است؟ همانطور که بیان شد یک عامل رشد قیمت طلا نقشی است که این فلز به عنوان حوزه امن سرمایه‌گذاری در دوران های پر ریسک دارد. تنش‌هایی تجاری بین چین و آمریکا در یک سال اخیر وجود داشته و در هفته‌های اخیر شدت یافته است. در حال حاضر هیچ نشانه ای از تمایل دو طرف به حصول توافق مشاهده نمی‌شود و مذاکرات چند هفته ای است که متوقف شده است.

پایان ماه جاری میلادی نشست گروه ۲۰ برگزار می‌شود و قرار است ترامپ و رئیس جمهوری چین در این نشست دیدار کنند. ترامپ تهدید کرده اگر ملاقاتی با رییس جمهوری چین صورت نگیرد بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای صادراتی چین تعرفه اعمال خواهد کرد. چندی پیش او تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای صادراتی چین را از ۱۰ درصد به 25 درصد بالا ببرد و این اقدام یکی از دلایل توقف مذاکرات تجاری دو کشور بود.

نکته مهم دیگر این است که سرمایه گذاران معتقدند بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با ضعف اقتصاد این کشور جهت سیاست های پولی را تغییر خواهد داد بدین معنا که نرخ های بهره را پایین می آورد. این باور چه منطقی باشد چه نباشد سبب کاهش شاخص دلار شده و رشد قیمت طلا را در پی داشته است. در هفته‌های اخیر در برخی شاخص های اقتصادی آمریکا نشانه های ضعف مشاهده شده و نهادهای تحلیلگر پیش بینی کردند که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه کنونی تا پایان سال میلادی کاهش می‌یابد.

به این ترتیب طبیعی است که بانک مرکزی آمریکا اقداماتی برای کمک به رشد اقتصاد انجام دهد. در هفته پیش‌رو نشست کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا برگزار می‌شود و در پایان آن جروم پاول، رئیس بانک مرکزی در کنفرانس مطبوعاتی شرکت خواهد کرد. برخی کارشناسان معتقدند او در سخنان خود به آماده شدن بانک مرکزی برای کاستن از نرخ‌های بهره اشاره خواهد کرد. این پیش بینی می‌تواند بر ارزش دلار فشار وارد کند.

در نظرسنجی از تحلیلگران بازارهای ارز آنها پیش‌بینی کرده‌اند این هفته ارزش دلار در برابر یورو کاهش می یابد. اگر چنین شود شاهد رشد قیمت طلا خواهیم بود البته در هفته جاری گزارش های مهم از اقتصاد انگلستان، منطقه یورو و آمریکا در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد و محتوای این گزارش ها بر ارزش پوند، یورو و دلار اثر خواهد گذاشت.

وضعیت اقتصاد آمریکا در مجموع بهتر از اقتصادهای اروپایی و ژاپن است در نتیجه حتی اگر نرخ های بهره در آمریکا پایین آورده شود احتمال آنکه ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر خیلی کاهش یابد زیاد نیست. به هر حال مدتی است به دلیل تغییر شرایط اقتصاد جهان و پیش‌بینی‌هایی که درباره جهت سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا مطرح شده شاهد رشد قیمت طلا هستیم اما برای پیش بینی افق بازار فلز زرد در ماه‌های آینده داده‌های کافی در اختیار نیست.

برای مثال بانک مرکزی اروپا قصد دارد تدابیر حمایتی جدید اجرا کند و این به معنای کاهش ارزش یورو است. درباره جهت نوسان ارزش یورو در برابر دلار ابهام هایی وجود دارد. از سوی دیگر هر خبر مثبت از کاهش تنش های تجاری بین چین و آمریکا احتمال کاهش نرخ های بهره را کمتر می‌کند و شاخص دلار را بالا می‌برد که عاملی برای فشار بر قیمت طلاست. به سرمایه گذاران توصیه می شود با احتیاط وارد بازار طلا شوند و بر اخبار مربوط به اقتصاد آمریکا و چین تمرکز کنند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24