Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازار طلا در هفته های اخیر عملکرد مناسب داشته و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی جهان، بسیاری از کارشناسان به سرمایه گذاران توصیه کرده اند به سمت این فلز ...

بهتر است به طلا بیشتر توجه کنیم!

هفته گذشته قیمت طلا رشد قابل ملاحظه داشت اما رشد آن که روز جمعه رخ داد حاصل کاهش شدید ارزش دلار بود. روز جمعه قیمت هر اونس فلز زرد به بالاتر از ۱۳۰۰ دلار رسید و در نظرسنجی جدید کیتکو سرمایه‌گذاران و تحلیلگران پیش بینی کرده اند این هفته نیز قیمت فلز زرد بالا خواهد رفت. امروز قیمت هر اونس طلا در سطح 1309 دلار نوسان کرده است.

در هفته پیش رو گزارش های مختلف از اقتصاد آمریکا منتشر می شود که محتوای آن بر ارزش دلار و قیمت طلا اثر می گذارد اما نشست کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا که نتیجه آن فردا مشخص می شود و نیز در دو گزارش از بازار کار این کشور که در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر خواهد شد بیشترین اثر را بر قیمت طلا خواهد داشت.

تحلیلگران معتقدند در نشست این هفته، بانک مرکزی نرخ های بهره را بالا نخواهد برد و نیز رئیس بانک مرکزی در سخنرانی خود بار دیگر بر توجه این نهاد به شاخص های اقتصادی برای تصمیم گیری درباره زمان افزایش نرخ های بهره تأکید خواهد کرد. اگر این پیش بینی تحقق یابد ارزش دلار کاهش خواهد یافت و قیمت طلا رشد می کند. محدود شدن سیاست های حمایتی، برای مثال بالا بردن نرخ های بهره به زیان بازار طلاست زیرا سبب رشد ارزش دلار می شود.

همچنین محتوای بیانیه پایانی نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا بر ارزش دلار و قیمت طلا اثر می گذارد. در این بیانیه دیدگاه بانک مرکزی درباره وضعیت اقتصادی و بهترین زمان برای بالا بردن نرخ های بهره مشخص می شود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

تنش های تجاری بین چین و آمریکا که در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی شدت پیدا کرد سبب ضعف اقتصاد هر دو کشور شده و بدون تردید در سال جاری میلادی نرخ رشد آنها کاهش خواهد یافت. مذاکرات تجاری بین دو طرف که از ابتدای ماه گذشته میلادی آغاز شده این هفته از سر گرفته می شود. انتظار می رود تا پایان ماه آینده میلادی دو طرف بر سر این موارد اختلاف به توافق برسند اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند این مذاکرات برای مدتی طولانی ادامه پیدا خواهد کرد. ترامپ ادعا کرده پیشرفت‌های قابل ملاحظه در این گفتگوها صورت گرفته و نیز چین وعده هایی درباره افزایش واردات کالا از آمریکا داده است اما حصول توافق فراگیر و رفع تمام موارد اختلاف بعید است. این هفته مذاکرات از سر گرفته می شود و هر خبر بد درباره آن به رشد قیمت طلا کمک خواهد کرد.

عامل دیگری که بر قیمت طلا اثر می گذارد شروع به کار نهادهای دولت آمریکا پس از چند هفته تعطیلی است. برای مدت سه هفته تعطیلی پایان می یابد و طی این مدت ترامپ و کنگره بر سر موارد اختلاف مذاکره خواهند کرد. تعطیلی دولت آمریکا از لحاظ مدت بی سابقه بوده و 11 میلیارد دلار لطمه به اقتصاد وارد کرده است.

این تعطیلی نشان می دهد ترامپ در ۲ سال آینده با مشکلات بزرگ مواجه است زیرا دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان اکثریت را در اختیار دارند و بر سر موضوعات مختلف با او مخالفت خواهند کرد. هرگونه آشوب سیاسی عاملی برای رشد قیمت طلاست. قیمت طلا سال گذشته میلادی کاهش یافت اما اکثر نهادهای تحلیلگر معتقدند در سال جاری میلادی قیمت این فلز رشد خواهد کرد. ضعف اقتصاد جهان و کاهش موارد افزایش نرخ های بهره در آمریکا مهمترین علل رشد قیمت طلا هستند. در خوشبینانه‌ترین حالت قیمت طلا امسال به بالاتر از ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید البته تحقق این پیش‌بینی مستلزم توقف برنامه افزایش نرخ های بهره در آمریکا و شدت پیدا کردن بحران های سیاسی و ضعف اقتصادی جهان است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24