Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در سال جاری میلادی عملکرد اکثر فلزات پایه مثبت بوده و برای برخی از این فلزات رشد قیمت ها ادامه پیدا خواهد کرد. سرمایه گذارانی که در این بازار حضور فعال دارند باید بدانند متوسط قیمت ها در سه ماهه کنونی ..

نگاه متال بولتن به سرنوشت دو گانه آلومینیوم، سرب و مس

بورس24 : در هفته های اخیر نوسان قیمت فلزات پایه بزرگ نبوده و عملکرد کلی بازار نسبتاً مثبت بوده است. سرنوشت مذاکرات تجاری چین و آمریکا و تغییرات شاخص دلار دو عامل مهم هستند که بر قیمت فلزات اثر می‌گذارند. هفته قبل امیدهای بیشتری به حصول توافق تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان به وجود آمد. با آنکه امسال نرخ رشد اقتصادی جهان کاهش پیدا می‌کند و توافق تجاری بین چین و آمریکا تمامی مسائل مورد اختلاف را حل نخواهد کرد اما شدت پیدا نکردن تنش ها در صورت توافق، خبری مثبت است که از نگرانی ها درباره آینده می کاهد. در شماره جدید نشریه معتبر متال بولتن به وضعیت بازار فلزات پایه اشاره شده است. در ادامه شرایط حاکم بر بازار آلومینیوم، سرب و مس را بیان می کنیم.

آلومینیوم. در سه ماه نخست سال جاری میلادی که به تازگی پایان یافته است آلومینیوم نسبت به دیگر فلزات پایه عملکرد ضعیف تری داشت زیرا قیمت آن همواره پایین تر از متوسط ماه پایانی سال قبل یعنی ۱۹۲۵ دلار نوسان کرد. ابتدایی امسال قیمت هر تن آلومینیوم در محدوده ۱۸۶۰ دلار قرار داشت و روز جمعه در پایان معاملات هفته در بازارهای جهان قیمت این فلز ۱۸۸۰ دلار بود. شاخص های بنیادی بازار آلومینیوم چندان امیدبخش نیستند و اگر تغییری در این شاخص‌ها به وجود نیاید در سه ماهه دوم قیمت ها نمی تواند بالا رود. ممکن است در برخی روزها قیمت ها رشد کند اما شرایط مثبت پایدار نخواهد بود. افزایش صادرات از سوی چین، میزان بالای ذخیره در انبار های مختلف و احتمال افزایش عرضه از سوی روسیه عوامل فشار بر قیمت آلومینیوم هستند. پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه کنونی متوسط قیمت هر تن آلومینیوم ۱۹۳۰ دلار باشد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن آلومینیوم در سال جاری میلادی تاکنون نشان داده شده است:

سرب. قیمت سرب ابتدایی سال جاری میلادی در محدوده ۱۹۸۰ دلار در هر تن قرار داشت و اوایل ماه گذشته به 2180 دلار که بالاترین میزان در ۷ ماه قبل بود رسید. اما روز جمعه در پایان معاملات هفته قیمت این فلز در سطح ۱۹۸۰ دلار قرار گرفت. توجه فعالان بازار سرب به میزان ذخیره این فلز در انبارهای تحت نظارت بورس های فلزی است. میزان این ذخیره بسیار پایین است و به همین دلیل کارشناسان نسبت به افق بازار امیدوار هستند. با آن که ذخیره سرب در انبارهای تحت نظارت بورس فلزی شانگهای در حال افزایش است اما میزان آن بسیار پایین است. پیش بینی می شود متوسط قیمت هر تن سرب در سه ماهه کنونی ۲۱۲۵ دلار باشد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن سرب در سال جاری میلادی تاکنون نشان داده شده است:

مس. وضعیت بازار مس در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خوب بود و قیمت این فلز از 5850 دلار در ابتدای سال به 6400 دلار در هر تن افزایش یافته است. ماه قبل قیمت مس به 6550 دلار رسید اما در این سطح باقی نماند. میزان بالای برداشت از ذخیره مس در انبارهای تحت نظارت بورس های فلزی و پیش بینی رشد مصرف در ماه های آینده عوامل اصلی افزایش قیمت ها هستند. ماه های گرم سال آغاز شده و فعالیت های ساخت و ساز در چین افزایش خواهد یافت. اگر سیاست های حمایتی دولت و بانک مرکزی چین ادامه پیدا کند شرایط بازار مس و دیگر فلزات پایه مثبت خواهد بود. پیش بینی می شود متوسط قیمت هر تن مس در سه ماهه کنونی ۶۵۰۰ دلار باشد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در سال جاری میلادی تاکنون نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24