Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

حرص نخورید و طمع نکنید که عمر معامله گریتان کوتاه می شود! ضرر هم می کنید... شاید به خاطر داشته باشید که در فیلم "وال استریت" آن بازیگر معروف گفت: "طمع خوب است!" می دانید ، او اشتباه می کرد .ممکن است این مسئله در فیلم جالب به نظر بیاید ولی مطمئنا در دنیای معامله چنین نیست...

آفت طمع در بورس

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

سرمایه گذاری در بورس را حرفه ای یاد بگیرید. بورس اوراق بهادار ، فرابورس ، بورس کالا ، بورس انرژی و به طور کلی بورس یک صنعت و یک حرفه جدی است . جای امتحان  کردن بخت و اقبال نیست.

طماع شدن در این کسب و کار (بورس) ، امری بسیار رایج است. ممکن است به آسانی این فکر بر شما غلبه کند که آنچه به دست آورده اید ، کافی نیست. اگر در یک معامله 200 واحد سود کنید، خواستار 300 واحد هستید و اگر 300 واحد سود کنید به 400 واحد فکر خواهید کرد. عدم رضایت از سود حاصله مهم ترین دلیل برای عدم موفقیت افراد در معامله است.

شاید راهی برای پرهیز از طمع در معاملات، پیدا کردن دلیلی برای طماع شدن در بازار است. ریشه طمع در این اعتقاد است که هیچ چیزی کافی نیست. زمانی که بازار مرتبا در حال حرکت است به نظر شما آیا امکان این وجود دارد که از یک سهم سود بیشتری نصیب شما شود. یک شخص طماع هیچ وقت راضی نمی شود. آن ها همواره خواهان بیشتر هستند بدون توجه به این که تا به حال چه مقدار دریافت کرده اند .چنین به نظر می رسد ، علت این که افراد در بازار سهام دچار حرص و طمع می شوند این است که عواملی به غیر از عوامل موثر در بازار در نظر می گیرند (مانند این که در حال حاضر بسیار به پول نیازمندند و یا این که برای چه به پول نیاز دارند و غیره) و چنین عواملی را در معاملات خود در بازار اعمال می کنند.

ولی چنین کاری هیچ فایده ای در بر نخواهد داشت زیرا این فاکتورهای غیر بازاری هیچ ارتباطی با جهت حرکت بازار ندارند. با این که این عوامل ممکن است که در زندگی صحیح و موثر باشند ولی در تحلیل حرکت بازار هیچ نقشی ندارند. در نتیجه با اجازه دادن به این عوامل برای کنترل تصمیم های مربوط به معامله تان طمع بر شما غلبه خواهد کرد. چنین احساسی سبب می شود که خواهان چیزی زیاد تر از آنچه بازار به شما عرضه می کند ، باشید و در نتیجه نتوانید به نفع خود عمل کنید.

بنابراین وسوسه می شوید که در این معامله سود بیشتری نهفته است و ناخودآگاه به سوی آرزو کردن و امیدوار بودن رانده می شوید و همانگونه که چندی قبل توضیح دادم آرزومندی و امیدواری هیچ نقشی در کسب سود ندارد.

شاید به خاطر داشته باشید که در فیلم "وال استریت" مایکل داگلاس گفت: "طمع خوب است!"

می دانید ، او اشتباه می کرد . ممکن است این مسئله در فیلم جالب به نظر بیاید ولی مطمئنا در دنیای معامله چنین نیست. به نظر من طماع بودن بیش از هر عامل دیگری در کوتاه کردن عمر کاری یک معامله گر بازار سهام نقش دارد.

مطلب قبل : شکست در بورس یک واقعیت است.

مطلب بعد : نترس سهامدار.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24