Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

به هر گوشه بازار که نگاه می کنیم رنگ قرمز غالب است و برخی سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که دلیلی برای ادامه فعالیت وجود ندارد...

کمبود اخبار مثبت به شدت احساس می شود!

بورس24 : هفته گذشته هفته ای بسیار زیانبار برای سرمایه گذاران در بازارهای مالی و مواد خام بود زیرا شاخص های مالی در بورس های بزرگ جهان و قیمت فلزات پایه، نفت و سنگ آهن کاهش یافت. همچنین انتظار می‌رود شرایط بازارها در هفته پیش رو نگران کننده باشد زیرا عواملی که بر رفتار سرمایه‌گذاران تاثیر داشته این هفته نیز موثر خواهد بود. البته در هفته پیش‌رو تعداد زیادی گزارش از اقتصادهای بزرگ منتشر می‌شود که محتوای آنها بر رفتار سرمایه‌گذاران تاثیر می گذارد. همچنین سرمایه گذاران منتظر انتشار اخبار جدید از تنش های تجاری بین چین و آمریکا هستند. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می‌کنیم.

روز دوشنبه وضعیت بخش تولید کارخانه ای در اقتصادهای بزرگ اروپایی و آمریکا در ماه گذشته میلادی مشخص می شود. بخش تولید تحت تاثیر تنش های تجاری بین چین و آمریکا وضعیت نگران کننده پیدا کرده و پیش بینی شده شرایط در آینده بدتر خواهد شد. نهادهای بین المللی از جمله سازمان توسعه و همکاری اقتصادی و صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی را کاهش داده اند و معتقدند اگر تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان شدت پیدا کند در پایان سال جاری میلادی برخی کشورها دچار رکود می‌شوند. ضعف در فعالیت‌های اقتصادی به طور فراگیر مشاهده می‌شود و حتی اگر تنش های تجاری کاهش یابد برای مدتی اوضاع بهتر نخواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه آوریل و نرخ تورم در ماه گذشته میلادی اعلام می شود. انتظار می رود نرخ تورم کاهش یافته باشد زیرا مصرف کنندگان اروپایی نگران آینده هستند. در این روز همچنین رئیس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی می‌کند و تغییرات سفارش های کارخانه ای در آمریکا اعلام می شود. سخنان آقای جروم پاول بر ارزش دلار و قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت. هفته پیش قیمت فلز رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش‌بینی شده رشد قیمت ها ادامه پیدا خواهد کرد. این رشد به رغم افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر و به دلیل نگرانی سرمایه گذاران درباره آینده رخ خواهد داد البته اگر میزان رشد شاخص دلار زیاد باشد ممکن است افزایش قیمت طلا محدود شود. با آنکه تنش های تجاری بین چین و آمریکا شدت یافته و اثرات منفی بیشتری بر اقتصاد دو کشور و جهان خواهد داشت چین و آمریکا قصد ندارد از مواضع خود عقب‌نشینی کنند و این خبری بد برای سرمایه گذاران در بازارهای مالی و مواد خام است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه وضعیت بخش خدمات در اقتصاد چین، آلمان، منطقه یورو و آمریکا در ماه گذشته میلادی مشخص خواهد شد. این بخش در اقتصادهای بزرگ نسبت به بخش تولید کارخانه ای وضعیت بهتری دارد اما در این بخش نیز ضعف مشاهده شده و انتظار می‌رود شرایط بدتر شود. به همین دلیل شاهد افت شاخص های مالی در بورس های بزرگ هستیم و تحلیلگران معتقدند اصلاح شاخص ها ادامه پیدا خواهد کرد. سرمایه‌گذاران نسبت به آینده نگران هستند و طبیعی است که مصرف و سرمایه گذاری کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد. در این روز همچنین تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل اعلام می شود. هفته گذشته قیمت نفت تاثیر نگرانی‌ها درباره افق اقتصاد جهان به شدت کاهش یافت. تحلیلگران خوشبین معتقدند این هفته شرایط بهتر خواهد بود زیرا انتظار می رود تدابیری برای بالا بردن قیمت ها از سوی اوپک و روسیه اتخاذ شود. اما ضعف اقتصاد جهان از رشد قابل ملاحظه قیمت‌ها جلوگیری می کند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه تغییرات سفارش کارخانه ای در آلمان و نرخ رشد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در مقیاس سالانه و فصلی اعلام می‌شود. همچنین در آمریکا وزارت کار وضعیت بازار کار این کشور در هفته گذشته را اعلام می کند. در این روز نشست شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا برگزارمی شود اما انتظار نمی رود تغییر در نرخ های بهره ایجاد شود. تداوم سیاست‌های حمایتی این نهاد بر ارزش یورو فشار وارد کرده و سبب رشد شاخص دلار شده است. این روند به احتمال زیاد ادامه پیدا خواهد کرد به ویژه از آن جهت که وضعیت شاخص های اقتصادی در آمریکا بهتر از اروپاست.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه بازارهای چین تعطیل هستند اما وضعیت تولید صنعتی در آلمان و وضعیت بخش مسکن در انگلستان در ماه گذشته مشخص می‌شود. در ایالات متحده وزارت کار وضعیت بازار کار این کشور در ماه قبل را اعلام می‌کند و محتوای این گزارش بسیار مهم است زیرا بر ارزش دلار و بازارهای مالی اثر خواهد گذاشت. اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند در هفته‌های آینده داده‌ها از شاخص‌های اقتصادی چین، آمریکا و جهان ضعیف تر خواهد بود و تاثیر تنش های تجاری بیشتر احساس خواهد شد. شرایط اقتصاد جهان خوب نیست و برای مدتی این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24