Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تجربه شهرهای بزرگ و پرترافیک دنیا اثبات کرده تنها راه‌حل مشکل ترافیک، افزایش هزینه استفاده از خودروی شخصی در شهر است. هرقدر هم شما حمل‌ونقل عمومی را توسعه بدهید باز هم یک شهروند خودروی شخصی و راحتی آن را به استفاده از وسایل عمومی ترجیح می‌دهد مگر آن که آنقدر هزینه استفاده از خودروی شخصی بالا برود که دیگر استفاده از آن عاقلانه نباشد.

استفاده از خودروی شخصی پرهزینه شود

محمد حسنی سعدی

تجربه شهرهای بزرگ و پرترافیک دنیا اثبات کرده تنها راه‌حل مشکل ترافیک، افزایش هزینه استفاده از خودروی شخصی در شهر است.

هرقدر هم شما حمل‌ونقل عمومی را توسعه بدهید باز هم یک شهروند خودروی شخصی و راحتی آن را به استفاده از وسایل عمومی ترجیح می‌دهد مگر آن که آنقدر هزینه استفاده از خودروی شخصی بالا برود که دیگر استفاده از آن عاقلانه نباشد.

هم‌اکنون شما با دریافت معاینه فنی برتر می‌توانید با مبلغی کمتر از 30هزارتومان در طول روز در طرح ترافیک تردد کنید. برای کسی که بیش از دو، سه تردد در شهر را در روز انجام می‌دهد هر عقل سلیمی می‌گوید استفاده از اتومبیل شخصی حتی به استفاده از تاکسی دربست هم ترجیح دارد. بنزین را هم که با ارزان‌ترین قیمت دنیا (حدود 10سنت) در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

بعضی از شهروندان فکر می‌کنند با تعریض بزرگراه‌ها و ایجاد تونل و تقاطع غیرهمسطح می‌توان مشکل ترافیک را حل کرد اما تجربه نشان داده اینگونه طرح‌ها فقط ترافیک را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌کند و به‌نظر می‌رسد تهران از این نظر به اشباع طرح‌های توسعه‌ای رسیده است.

بزرگراه صدر مثال مناسبی است که گره ترافیکی آن منطقه را از بزرگراه صدر به تونل منتقل کرد. برخی موافقان بالا بردن هزینه تردد در مرکز شهر شاید اولویت توسعه خطوط مترو و اتوبوس شهری را مقدم بر گران شدن آن بدانند اما معتقدم تا زمانی که اقبال مردم به وسایل حمل‌ونقل عمومی افزایش نیابد انگیزه‌ای در مدیران شهری برای توسعه آن به‌وجود نمی‌آید درنتیجه ابتدا باید تقاضای استفاده از آنها افزایش یابد.

مطرح شدن هزینه عوارض استفاده از تونل‌ها یا سایر معابر پرترافیک یا سایر طرح‌هایی که هزینه‌های استفاده از خودروی شخصی را بالا ببرند تنها راه‌حل معضل ترافیک تهران است.

مدیران شهری باید بدون ترس از برخی جوسازی‌ها و با پرهیز از اعمال سیاست‌های عوام‌گرایانه هزینه استفاده از خودروی شخصی در تهران را بالا ببرند و گران شدن قیمت بنزین هم می‌تواند به حل این موضوع کمک شایانی کند.

منبع : همشهری در تاریخ 30 بهمن ۹۷

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24