Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

باید برای به دست آوردن سود و یا خارج شدن از معاملات زیان ده دست به اقدام بزنید. نمی توانید در مورد بازار منفعل باشید. یعنی این که نمی توانید به جای عمل کردن تنها به آرزو کردن و امیدوار بودن بپردازید. این کار موجب منفعل شدن ما نسبت به بازار می گردد... عموما آرزو کردن و امیدوار بودن ایرادی ندارد. همه ما امیدواریم و آرزو می کنیم که چیزهای خاصی در زندگی مان اتفاق بیفتد و این خوب است... ولی جایی برای این چیزها در بازار سهام وجود ندارد. ..

معامله سهم با امید و آرزو یا عالم واقعیت؟

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

باید برای به دست آوردن سود و یا خارج شدن از معاملات زیان ده بازار سهام دست به اقدام بزنید. نمی توانید در مورد بازار منفعل باشید. یعنی این که نمی توانید به جای عمل کردن تنها به آرزو کردن و امیدوار بودن بپردازید. این کار موجب منفعل شدن ما نسبت به بازار می گردد.

عموما آرزو کردن و امیدوار بودن ایرادی ندارد. همه ما امیدواریم و آرزو می کنیم که چیزهای خاصی در زندگی مان اتفاق بیفتد و این خوب است.

ولی جایی برای این چیزها در بازار سهام وجود ندارد. مشکل زمانی پیش می آید که ما امیدواریم و یا آرزو می کنیم که عملکرد بازار مطابق میل ما باشد. این کار ما را در موضعی انفعالی نسبت به بازار قرار می دهد. در نتیجه ما تبدیل به یک برنده و یا بازنده غیر فعال می شویم. هنگامی که آرزو می کنیم یا امیدواریم که بازار کار خاصی را انجام دهد و یا در جهت خاصی حرکت کند، در حال انتقال مسئولیت خود به بازار هستیم.

مسئولیت نباید با بازار سهام باشد و این کار فقط مخصوص خود ماست. به عبارت دیگر این فقط ما هستیم که در قبال نتایج به دست آمده مسئولیت داریم. امیدواری و آرزومندی برای این که بازار آنچه را که ما به آن علاقه مندیم انجام دهد، بسیار مضر است. بسیاری از مواقع این مسئله ما را فلج می سازد و از اقدام در جهت مصالح خود باز می دارد. علت وقوع چنین مسئله ای این است که بازار مطابق میل ما عمل نمی کند و در بسیاری از موارد آرزوها و امیدواری ها، ما را درگیر عقیده و تصوری خاص از بازار می کند.

چیزی که باید آن را به خاطر داشته باشید این است که عقیده ما در مورد بازار لزوما درست نیست. این مسئله بدین ترتیب مشکل تر می شود که بدانیم عقیده ما ممکن است درست باشد ولی در مورد موقعیت فعلی هنوز صادق نیست. ولی ایرادی ندارد ، شما نیازی ندارید برای این که موفق باشید و همیشه حق با شما باشد. چیزی که مهم است این است که نباید زیاد درگیر این تصور باشید که آرزوهای شما در مورد بازار تحقق یابد. جهت حرکت بازار را مقدار عرضه و تقاضا تعیین می کند و متاسفانه آرزوها و امیدواری های شما هیچ تاثیری بر روی این امر ندارد.

اگر همچنان به آرزو کردن و امیدوار بودن در مورد بازار می پردازید باید متذکر شوم که درک درستی از موقعیت فعلی ندارید و مشخصا زمان آن فرا رسیده است که از بازار خارج شده و به بازنگری و ارزیابی دوباره شرایط بپردازید.

بسیار آسان است که به آرزو کردن و امیدوار بودن عادت کنید.(به خصوص برای معامله گران تازه کار) ولی مشاهده می کنید چنین کاری اشتباه است. به روشنی باید از این امر به هر قیمتی که شده اجتناب کنید چرا که این کار به صلاح شما نیست و موفقیت انفعالی بسیار سخت است.

مسئله ای که این امر را کمی بغرنج می کند، اشتباه این مسئله با الهام آن صدایی که از غیب شما را راهنمایی می کند) می باشد. در کتاب"معامله گر منضبط" اثر مارک داگلاس، این مسئله به روشنی توضیح داده شده است:

" در مورد مسئله اجتناب از آرزو کردن و امیدوار بودن ، مسئله دیگری وجود دارد که کمتر به آن توجه می شود .یک انگیزش غیبی واقعی- در سطحی عمیق تر از اطلاعات و عقلانیت بشری که راهنمای بهترین قدم بعدی است-که همواره به صلاح ما عمل می کند، معمولا با آرزوها و امیدواری های ما اشتباه می شود. به بیان دیگر تمایز بین این دو بسیار سخت بوده و اشتباه بین این دو نیز آسان است که این امر یکی از دلایلی است که اعتماد ما را به این الهامات غیبی کم می کند. تنها راهی که می توانید با اطمینان پی به وجود یک الهام غیبی واقعی ببرید این است که محیط ذهنی خود را از هرآنچه منتسب به آرزو و امید است پاک کنید تا بتوانید با آنچه باید انجام دهید مواجه شوید. می توانید آرزو کنید و یا امید داشته باشید که بازار باز خواهد گشت و یا می توانید زیان خود را قطع کرده و خود را برای فرصت مناسب بعدی آماده کنید که در حالت دوم نیازمند آن هستید که محیط ذهنی خود را از آنچه مانع مواجه شما با حقایق بازار و در نتیجه آرزو و امید است ، پاک کنید. هر چه علت کمتری برای امیدواری و آرزومندی داشته باشید بهتر خواهید فهمید که کدام یک از احساسات شما همان انگیزش و یا الهام غیبی است و در نتیجه با اعتماد بیشتری بر آن تکیه خواهید کرد. این الهامات غیبی همواره راهنمای شما در قدم برداشتن در مسیر درست مطابق نیازهای شما هستند."

عنوان قبلی : نترس سهامدار

عنوان بعدی : بورس بیاموز

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24