Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

حذف هیجانات و احساسات معامله گران، رفتار منطقی از نخستین معامله، مدیریت ریسک و سرمایه از مهم ترین مزایای معاملات الگوریتمی به حساب می آیند...

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

بازارهای مالی را می توان پدیده ای متاثر از متغیرهای بی شمار ذکر کرد که بنا به اقتضای جغرافیایی این متغیرها می توانند، متفاوت باشند. فاکتورهای سیاسی، اجتماعی و در مجموع سیستماتیک همگی عواملی هستند که بر بازارهای مالی اثر گذار هستند اما یک چیز در خصوص تمام این متغیرهای غیر اقتصادی و اقتصادی مشترک است و آن که تلاش بشر برای یافتن روابط بین علت و معلول هیچگاه تمام نمی شود.

تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال درکنار استفاده از مفاهیم روانشناختی تا جایی برای بازار کافی بود که دسترسی به آمار و الگوریتم ها و ورود ریاضیات به بازارهای تحلیل هنوز شناخته نشده بود. ابزارهای مدرن و جدیدی نظیر زیرساخت های ماشینی تحلیل که به واکاوی و تحلیل داده ها می پردازند در حال حاضر بیش از 90 درصد معاملات را در بازارهای جهانی به خود اختصاص داده اند و ایران در این مسیر در ابتدای یک مسیر پرفراز و نشیب قرار گرفته است.

این معاملات که در ایران با معاملات الگوریتمی شناخته می شوند تا حد زیادی به افزایش حجم معاملات، نقدشوندگی بیشتر و حرکت به سمت بازارهای کارا کمک خواهند کرد و طبیعی ست که بازار سرمایه ایران از هر ابزاری برای توسعه و رشد استفاده نماید.

افزایش سرعت معاملات، نوسانات کنترل شده ، افزایش نقدشوندگی، عدم تکیه بر دانش فردی و حذف خطاهای انسانی همچنین حذف هیجانات و احساسات معامله گران، رفتار منطقی از نخستین معامله، مدیریت ریسک و سرمایه از مهم ترین مزایای معاملات الگوریتمی به حساب می آیند.

در معاملات الگوریتمی، استدلال به وسیله کامپیوتر صورت می گیرد و ماشین با شناسایی فرصت های معاملاتی بر اساس الگوریتم ها و منطق از پیش تعیین شده اقدام به ارسال سفارشات خرید و فروش در سامانه معاملاتی می کند. در حقیقت کامپیوتر داده های موجود را پردازش می کند و خروجی آن در قالب سفارشات در بازار نمود پیدا می کند. البته علاوه بر معاملات، خروجی کامپیوتر از محاسبه داده ها می تواند اطلاعات شرکت ها، اخبار بازار سرمایه و بسیاری موارد دیگر باشد و کامپیوتر تاثیر هر خبر را بر روند کلی بازار می تواند محاسبه و رتبه بندی کند.

معاملات الگوریتمی را می توان هوشمند سازی معاملات نیز توصیف کرد که حدود 10 سال است در دنیا به عنوان یک فناوری در بازار سرمایه مورد استفاده قرار می گیرد و در حقیقت شخص یک استراتژی را در قالب الگوریتم های معاملاتی اجرا می کند. در بورس های مختلف، استراتژی ها و الگوریتم های گوناگون بر اساس ابزار های مالی همان کشور تعریف می شوند و طبیعی ست بورس تهران به استراتژی های بومی سازی شده برای اجرا نیاز خواهد داشت که همین موضوع، زمینه سازی توجه جدی سازمان بورس و ارگان ها به این بخش شده است.

عنوان بعدی : آشنایی با معاملات الگوریتمی (بخش دوم)

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24 - سیاوش صبور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24