Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

به نظر می رسد شرایط در حال بهتر شدن است. قیمت فلزات پایه، فولاد و .. این روزها رشد کرده و سرمایه گذاران در بازارهای مالی حاضر هستند ریسک بالاتری بپذیرند و تحلیلگران معتقدند ..

از این پس می توان ریسک بالاتری پذیرفت؛ اما با احتیاط!

بورس24 : در روزهای اخیر شاخص های مالی در اکثر بورس های بزرگ افزایش یافته اند و به نظر می رسد نگرانی ها درباره تنش های تجاری و افق اقتصادی جهان در حال کاهش است. همچنین سرمایه گذاران در بازار فلزات پایه شاهد رشد قیمت ها هستند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد شرایط بازارها در آینده نه چندان دور به ثبات خواهد رسید. بر همین مبنا شاهد افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی و مواد خام هستیم.

بازارهای مالی در آسیا تحت تاثیر شرایط اقتصادی چین و مذاکرات تجاری این کشور با آمریکا قرار دارند. طی هفته های اخیر چند دور مذاکره بین هیئت های تجاری دو طرف انجام شده و این هفته مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد. روز گذشته ترامپ اعلام کرد گفتگو های تجاری با طرف چینی به خوبی پیش می رود و او آماده است مهلت حصول توافق را تمدید کند تا نتیجه مورد نظر به دست آید. در حال حاضر قرار است که از ابتدای ماه آینده میلادی تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای صادراتی چین به آمریکا از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یابد. اما اگر مهلت حصول توافق افزایش یابد که به احتمال زیاد چنین خواهد شد بر تنش های تجاری افزوده نمی شود و این خبری بسیار مثبت محسوب می شود.

سرمایه‌گذاران معتقدند ماه آینده میلادی پس از برگزاری نشست سالانه کنگره چین، ملاقات بین رئیس جمهوری این کشور و ترامپ انجام می شود و در آن توافقنامه یا یادداشت تفاهم امضا خواهد شد. برخی تحلیلگران معتقدند به احتمال زیاد دو طرف بر سر افزایش واردات چین از آمریکا که شامل گاز طبیعی و محصولات کشاورزی می‌شود توافق خواهند کرد. همچنین چین بخش خدمات مالی خود را به روی آمریکا بازتر می‌کند اما این کشور در زمینه مسائل مهم‌تر به خواست آمریکا تن نخواهد داد در نتیجه انتظار می رود دو طرف نهادی را تاسیس کنند تا مذاکرات بر سر آن مسائل ادامه پیدا کند.

این پیش‌بینی‌ها از شدت نگرانی سرمایه‌گذاران کاسته و عملکرد بورس های بزرگ آسیا و بورس آمریکا در هفته های اخیر مثبت بوده است.

موضوع تاثیر گذار دیگر بر عملکرد بازارهای مالی و مواد خام، سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا است. این نهاد سال گذشته ۴ با نرخ های بهره را بالا برد و اواخر سال قبل جروم پاول، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد برای بالا بردن نرخ های بهره عجله ندارد. سرمایه‌گذاران معتقدند امسال حداکثر یک بار نرخ‌های بهره بالا برده خواهد شد و اگر شاخص های اقتصادی آمریکا و جهان دچار ضعف بیشتر شود نرخ‌های یکبار پایین آورده می شود. این خبر نیز تاثیر مثبت بر بازارها دارد زیرا با ثابت ماندن نرخ های بهره، سیاست‌های حمایتی کنونی حفظ می‌شود و نیز ارزش دلار تحت فشار قرار می گیرند و هر دو عامل به رونق اقتصادی جهان کمک می کند.

سال گذشته افزایش نرخ های بهره در آمریکا مشکلات بزرگ برای اقتصادهای نوظهور که وام‌های بزرگ خارجی به دلار داشتند پدید آورد. کاهش شدید ارزش ارزهای ملی در این کشورها یکی از تبعات رشد ارزش دلار بود. اگر نرخ های بهره در آمریکا تغییر نکند خروج سرمایه‌ها و کاهش ارزش ارزهای ملی در اقتصادهای یاد شده متوقف می شود و شرایط آنها بهتر خواهد شد. همچنین کاهش تنش های تجاری بین چین و آمریکا و ثبات در اقتصاد چین برای اقتصادهای نوظهور مفید است زیرا بسیاری از آنها صادرکننده مواد خام به چین هستند.

نگرانی درباره وضعیت شاخص های اقتصادی چین هنوز کاملا از میان رفته است. در ماه های اخیر شاخص فعالیت های تولیدی و خدماتی در این کشور کاهش یافته و لازم است تدابیر حمایتی جدید برای حفظ ثبات اقتصادی اتخاذ شود. بویژه باید ترتیبی داده شود تا مصرف داخلی با سرعت بیشتر رشد کند. ماه پیش برای هفتمین ماه پی در پی فروش خودرو در چین کاهش یافت. همچنین مصرف در حوزه خدمات باید تقویت شود. کاهش مالیات بر درآمد شخصی و تزریق نقدینگی به بازار ابزارهایی هستند که دولت چین از آنها برای متوازن نگه داشتن اقتصاد استفاده کرده و می‌تواند در آینده نیز از آنها بهره ببرد. اقدامات دولت و بانک مرکزی چین کافی نبوده است. این امیدواری وجود دارد که همزمان با کاهش نگرانی ها درباره تنش های تجاری بین چین و آمریکا، فشارها بر اقتصاد چین کاهش یابد و شرایط بازارهای مالی و مواد خام متعادل و طبیعی شود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24