Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نوشتاری از عظیم ثابت ، پیشکسوت بازار سرمایه صبح که داشتم از منزل با تاکسی میامدم سرکار و کارهای عقب افتاده و در دست اقدام شخصی و شرکتی را مرور می کردم،ناخوداگاه،در سطح وسیع تری مشکلات و نابسامانی های متعدد و کارهای برزمین مانده در حوزه‌های مختلف کشورم جلوی چشمانم ظاهر شد و به سرعت هزاران کار نکرده و راه نرفته پیش دیدگانم رژه رفتند...

اولین روز کاری ١٣٩٨ با صدای بارش باران ، هزار راه نرفته و امید به آینده

عظیم ثابت

صبح که داشتم از منزل با تاکسی میامدم سرکار و کارهای عقب افتاده و در دست اقدام شخصی و شرکتی را مرور می کردم،ناخوداگاه،در سطح وسیع تری مشکلات و نابسامانی های متعدد و کارهای برزمین مانده در حوزه‌های مختلف کشورم جلوی چشمانم ظاهر شد و به سرعت هزاران کار نکرده و راه نرفته پیش دیدگانم رژه رفتند.

یادم امد اول سالی ،هموطنان عزیز گلستانی و مازندرانی ما گرفتار سیلابهای شدیدی شده اند که نیاز به سر و سامان دهی فوری دارند،نیاز به مراقب و دلجویی هم دارند،آدمی وقتی مصیبتی می بیند،باید دستگیری شود تا حس ناب انسانیت در وجودش زنده بماند، تا فکر نکند در ناکجاآباد گرفتاری های خود غوطه ور است و دادرسی ندارد!

یادم آمد چقدر کارهای زیادی می توانستیم انجام دهیم تا اینگونه اتفاقات طبیعی بدرستی مدیریت بشوند و از آثار مخرب آنها کاسته شود تا بالصطلاح مدیریت بحرانهای بزرگ را بدرستی و با کمترین عواقب تلخ آن انجام دهیم!

یادم آمد که چه حجم وسیعی از اینگونه حوادث هرساله سر ما آوار می شوند و اکثرا نیز صدمات و تلفات قابل توجه مادی و معنوی دارند و وقتی آسیب شناسی می شوند، می بینیم در عمده موارد ما در شناسایی،پیش بینی علمی و کنترل آنها عاجز و ناتوان بوده ایم؛ خطاهای متعدد انسانی در شکل گیری و گسترش آنها نقش محوری داشته اند که باید از میزان اینگونه خطاها به جد و جهد کاسته شود.

یادم آمد مقوله های مهمی مثل نظارت و کنترل سالها است بدرستی در غالب موارد اجرا نمی شوند، مثلا نرخ سود بانکی را کاهش می دهیم ولی مدیریت بازارهای موازی را بلد نیستیم و پول‌های کلان خلق شده، سر از بازارهای ارز و سکه و متعاقب آن،کالاهای اساسی و مسکن در می آورند و بسان سیل مهارنشدنی گرکان،کیان عرصه‌های اقتصادی را از هم می پاشند و حوادث یکی دو سال گذشته را رقم می زنند و امروز در حال،رنج بردن عوارض ویرانگر آن هستیم؛ و یا دست موسسات غیرمجاز در جذب منابع مردم را باز می گذاریم و نظارت چندانی بر شکل گیری و فعالیت های فراقانونی آنها نداریم و نهایتا که اوضاع پیجیده و حاد می شود، دهها هزار میلیارد تومان از جیب مردم گرفتار به گردن کلفت های قانون گریز می پردازیم و قس علی هذا...

یادم آمد حتی قدرت کنترل اقلام اساسی و روزمره زندگی مردم را هم بلد نیستیم، یک روز قیمت گوشت سر به فلک می گذارد، یک روز خودرو، یک روز مسکن و یک روز حتی پیاز!!

چقدر باید امسال کار کنیم و دقت کنیم و کنترل و نظارت کنیم تا کمتر شاهد بروز و ظهور اینگونه حوادث تلخ باشیم؛ برای تحقق این امور مهم باید کمربندها را محکم ببندیم و با همت و حمیت عمومی پا در راه نهیم.

امسال بدرستی، سال رونق تولید از سوی رهبری نامگذاری شده است، کاش یک سال هم که شده بیشتر و جدی تر به این مقوله تاثیر گذار ورود کنیم، بگذاریم تولید کشور به درستی شکوفا شود،نظارت کنیم که کیفیت کالاهای ایرانی بهبود یابد و اقتصاد ما از تکیه بر ثروت خدادادی نفت و گاز خارج شود و‌ بسوی تولید و تنوع محصولات داخلی باکیفیت گام بردارد،

گرچه سرو سامان دادن این کارها سخت است ولی نشدنی نیست،

کافی است همه فارغ از منافع پررنگ شخصی و حب و بغض های جناحی و دسته بندی ها و تکثرگرایی های مخرب سیاسی، جهت حفظ امنیت و منافع ملی دست در دست هم دهیم و بسوی ساختن ایرانی بهتر،زیباتر و آبادتر گام برداریم.

البته نزول باران رحمت الهی در صبح اولین روز کاری را هم به فال نیک می گیریم و متواضعانه از درگاه احدیت خواهان بارش گسترده و مستمر الطاف،نعمات و نزولات رحمانی بر سر این مرز و بوم مانا و پرگهر هستیم.

پیشکسوت بازار سرمایه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24