Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در هفته های اخیر شاهد کاهش قیمت فلزات پایه و افت برخی شاخص های مالی در بورس های بزرگ بوده ایم البته شاخص دلار رشد کرده و قیمت نفت حمایت شده است اما انتشار برخی گزارش ها سبب نگرانی سرمایه گذاران ..

ریسک ها افزایش می یابد؛ برای همه چیز آماده باشید!

بورس24 : هفته گذشته وضعیت بازارهای مالی چندان امیدبخش نبود اما قیمت نفت رشد بیش از ۲ دلاری داشت. همچنین شاخص دلار افزایش یافت اما قیمت طلا اندکی کاهش پیدا کرد. در روزهای اخیر مجموعه ای از اخبار اقتصادی و رویدادهای سیاسی بر بازارهای مختلف اثر گذاشته و انتظار می‌رود این تاثیر در هفته پیش‌رو ادامه پیدا کند. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته جاری و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه تغییرات تولید صنعتی در ژاپن و شاخص بهای تولیدکننده در آلمان اعلام می‌شود و دو تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهند کرد. هفته گذشته شاخص دلار تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله تشدید تنش ها در خاورمیانه رشد کرد و به بالای ۹۸ رسید. رشد شاخص دلار یک عامل مهم فشار بر قیمت مواد خام است و اگر آن طور که پیش بینی شده این رشد در هفته‌ها و ماه‌های آینده ادامه پیدا کند رونق بازار مواد خام با موانعی مواجه خواهد بود. با آنکه اخیراً برخی گزارش ها از اقتصاد آمریکا منفی بوده اما به دلیل آنکه وضعیت اقتصادی این کشور بهتر از اقتصاد اروپا و ژاپن است و نیز بانک مرکزی آمریکا در سه سال اخیر بارها نرخ‌های بهره و بالا برده ارزش دلار حمایت شده است. هنوز مشخص نیست آیا بانک مرکزی آمریکا مجبور خواهد شد در ماه های آینده نرخ های بهره را کاهش دهد یا نه اما به باور تحلیل‌گران حتی اگر چنین اقدامی انجام شود باز هم شاخص دلار رشد خواهد کرد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه دو گزارش از بخش مسکن آمریکا منتشر می‌شود و تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل اعلام خواهد شد. قیمت نفت هفته پیش تحت تاثیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت اما عربستان اعلام کرده عرضه نفت به بازار جهان کافی است و اگر لازم باشد اقداماتی برای ایجاد ثبات در قیمت‌ها انجام خواهد شد. ماه آینده میلادی نشست اوپک پلاس برگزار خواهد شد و در آن درباره تداوم برنامه کاهش عرضه تصمیم گرفته می شود. این برنامه از ابتدای سال جاری میلادی در واکنش به کاهش شدید قیمت‌ها اجرا شده و طبق آن عرضه نفت اوپک و چند کشور دیگر از جمله روسیه 1.2 میلیون بشکه کاهش یافته است. در این روز همچنین دو تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهند کرد و محتوای سخنان آنها بر ارزش دلار تاثیر خواهد گذاشت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت نفت برنت در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه تعدادی گزارش از اقتصاد انگلستان منتشر می شود: نرخ تورم، شاخص بهای خرده فروشی و شاخص بهای تولیدکننده مهمترین این گزارش ها هستند. برنامه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا که بارها از سوی پارلمان این کشور رد شده یک ریسک سیاسی و اقتصادی برای اروپاست و سبب شده فشارهایی بر ارزش پوند و یورو وارد شود. در این روز همچنین گزارش نشست اخیر کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا منتشر می‌شود. محتوای این گزارش نشان می‌دهد جهت حرکت سیاست‌های پولی بانک مرکزی چیست و این یک عامل مهم است که بر ارزش دلار اثر می گذارد. رشد ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر به کاهش قیمت طلا منجر می‌شود. هفته قبل بازار طلا عملکرد منفی داشت و یک عامل مهم آن رشد شاخص دلار بود. پیش بینی شده این هفته عملکرد بازار فلز زرد مثبت خواهد بود.

در زیر نمودار تغییرات قیمت طلا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه نرخ رشد اقتصاد آلمان در سه ماه نخست سال جاری میلادی و وضعیت بخش های تولید کارخانه ای و خدمات در منطقه یورو و آمریکا در ماه جاری مشخص می شود. احتمال آنکه محتوای این گزارش ها منفی باشد زیاد است. امسال نرخ رشد اقتصادهای بزرگ پایین تر از سال قبل است و وجود برخی ریسک ها از جمله جنگ تعرفه ای بین آمریکا و چین بر ضعف اقتصاد جهان افزوده است. تاکنون عملکرد بازارهای مالی مطلوب بوده اما ممکن است شاخص ها دچار اصلاح شوند. در این روز همچنین وضعیت بازار کار آمریکا در هفته گذشته مشخص می‌شود. پیش‌بینی شده محتوای این گزارش مثبت است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه تغییرات سفارش کالاهای بادوام در آمریکا اعلام می‌شود و نیز چند گزارش از اقتصاد انگلستان در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد. در هفته پیش‌رو اخبار مربوط به تنش ها در خاورمیانه و مذاکرات تجاری چین و آمریکا تاثیرات بزرگ بر رفتار سرمایه گذاران در بازارهای مختلف خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاران با احتیاط رفتار کنند. اخباری مبنی بر توقف مذاکرات تجاری چین و آمریکا منتشر شده که اگر تحقق یابد شرایط بازارهای مالی و مواد خام نگران کننده خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24