Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هفته گذشته برخلاف انتظارها قیمت برخی مواد خام و شاخص های های مالی در بورس های بزرگ اندکی کاهش یافتند و یک دلیل آن نگرانی سرمایه گذاران در باره .. در هفته پیش رو اگر آنطور که پیش بینی شده شاهد انتشار گزارش های ..

یک هفته منفی دیگر پیش روی بازارهاست؟

بورس24 : هفته گذشته عملکرد اکثر بازارهای مالی و مواد خام منفی بود به این معنا که شاخص های مالی در بورس های بزرگ از جمله بورس آمریکا اندکی کاهش یافتند و نیز قیمت فلزات پایه، طلا و نفت پایین آمد. شاخص دلار نیز کاهش پیدا کرد. هفته گذشته تعداد زیادی گزارش از اقتصادهای بزرگ منتشر شد و نیز نشست کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا برگزار گردید. محتوای این گزارش ها و سخنان رئیس کل بانک مرکزی آمریکا بر بازارهای مختلف اثر گذاشت. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می‌کنیم.

روز دوشنبه بازارهای انگلستان تعطیل است اما شاخص کایکسین از فعالیت ها در بخش خدمات چین مربوط به ماه گذشته میلادی منتشر می‌شود. همچنین وضعیت بخش خدمات در منطقه یورو و شاخص اعتماد سرمایه گذاران و تغییرات خرده‌فروشی در این منطقه در ماه گذشته اعلام خواهد شد. انتظار می‌رود داده ها از اقتصاد چین منفی و از اقتصاد منطقه یورو خنثی باشد. تحقق این پیش‌بینی بر قیمت فلزات پایه فشار وارد خواهد کرد. هفته قبل قیمت این فلزات به میزان قابل ملاحظه کاهش یافته اما تحلیلگران معتقدند شاخص های بنیادی بازار مثبت است و به تدریج قیمت‌ها رشد خواهد کرد البته احتمال رشد شاخص دلار وجود دارد و در اینصورت رونق در بازار فلزات پایه چشمگیر نخواهد بود. این هفته پیش بینی شده شاخص دلار افزایش خواهد یافت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در سال جاری میلادی تاکنون نشان داده شده است:

روز سه شنبه تغییرات سفارش های کارخانه ای در آلمان در ماه جاری، تغییرات قیمت مسکن در انگلستان در ماه گذشته میلادی و تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل مشخص خواهد شد. هفته پیش خبر رشد تولید نفت در آمریکا و افزایش ذخیره نفت این کشور سبب افت چند دلاری قیمت نفت شد. این در حالی است که هفته قبل معافیت شش ماهه خریداران نفت ایران از تحریم‌های آمریکا پایان یافت و انتظار می‌رفت قیمت ها حمایت شود اما اطمینان از وجود میزان کافی نفت در بازار و احتمال تداوم فروش نفت از سوی ایران سبب شد قیمت‌ها کاهش یابد. عربستان اعلام کرده فورا تولید نفت خود را افزایش نمی‌دهد و مایل است برنامه کاهش عرضه که از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده در نیمه دوم امسال نیز اجرا شود. اواخر سال پیش عربستان با این باور که بخش نفت ایران تحریم می‌شود بر تولید خود افزود اما اعطای معافیت به خریداران نفت ایران سبب شد قیمت ها به شدت کاهش یابد. این بار عربستان تنها اگر عرضه جهانی نفت کاهش یابد تولید خود را بالا خواهد برد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت نفت برنت در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه روزی مهم برای بازارهای مختلف است زیرا در این روز وضعیت صادرات و واردات چین در ماه گذشته میلادی مشخص می شود. انتظار می رود از صادرات و واردات کشور کاسته شده باشد اما تراز تجاری مثبت باشد. مذاکرات تجاری چین و آمریکا در مرکز توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد و پیش‌بینی شده پایان هفته پیش رو توافق حاصل شود. مشخص نیست محتوای توافق چه خواهد بود اما کاهش تنش های تجاری بر ریسک پذیری سرمایه گذاران می افزاید. البته عملکرد بازارهای مالی به وضعیت کلی اقتصاد جهان وابسته است. امسال نرخ رشد اقتصادی جهان کاهش می‌یابد و احتمالا سال آینده نرخ رشد مانند امسال خواهد بود. بازارهای مالی تحت تاثیر عوامل گوناگون از جمله عملکرد شرکت‌های بورسی و سیاست‌های حمایتی بانک های مرکزی بزرگ قرار دارند. در این روز همچنین تغییرات تولید صنعتی آلمان در ماه مارس اعلام می شود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه نرخ تورم و شاخص بهای تولیدکننده در چین در ماه گذشته میلادی اعلام خواهد شد و در آمریکا وضعیت بازار کار در هفته قبل مشخص می شود. وضعیت بازار کار آمریکا بسیار خوب است و ماه پیش نرخ بیکاری به 3.6 درصد کاهش یافت. بر همین مبنا است که بانک مرکزی این کشور احتمال کاستن از نرخ‌های بهره را رد کرده اما ترامپ از بانک مرکزی خواسته نرخ های بهره را یک درصد پایین آورد تا شرایط اقتصادی بهتر شود. اگر توافق تجاری بین چین و آمریکا فراگیر باشد شرایط امیدبخش خواهد شد و نیازی به کاهش نرخ های بهره نیست البته ممکن است سال آینده به این اقدام نیاز شود. شاخص دلار تحت تاثیر مستقیم سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا قرار دارد و پیش بینی شده این هفته شاخص دلار بالا خواهد رفت. هفته قبل درخواست ترامپ از بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ های بهره به کاهش این شاخص منجر شد اما کاهش آن بسیار اندک بود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه چند گزارش از اقتصاد انگلستان منتشر می‌شود و نیز نرخ تورم در آمریکا در ماه گذشته اعلام خواهد شد. اخبار مثبت از اقتصاد آمریکا به رشد شاخص دلار و کاهش قیمت طلا منجر می‌شود. هفته قبل قیمت طلا کمی کاهش یافت و در نظرسنجی این هفته کیتکو، سرمایه‌گذاران و تحلیل گران بر سر جهت حرکت قیمت ها در هفته پیش رو اتفاق نظر نداشتند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24