Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به بهانه ششمین سالروز درگذشت غلامرضا اسلامی بیدگلی اگر در یک جمله بخواهیم درباره استاد غلامرضا اسلامی بیدگلی حرف بزنیم ، بهترین جمله شاید این باشد : «استادی خوش اخلاق و مسلط که مدیریت مالی را در دانشگاه های ایران آموزش داد و در جا انداختن صنعت مالی یا همان بازار سرمایه ایران به عنوان یک بازار سرمایه گذاری آن هم با ساختارهای قانونی جدید اثرگذار بود.» از شادروان اسلامی بیدگلی دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.علی اسلامی بیدگلی و سعید اسلامی بیدگلی از فرزندان وی هستند.هر دو پسر به یادگار مانده از شادروان اسلامی بیدگلی از چهره های خبره و خوشنام بازار سرمایه به شمار می روند...

استاد رفت...

بورس24 : بازار سرمایه ایران ششمین سال است که یکی از سرمایه های خود را از دست داده... مردی که گام های بزرگی برای بازار سرمایه ایران برداشت ؛ از استاد غلامرضا اسلامی بیدگلی سخن می گوئیم.

از او که به عنوان پدر علم نوین صنعت مالی نیز یاد می شود ، بیش از ۱۰۰ مقاله علمی پژوهشی و کتاب در زمینه صنعت مالی و علوم اقتصادی بر جای مانده است.وی سال های متمادی در سازمان نوسازی صنایع ایران، دیوان محاسبات، هیات نظارت سازمان حسابرسی و شرکت چوب و کاغذ ایران فعالیت داشت.

علاوه بر این ها وی سابقه ۳۰ ساله عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران را در کارنامه خود داشت و در دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، فردوسی مشهد و امام صادق نیز دروس مدیریت مالی، حسابداری و اقتصاد تدریس می‌کرد.

مدیریت عامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران، مشاور اقتصادی رئیس وقت مجلس و مشاور اقتصادی کاندیدهای ریاست جمهوری از دیگر سوابق اجرایی مرحوم اسلامی بیدگلی هستند.

شادروان غلامرضا اسلامی بیدگلی مدرک کارشناسی خود را در رشته حسابداری از موسسه مالی حسابداری گرفت و برای ادامه تحصیلات عالی به انگلستان رفت. در سال ۱۹۷۵ میلادی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت مالی و کنترل از دانشگاه ساوت همپتون گرفته و به ایران بازگشت.

از جمله دستاوردها و جایزه‌هایی که غلامرضا اسلامی بیدگلی طی دوران کاری خود کسب کرده است عبارتند از: استاد نمونه دانشگاه تهران در سال (۱۳۸۸)؛ اخذ جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۷)؛ دریافت جایزه کتاب سال شورای پژوهشی دانشگاه تهران؛ اخذ جایزه کتاب بهترین‌های بازار سرمایه ایران (۱۳۸۸)؛ دریافت جایزه کتاب شایسته تقدیر بیست و هفتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران؛ عنوان مشاهیر حسابداری ایران از انجمن حسابداری ایران (۱۳۸۹)و همچنین اخذ عنوان مشاهیر مدیریت مالی ایران.

اسلامی بیدگلی طی سه دهه کار دانشگاهی، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در مجموع استاد راهنما و استاد مشاور بیش از ۲۰۰ پایان ‌نامه و رساله بود. وی هنگام درگذشت، دارای رتبه علمی دانش‌یاری بود و قرار بود در سال ۱۳۹۲ به مرتبه استادی در رشته مدیریت مالی ارتقا یابد.

غلامرضا اسلامی بیدگلی در سال ۱۳۲۵ در آران و بیدگل متولد شد و نهم فروردین ۱۳۹۲ در حالی که تنها ۶۷ سال داشت به علت بیماری دیابت در تهران دارفانی را وداع گفت.

کم‌تر از سه‌ماه پس از درگذشت غلامرضا اسلامی بیدگلی بلوار ورودی شهر آران و بیدگل در جاده قدیم به نام وی نام‌گذاری شد. بر این اساس، بلوار بین میدان علم و صنعت تا میدان شهیدان اربابی به نام «غلامرضا اسلامی بیدگلی» نام‌گذاری شده‌است.

از شادروان اسلامی بیدگلی دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.علی اسلامی بیدگلی و سعید اسلامی بیدگلی از فرزندان وی هستند.هر دو پسر به یادگار مانده از شادروان اسلامی بیدگلی از چهره های خبره و خوشنام بازار سرمایه هستند.سعید اسلامی که دارای مدرک دکتری مدیریت مالی است همزمان با عضویت در شورای بورس و دبیری کانون نهادهای سرمایه گذاری ، فعالیت های خوبی در حوزه مسئولیت های اجتماعی و معرفی فرهنگ سرمایه گذاری در بورس انجام می دهد و علی اسلامی هم دارای مدرک MBAدانشگاه تهران ضمن فعالیت در حوزه های مختلف کارشناسی و حضور در پست های مختلف مدیریتی از جمله عضویت در هیات مدیره بورس تهران ، هم اکنون در هیات مدیره بورس انرژی حضور دارد.

اگر در یک جمله بخواهیم درباره استاد غلامرضا اسلامی بیدگلی حرف بزنیم ، بهترین جمله شاید این باشد : «استادی خوش اخلاق و مسلط که مدیریت مالی را در دانشگاه های ایران آموزش داد و در جا انداختن صنعت مالی یا همان بازار سرمایه ایران به عنوان یک بازار سرمایه گذاری آن هم با ساختارهای قانونی جدید اثرگذار بود.»

روحش شاد و یاد و خاطره اش گرامی باد....

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24