Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تحلیلگران متال بولتن در شماره جدید این نشریه به بررسی وضعیت بازار فلزات پایه پرداخته و متوسط قیمت ها در سه ماهه کنونی را پیش بینی کرده اند. پیشنهاد می کنیم برای دقت در سرمایه گذاری ..

اخبار خوش درباره افق بازار سه فلز مهم پایه!

بورس24 : در هفته های اخیر قیمت اکثر فلزات پایه رشد کرده البته هنوز هم سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با احتیاط رفتار می کنند زیرا درباره بسیاری از موضوعات ابهام هایی وجود دارد. عملکرد بازار فلزات پایه سال قبل منفی بود اما ممکن است امسال شرایط متفاوت باشد. در شماره جدید نشریه متال بولتن شرایط حاکم بر بازار فلزات پایه بررسی شده است. در ادامه به بخش هایی از این گزارش اشاره می کنیم.

آلومینیوم. آوریل سال گذشته قیمت این فلز تحت تاثیر فعالیت سفته بازها تا ۲ هزار و ۷۰۰ دلار در هر تن بالا رفت اما از آن زمان قیمت ها کاهش یافته و چندی پیش قیمت هر تن آلومینیوم به ۱۷۰۰ دلار رسید. البته اکنون قیمت ها در محدوده ۱۹۰۰ دلار در نوسان است. از آنجا که ۴۰ درصد مراکز تولید آلومینیوم در جهان زیان‌ده هستند بعید است قیمت ها در سطوح کنونی باقی بماند به این معنا که به تدریج همزمان با کاهش عرضه، قیمت ها افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر پیشرفت در مذاکرات تجاری چین و آمریکا و نیز اجرای سیاست های حمایتی از سوی دولت و بانک مرکزی چین و توقف احتمالی برنامه افزایش نرخ های بهره در آمریکا که به کاهش ارزش دلار منجر می شود سه عامل مهم هستند که به رشد قیمت آلومینیوم و دیگر فلزات پایه کمک خواهند کرد. سال پیش بازار آلومینیوم جهان با کسری 1.65 میلیون تن مواجه بود و امسال نیز کسری عرضه 1.22 میلیون تن خواهد بود. پیش بینی می شود متوسط قیمت هر تن آلومینیوم در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۹۰۰ دلار باشد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن آلومینیوم در سه ماه اخیر در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

سرب. بازار سرب امسال نیز با کسری مواجه است اما اگر تقاضا رشد مناسب و قابل ملاحظه نداشته باشد قیمت ها نمی تواند خیلی بالا رود. در واقع وضعیت عرضه عامل حمایت از قیمت هاست زیرا در چین ملاحظات زیست محیطی سبب کاهش تولید سرب شده و نیز ذخیره سرب در انبارهای تحت نظارت بورس های فلزی در پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۸ قرار دارد. اما در حوزه تقاضا برخی عوامل نگران‌کننده مشاهده می شود. برای مثال صنعت تولید خودرو در حال ورود به دوران سخت است. وضعیت بازار خودرو در چین و آمریکا بر بازار سرب تاثیرات بزرگ دارد و سیاست‌های مربوط به این بخش مورد توجه فعالان بازار است. امسال برای سومین سال پی در پی بازار سرب با کسری مواجه است و تخمین زده شده که میزان کسری ۸۰ هزار تن خواهد بود. از لحاظ تحلیل تکنیکال نیز وضعیت بازار سبب مثبت است و اگر قیمت ها بطور پایدار بالاتر از ۲۱۰۰ دلار باقی بماند زمینه برای رشد بیشتر قیمت‌ها وجود دارد. پیش بینی می شود متوسط قیمت هر تن سرب در سه ماهه کنونی ۲۰۰۰ دلار باشد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن سرب در سه ماه اخیر در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

روی. قیمت روی در روزهای اخیر در محدوده های مثبت نوسان کرده و هنوز هم زمینه برای بالاتر رفتن قیمت‌ها وجود دارد. سال پیش بیشترین کاهش قیمت بین فلزات پایه در قیمت روی مشاهده شد. یکی از علل این کاهش ۲۶ درصدی، نگرانی‌ها درباره کاهش نرخ رشد اقتصادی چین بود. اما امسال شرایط متفاوت است. در سال جاری میلادی مانند سال قبل، بازار روی با کسری مواجه است و میزان کسری 105 هزار تن پیش بینی شده است. البته این رقم نسبت به کسری سال‌های 2017 و 2018 بسیار پایین‌تر است. میزان موجودی روی در انبارهای تحت نظارت بورس های فلزی در پایین‌ترین میزان در یک دهه اخیر قرار دارد و بر مبنای آنچه بیان شد می توان به رشد قیمت‌ها حداقل در سه ماهه نخست امسال امیدوار بود. پیش بینی می شود متوسط قیمت روی در ۳ ماهه کنونی ۲۶۰۰ دلار در هر تن باشد البته در پایان سال قیمت ها کاهش خواهد یافت و بازار به اخبار مربوط به رشد تولید و تقاضا حساس است. ضعف در بازار خودرو بر قیمت ها فشار وارد می کند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن روی در سه ماه اخیر در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24