Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در ماه های گذشته تقویت امیدواری ها نسبت به عرضه نفت در بورس انرژی زمینه ای را فراهم کرد که سفته بازان با ارایه تحلیل های نجومی انتظارات بیش از حدی را برای سودآوری نماد «انرژی ٣» در فضای مجازی به وجود آورند . حال این افراد با شانه خالی کردن از مسئولیت اتفاقی که توسط آن ها در بازار رقم خورده در پی آن هستند تا با انتشار برخی شایعات بی اساس؛عدم برآورده نشدن انتظارات در این سهم و در پیش گرفتن روند نزولی را به عملکرد مدیران صندوق های سرمایه گذاری بزرگ و برخی نهادهای مالی بازار نسبت دهند و این گونه وانمود کنند که این اتفاق ماحصل عملکرد مدیران این صندوق هاست!

نکته هایی درباره ریزش سهام بورس ها

سید علیرضا ناجی

در ماه های گذشته تقویت امیدواری ها نسبت به عرضه نفت در بورس انرژی زمینه ای را فراهم کرد که سفته بازان با ارایه تحلیل های نجومی انتظارات بیش از حدی را برای سودآوری نماد «انرژی 3» در فضای مجازی به وجود آورند .

حال این افراد با شانه خالی کردن از مسئولیت اتفاقی که توسط آن ها در بازار رقم خورده در پی آن هستند تا با انتشار برخی شایعات بی اساس؛عدم برآورده نشدن انتظارات در این سهم و در پیش گرفتن روند نزولی را به عملکرد مدیران صندوق های سرمایه گذاری بزرگ و برخی نهادهای مالی بازار نسبت دهند و این گونه وانمود کنند که این اتفاق ماحصل عملکرد مدیران این صندوق هاست!

آنچه مسلم است طبق اساسنامه فعالیت صندوق های سرمایه گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار ؛این صندوق ها مجوز فعالیت دراین قبیل نمادها را ندارند و داد و ستد دراین قبیل نمادها تنها در اختیار اشخاص حقیقی است .

در همین راستا مدیران صندوق های سرمایه گذاری به منظور جلوگیری از هر گونه انحراف و اختلال تصمیم گیری سرمایه گذاران نسبت به شفاف سازی و تنویر افکار عمومی در این زمینه پرداخته و از سرمایه گذاران درخواست کرده اند تا با بررسی اساسنامه فعالیت این صندوق ها از دامی که سفته بازان و دلالان بازاربرای آن ها گسترده اند ؛دوری گزینند.

البته ضرورت دارد تا سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با عکس العمل های مناسب ،زمینه جلوگیری از فعالیت سفته بازان و سودجویی آن ها از شبکه های اجتماعی برای انحراف افکار عمومی را به عنوان نهاد ناظر دراین بازار فراهم کند و درکنار آن نیز سهامداران باید جهت جلوگیری از ضربه خوردن دارایی هایشان از بازنشر شایعات خودداری کنند.

کارشناس و فعال بازار سرمایه

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24