Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اگر دوست دارید که رفتار خود را به سمت تبدیل شدن به یک معامله گر موفق سوق دهید، باید برنامه ای برای اصلاح خود در پیش گیرید... اگر تا بحال به چنین چیزی فکر نکرده اید، لازم است که درک کنید همیشه حق با بازار است و شما تا هنگامی که یک تصور ذهنی بدون انعطاف را بر رفتار خود اعلام نکرده اید می توانید در این بازار درآمد کسب کنید... به بیانی دیگر درگیر یک عقیده خاص نبوده و این مطلب را بپذیرد که می توانید در مورد بازار اشتباه کنید...

همیشه حق با بازار است

بورس24 : اگر دوست دارید که رفتار خود را به سمت تبدیل شدن به یک معامله گر موفق سوق دهید، باید برنامه ای برای اصلاح خود در پیش گیرید.

اگر تا بحال به چنین چیزی فکر نکرده اید، لازم است که درک کنید همیشه حق با بازار است و شما تا هنگامی که یک تصور ذهنی بدون انعطاف را بر رفتار خود اعلام نکرده اید می توانید در این بازار درآمد کسب کنید .به بیانی دیگر درگیر یک عقیده خاص نبوده و این مطلب را بپذیرد که می توانید در مورد بازار اشتباه کنید.

هر معامله گر موفقی درک می کند که به همان سادگی که می تواند صحیح فکر کند به همان سادگی نیز می تواند اشتباه کند. لازم است که ترس از اشتباه کردن را از خود دور کنید تا بتوانید بازار را از دیدگاهی هدفمند و روشن تحت نظر داشته باشید. اگر نتوانید از شر این ترس خلاص شوید ، موجب خواهد شد که تصمیماتی اشتباه و ضعیف در معامله بگیرید. بدین علت که اگر بر روی ترس خود متمرکز شوید ، ضمیر ناخودآگاه شما ناچار خواهد شد بر اساس همان ترس عمل نموده و شما را گرفتار همان زیان هایی کند که سعی در اجتناب از آن ها دارید. چنین واکنشی همواره صادق است زیرا این روشی است که ضمیر ناخودآگاه ما بر اساس آن عمل می کند. یعنی همان چیزی که در مورد آن فکر می کنید برای شما اتفاق خواهد افتاد.

علاوه بر این برای آن که به عنوان یک معامله گر شروع به پیشرفت کنید ، به یکسری قواعد و قوانین تعیین شده احتیاج دارید تا راهنمای رفتار شما در معامله باشند. باید فرا بگیرید که بدون توجه به وسوسه شکستن قوانین همواره به آن ها وفادار باشید و باور کنید این وسوسه همواره با شماست. ترس از دست دادن فرصت ها ممکن است شما را وسوسه کند تا قوانین خود را نقض کنید ، به خصوص در شروع کار .ولی باید سعی کنید که از شکستن این قوانین بدون توجه به قدرت این وسوسه اجتناب نمائید. قوانین شما موجب می شوند که به صلاح خود عمل کنید و واضح است که نقض این قوانین به صلاح شما نیست.

مهم ترین مسئله در مورد خودسازی ، یادگیری هدفمند بودن و اجتناب از افراط در خطا کردن است. از سوی دیگر اگر با ملامت کردن بازار و یا فاکتورهای دیگر از درس گرفتن از اشتباهات خود پرهیز کنید آنگاه به روشنی در حال گول زدن خود هستید. اگر چنین است ، خود اصلاح گری بسیار سخت خواهد بود.

برای این که رفتار خود را بهبود ببخشید باید با خود صادق باشید. این فقط شما هستید که مسئول نتایج معاملات خود می باشید. ملامت کردن بازار، کارگزاران، دیگر معامله گران و یا موارد دیگر تنها موجب تاخیر در اصلاح شما خواهد شد.هرچه خود را کمتر فریب دهیم آنچه در بازار رخ می دهد را روشن تر در می یابیم و هرچه مسائل اطراف را واضح تر ببینیم بیشتر یاد میگیریم و بهتر رشد می کنیم .پس از این می توان با عمل کردن به صلاح خود تصمیم هایی بهتر در مورد بازار گرفت. همانند عادات بد، عادات خوب نیز احتیاج به زمان دارند تا تبدیل به عاداتی قدرتمند و قوی شوند.

هیچ کس دوست ندارد که اشتباهات خود را بپذیرد، ولی این دقیقا همان چیزی است که ما برای اصلاح خود به آن نیازمندیم. اگر ما با اشتباهات خود مواجه نشویم، به سادگی به تکرار آن ها خواهیم پرداخت ، در حالی که این اشتباهات شروع به قوی تر شدن می کنند.

ما بر این تصمیم هستیم که از بروز چنین موقعیتی اجتناب کنیم .اولین قدم در راه خودسازی پذیرش مسئولیت اعمال مان می باشد و باید درک کنیم که نتایج اعمال ما هرچه باشند، به علت تصمیم هایی است که خود ما اتخاذ کرده ایم و هیچ کس دیگر در این مورد مقصر نیست.

سرزنش کردن دیگران فقط موجب کند شدن فرآیند یادگیری می شود. اگر معامله ای نابه جا انجام دهید و ضرر کنید تقصیر خود شماست و از طرف دیگر اگر معامله ای سودآور انجام دهید باز هم نتیجه اعمال خود شماست. هنگامی که به سادگی بپذیرید ، شما تنها شخصی هستید که مسئول نتایج اعمالتان می باشید ، پیشرفت زیادی خواهید کرد. باید یاد بگیرید که با شرایطی که در واقعیت وجود دارد، مواجه شوید(خود را گول نزنید).آنچه را باید فرا بگیرید یا تغییر دهید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید ، مشخص کنید و آنگاه به وظایف روزانه خود برای پیشرفت و اصلاح خود بپردازید. مسئله آنچنان نیز سخت نیست. و پیشرفت در عمل به نفع خود شماست.

برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24