Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هفته گذشته نگرانی ها درباره تشدید تنش های تجاری و ضعف اقتصاد جهان سبب شد ارزش دلار رشد کند و عملکرد بازارهای مالی و برخی مواد خام منفی شود. این هفته هفته ای بسیار مهم است و سرمایه گذاران می توانند ..

بر هیجان بازارها افزوده می شود؛ فرصت ها فراهم است

بورس24 : هفته گذشته بازارهای چین تعطیل بودند و نوسان در قیمت مواد خام به ویژه فلزات پایه اندک بود البته قیمت این فلز عموماً کاهش پیدا کرد و این کاهش حاصل رشد شاخص دلار و چند عامل دیگر بود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. در هفته پیش رو بازارهای چین فعالیت خود را از سر می گیرند و نیز گزارش های بسیار مهم از اقتصاد این کشور، منطقه یورو و آمریکا منتشر خواهد شد در نتیجه انتظار می رود هیجان در بازارهای مختلف زیاد باشد و حجم معاملات افزایش یابد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می‌کنیم.

روز دوشنبه سه گزارش از اقتصاد چین منتشر می شود: تغییرات وام دهی، تغییرات ذخیره ارزی خارجی و تغییرات میزان وام های جدید. در این روز همچنین تعداد زیادی گزارش از اقتصاد انگلستان از جمله نرخ رشد اقتصاد این کشور در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. وضعیت شاخص های اقتصادی چین اخیرا خوب نبوده و عامل اصلی این امر، تنش های تجاری بین کشور و آمریکاست. مذاکرات تجاری دو طرف تا پایان ماه جاری میلادی ادامه پیدا خواهد کرد اما هفته قبل نگرانی‌هایی درباره به نتیجه نرسیدن مذاکرات به وجود آمد و همین عامل به رشد شاخص دلار و کاهش قیمت فلزات پایه منجر شد. قرار بود قبل از پایان ماه جاری، دیداری بین ترامپ و رئیس جمهوری چین انجام شود اما این دیدار لغو شد. بعید است دو طرف بتوانند تا پایان ماه جاری بر سر مسائل مهم مورد اختلاف به توافق برسد اما افزایش تنش های تجاری نیز محتمل نیست. این هفته مذاکرات تجاری دنبال می شود و اخبار آن بر بازار فلزات پایه و بازارهای مالی تاثیر خواهد گذاشت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

روز سه‌شنبه تغییرات سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در ماه گذشته نسبت به ژانویه سال قبل، شاخص خوشبینی تجاری در آمریکا در ماه گذشته و تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل اعلام می شود و دو تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. سرمایه‌گذاران معتقدند بانک مرکزی آمریکا برای مدتی طولانی نرخ های بهره را بالا نخواهد برد در نتیجه شاخص دلار هفته‌های اخیر کاهش یافته است. اما پایان هفته گذشته تقاضا برای دلار به عنوان حوزه امر سرمایه‌گذاری افزایش یافت زیرا نگرانی‌هایی درباره تشدید تنش های تجاری بین چین و آمریکا به وجود آمد و نیز سرمایه گذاران درباره ضعف اقتصاد جهان نگران هستند. به همین دلیل هفته پیش برخلاف هفته های قبل از آن شاخص دلار رشد کرد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شد است:

روز چهارشنبه تعداد زیادی گزارش از اقتصاد انگلستان منتشر می شود و نیز تغییرات تولید صنعتی در منطقه یورو در ماه دسامبر، نرخ تورم در آمریکا در ماه گذشته میلادی و نرخ رشد اقتصادی ژاپن در سه ماهه پایانی سال قبل اعلام خواهد شد. پیش بینی شده نرخ تورم در آمریکا کاهش یافته باشد و اگر چنین شود ارزش دلار تحت فشار قرار خواهد گرفت زیرا افت نرخ تورم به معنای ضعف اقتصاد است و بانک مرکزی آمریکا نه تنها انگیزه ای برای بالا بردن نرخ های بهره ندارد بلکه مجبور است در آینده نرخ ها را پایین آورد. در این حالت قیمت طلا حمایت می شود و می‌توان انتظار داشت بازار فلز زرد رونق پیدا کند. در هفته های اخیر برخی نهادهای تحلیلگر پیش بینی کردند امسال برخلاف سال قبل، قیمت طلا رشد خواهد کرد البته هفته گذشته قیمت طلا تغییرات بزرگ نداشت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه روزی بسیار مهم است زیرا در آن وضعیت صادرات و واردات چین در ماه گذشته میلادی، نرخ رشد اقتصادی آلمان و منطقه یورو در ماه سه ماهه پایانی سال قبل، تغییرات خرده فروشی در آمریکا در ماه دسامبر و نیز وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل اعلام می شود. این گزارش ها بسیار مهم هستند و برخی ابهام ها درباره وضعیت اقتصادی چین، منطقه یورو و آمریکا را از میان می‌برند. هفته پیش وضعیت بازارهای مالی به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران چندان خوب نبود و شاخص‌های مالی کاهش یافتند. محتوای گزارش‌های اقتصادی و اخباری که از مذاکرات تجاری چین و آمریکا منتشر می‌شود بر رفتار سرمایه گذاران تاثیر خواهد گذاشت.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه نرخ تورم در چین، تراز تجاری در منطقه یورو و شاخص بهای صادرات و واردات در آمریکا در ماه گذشته میلادی اعلام می‌شود. همچنین تغییرات تولید صنعتی آمریکا در ماه گذشته در مقیاس ماهانه مشخص خواهد شد. انتظار می رود این هفته نوسان در شاخص های مالی، قیمت مواد خام و ارزش ارزهای معتبر بزرگ باشد و سرمایه‌گذاران می‌توانند از نوسان ها سود ببرند.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24