Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : باز هم ١ میلیون بشکه نفت خام صادراتی بدون مشتری باقی‌ ماند تا هفتمین عرضه هم ناکام بماند. اگرچه این بار امیدواری‌ها بیشتر بود ولی بازار ترجیح داد که معامله‌ای را شاهد نباشد. هیچ تقاضایی در این بازار به ثبت نرسید تا شاید در انعطاف قیمتی بتوان معامله‌ای را ثبت کرد ولی در نهایت شاهد خبر خوبی در این بازار نبودیم... فردا هم یک عرضه پرحجم داخلی تجربه می‌شود که در صورت موفقیت می‌تواند ارزش معاملات را تقویت کند اگرچه همین حالا هم بورس انرژی توانسته است به نسبت ماه قبل رشد ارزش معاملات را تجربه کند تا روند افزایشی ارزش معاملات که از ابتدای آذرماه آغاز شده تا پایان اسفندماه تداوم یابد...

هفتمین عرضه نفت خام در بورس انرژی ناکام ماند / پایان بازارهای ٩٧

بورس24 : باز هم 1 میلیون بشکه نفت خام صادراتی بدون مشتری باقی‌ ماند تا هفتمین عرضه هم ناکام بماند. اگرچه این بار امیدواری‌ها بیشتر بود ولی بازار ترجیح داد که معامله‌ای را شاهد نباشد. هیچ تقاضایی در این بازار به ثبت نرسید تا شاید در انعطاف قیمتی بتوان معامله‌ای را ثبت کرد ، ولی در نهایت شاهد خبر خوبی در این بازار نبودیم. فردا هم یک عرضه پرحجم داخلی تجربه می‌شود که در صورت موفقیت می‌تواند ارزش معاملات را تقویت کند اگرچه همین حالا هم بورس انرژی توانسته است به نسبت ماه قبل رشد ارزش معاملات را تجربه کند تا روند افزایشی ارزش معاملات که از ابتدای آذرماه آغاز شده تا پایان اسفندماه تداوم یابد.

این شرایط البته در حالی خودنمایی می‌کند عرضه نفت خام در سال آینده به همراه میعانات گازی در رینگ صادراتی قطعی است و هر ماه 6 میلیون بشکه نفت و میعانات عرضه خواهد شد که خود محرک مهمی برای بورس انرژی خواهد بود. تاکنون نزدیک به 1 میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی مورد معامله قرار گرفته اگرچه حجم عرضه‌ها چیزی نزدیک به 6 میلیون بشکه بوده است.

امروز بیش از 35 میلیارد تومان ارزش معاملات بورس انرژی بود که یک رقم مطلوب و متعادل به شمار می‌رود اگرچه انتظار ثبت یک معامله برای فردا هم وجود دارد که می‌تواند به این روند افزایشی ارزش معاملات کمک کند. به گزارش بورس انرژی؛ در جریان معاملات روز جاری بورس انرژی ایران (دوشنبه 27 اسفند ماه 97)، در بازار عمده فروشی برق شاهد معامله 4 میلیون و 620 هزار کیلووات ساعت به ارزش 1 میلیارد و 247 میلیون و 400 هزار ریال بود. شایان ذکر است در روز جاری، نماد بارپایه با قیمت 270 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت. در آغاز جلسه معاملاتی امروز، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 98/01/28گشایش یافتند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 98/01/02پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

سکوت در بازارهای مختلف

بازارهای کالایی خبری برای مخابره ندارد و حجم معاملات در تمامی بازارها کاهش جدی داشته تا جایی که می‌توان گفت بازار از هم‌اکنون به تعطیلات رفته است. البته اگر معامله‌ای هم به ثبت برسد فرصتی برای حمل و نقل آن باقی نیست و محموله‌ها اغلب یا معامله نمی‌شود و یا مقاصد آن ها نزدیک است. این شرایط به معنی پایان واقعی بازارهای کالایی است و از این پس باید سوت پایان بازارها را نواخته شده فرض کرد. بازار معامله مشتقه زعفران هم امروز به نسبت منفی بود اگرچه این روند کاهش قیمت‌ها و دقیق‌تر عدم جذابیت معاملات مدتی است که وجود دارد اگرچه شاید برای سال آینده اوضاع این بازار هم بهتر شود.

در بازار پلیمرها و فولاد معامله گسترده‌ای ثبت نشده که به کمک آن‌ها بتوان کشف نرخ را واقعی دانست و اغلب نرخ‌های اعلامی قابل استناد نیست بنابراین نمی‌توان گفت که چه تغییراتی در بازارها رخ داده است. برای سال آینده هم باید به قیمت دلار آزاد و نیمایی توجه کرد تا به کمک آن‌ها بتوان کورسویی از تحلیل را در روزهای ابتدایی سال آینده مورد ارزیابی قرار داد.

مهمترین معاملات امروز در بازار فیزیکی بورس انرژی

نام کالا

حجم کل معامله شده بر حسب واحد عرضه

واحد عرضه

متوسط قیمت معامله

قیمت پایه

واحد قیمت دهی

نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل

0

بشکه نفت خام سبک

 

61.73

پریمیوم دلاری(سنا)

میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی (S-500)

10010

تن

35332000

35332000

ریال

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24