Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بعضی از معامله گران دچار عاداتی می شوند که نتایج زیان باری برای معاملاتشان در بر دارد... هیچ چیزی به اندازه این که به حد نهایی ضرر در موقعیت های زیان ده خود اضافه کنید، ریسک معاملات شما را بیشتر نمی کند... ولی به هر حال معامله گران بسیاری چنین کاری را هر روزه انجام می دهند علت وجود چنین مشکلی همان علتی است که کسب و کارهای دیگر نیز با آن دست به گریبان هستند...

اینجا بورس است ؛ اشتباهات خود را بپذیرید و حد ضرر را افزایش ندهید!!

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

اگر سرمایه گذار بازار بورس هستید باید همیشه در حال آموزش باشید . یادگیری فوت و فن های سرمایه گذاری در بورس.

بارها گفته ایم ، به حداقل رساندن ریسک در بورس مهم ترین کاری است که می توانید انجام دهید. به حداقل رساندن ریسک صد برابر مهمتر از انجام معاملات سودآور است و همی نطور انجام معاملات سودآور به اندازه کافی مهم است ؛ بنابراین امیدوارم این مسئله اهمیت محدود کردن ریسک را به شما نشان دهد.

بعضی از معامله گران دچار عاداتی می شوند که نتایج زیان باری برای معاملاتشان در بر دارد. هیچ چیزی به اندازه این که به حد نهایی ضرر در موقعیت های زیان ده خود اضافه کنید، ریسک معاملات شما را بیشتر نمی کند .ولی به هر حال معامله گران بسیاری چنین کاری را هر روزه انجام می دهند علت وجود چنین مشکلی همان علتی است که کسب و کارهای دیگر نیز با آن دست به گریبان هستند.

بدین ترتیب که اغلب معامله گران نمی خواهند قبول کنند که در اشتباه هستند.اما آیا وارد شدن به موقعیت های زیان می تواند به یک معامله گر کمک کند؟ جواب این است که: چنین چیزی ممکن نیست. این مسئله بسیار مشابه چیزی است که قبلا با عنوان بدترین اشتباهی که می توانید انجام دهید، در مورد آن صحبت کردیم. مسئله اصلی وقتی به وجود می آید که اضافه کردن به حد نهایی ضرر در یک موقعیت زیان ده منجر به سود کردن در یک معامله شود.

این مسئله موقعیتی خطرناک را مورد تائید قرار داده و به شما القاء می کند که تکرار چنین عملی بدون اشکال است. ولی دفعه بعد که تمایل به انجام چنین کاری داشته باشید، ممکن است نتیجه ای اسفبار را مشاهده کنید.

تنها دلیل برای ورود به یک معامله این است که شما فرصتی را مشاهده کرده و احساس می کنید که جهت حرکت بازار مطابق میل شما است. ولی علتی که عموما افراد را وادار می کند که در موقعیت های زیان ده مداخله کنند ، این نیست که فرصتی برای معامله می یابند بلکه پافشاری بر این مطلب است که دیدگاه اولیه آن ها اشتباه نبوده است.

آن ها احساس می کنند اگر قیمت خرید خود را به صورت میانگین در نظر بگیرند، شانس بهتری برای در اشتباه نبودن دارند. ولی به نظر من این رفتاری کاملا غلط است. در واقع چنین احساس می کنم که اغلب افراد بدین دلیل به حد نهایی ضرر در موقعیت های زیان ده خود اضافه می کنند که مسئولیت اشتباه کردن در مورد تعیین جهت فعلی بازار را بر عهده نگیرند.

اشتباه نکنید. نمیخواهم بگویم که مقیاس گذاری برای یک موقعیت معامله(position) کاری غلط است. اگر طرحی داشته باشید که بر اساس آن اقدام به خرید با قیمت های متفاوت و در چندین نوبت داشته باشید ، (خرید پله ای) این مسئله بی اشکال است. ولی آنچه که من در مورد آن صحبت می کنم مربوط به زمانی است که معامله گر چنین طرحی را ندارد و آن ها به سادگی تصمیم می گیرند که با این که جریان معامله بر خلاف مصالح آن ها پیش می رود ، همچنان در آن بمانند و این یک اشتباه است.

گفتم و بازهم می گویم : در صورتی که از این کار نتیجه بگیرید و تشویق به تکرار این کار در آینده شوید، تبدیل به اشتباهی بزرگتر خواهد شد یعنی ریسک در بورس برای شما افزایش خواهد یافت. به شما نصیحت می کنم که این کار بیش از آن که به شما کمک کند موجب صدمه دیدن شما خواهد شد. من تا به حال هزاران بار شاهد وقوع چنین چیزی بوده ام. شخصا چندین بار چیزی را تجربه کرده ام و دریافته ام که در بلند مدت نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت.

از طرف دیگر من هیچ مشکلی با اضافه کردن به حد نهایی در یک موقعیت سودآور ندارم. در حقیقت بر این عقیده ام که در بسیاری از موارد اضافه کردن به حد نهایی سود در یک معامله سودآور عقیده ای بسیار عالی است. فکر می کنم که چنین کاری زمانی بی اشکال است که تمام امور در جهت خواسته شما پیش می رود ولی زمانی که عکس چنین عملی در بازار جاری است ، کاری اشتباه می باشد. این تفکر را می توانید به عنوان یک قانون مفید در نظر داشته باشید.

تکرار می کنم که کل این مبحث و چگونگی عملکرد شما حول این مسئله جریان دارد که باید بر اساس مصالح خود تصمیم گیری کنید و اگر اضافه کردن به حد نهایی ضرر در یک موقعیت زیان ده ، راهی برای اجتناب از قبول مسئولیت تصمیمات غلط ما در بازار است، خواهید دید که این کار به صلاح شما نخواهد بود .چرا که اگر که برآن باشیم تا بر اساس مصالح خود عمل کنیم باید به جای اجتناب از قبول مسئولیت بپذیریم که در مواردی اشتباه کرده ایم.

مطلب قبل : بدترین اشتباه در بورس؟

مطلب بعد : شکست در بورس یک واقعیت است.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24