Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هرگاه که من با افراد درمورد اهمیت تنظیم مقدار Stop Orderبا قیمت خرید (برای سر به سر شدن) صحبت می کنم، بعضی افراد به من می گویند: اگر به Stop Order شان کاری نداشتند، می توانستند در بازار باقی بمانند و بازار در جهت سود آن ها حرکت می کرد. اساسا آن ها این مساله را بیان می کنند که با تنظیم Stop Order با قیمت خرید آن ها از بازار خارج شده اند ولی اگر Stop Order خود را در حالت اولیه رها کرده بودند، سود می کردند. می دانید من به آن ها چه جوابی داده ام؟؟خوب که چی!!!این مسئله گاهی اتفاق می افتد ولی در بیشتر اوقات باعث می شود که از ضرر کردن شما جلوگیری کند و این راهی است که شما به وسیله آن از خود محافظت می کنید. در این تجارت محافظت از خود و به صلاح خود عمل کردن بسیار مهم تر از استفاده از شانس در معامله است.

بررسی یک تجربه جهانی ؛ چگونه در بورس از زیان دور شویم؟

آموزش بورس همراه با بورس24 و عصر ایران :

قبل از هر چیزی در معاملات بورس ، چند و چون نحوه سرمایه گذاری در بورس را یاد بگیرید.

باور من این است که هر معامله گری، بدون توجه به این که چه قدر منضبط و منظم است، باید از Stop Order (توقف سفارش)استفاده کند. در تمام سال هایی که من مشغول به کار بودم، هیچ معامله گری حرفه ای را ندیدم که از Stop Order استفاده نکند. Stop Order بدون شک به شما در عمل کردن به صلاح و سود خود کمک می کند. همیشه قبل از این که در موقعیت شروع معامله ای قرار گیرم، مطمئن می شوم که برای حفاظت از خود، Stop Order را آماده دارم. همچنین به تمامی معامله گران نیز توصیه می کنم برای محافظت از خود و معاملاتشان از Stop Order استفاده کنند. بارها اتفاق افتاده است که معامله گران، به دلیل استفاده نکردن از Stop Order بین 20تا 25 درصد از سرمایه خود را از دست داده اند.

هرچه بیشتر معامله کنید، بیشتر متوجه می شوید که انضباط احساسی، چه نقشی در معاملات شما بازی می کند. همانگونه که قبلا گفتیم، به صلاح خود عمل کردن بیشتر از سیستم ها و روش های تکنیکی در موفقیت شما موثر است و همین امر نیز در مورد استفاده از Stop Order صادق است. برای من بسیار تعجب آور است وقتی می شنوم مردم می گویند :"من از Stop Order متنفرم."

Stop Order بهترین دوستان معامله گران هستند .همانطور که قبلا در مورد آن صحبت کردیم،محافظت از خود و به صلاح خود عمل کردن تنها راه سود کردن است.

استفاده از Stop Order برای محافظت از معاملات، به شما اجازه می دهد در مورد معاملاتتان کمتر درگیر احساسات شوید و همانگونه که می دانیم هرچه به احساساتتان بیشتر اجازه بدهید تا درکارهای شما مداخله کنند، کمتر سود خواهید کرد.

بعضی از افراد در هنگام معامله اشتیاقی به استفاده از Stop Order ندارند. به دلایلی آن ها درگیر این تفکر می شوند که می توانند خود را به سرعت با بازار مطابقت دهند و از بازار عقب نیفتند و این مساله گاهی اوقات اتفاق می افتد.

برای افرادی که سعی می کنند خود کنترل اوضاع را به دست گیرند (بدین معنی که بدون داشتن Stop Order و فقط با یک تلفن سعی می کنند از بازار خارج شوند)، مشکل هنگامی پیش می آید که کنترل اوضاع را در بازار از دست بدهند. عموما این افراد در مورد قدم بعدی که باید بردارند، دچار مشکل هستند و متاسفانه این مسئله برای آن ها گران تمام می شود زیرا دیگر به صلاح خود عمل نمی کنند. آن ها به یک معامله زیان ده اجازه می دهند که تبدیل به یک معامله بزرگ زیان ده شود.

مهم ترین دلیلی که افراد نمی خواهند و یا دوست ندارند قبول کنند ، در مورد پیش بینی آنچه بازار انجام خواهد داد، اشتباه کرده اند.این مسئله بدترین ویژگی شما به عنوان یک معامله گر خواهد بود.هیچ اشکالی ندارد که انسان یک معامله زیان ده ولی قابل کنترل داشته باشد.مشکل زمانی است که معاملات زیان ده شما غیر قابل کنترل و یا غیر قابل مدیریت باشند.این مسئله می تواند به آسانی اتفاق بیفتد. زیرا شما به خاطر عدم استفاده از یک Stop Order ، ریسک بالایی را در مورد یک معامله خاص قبول کرده اید.

فکر می کنم این افراد احساس می کنند اگر از بازار خارج نشوند (با عدم استفاده از Stop Order)، دچار ضرر نمی شوند زیرا بازار همواره می تواند به حالت قبلی خود باز گردد .این تفکر برای بعضی بسیار جذاب است زیرا چنین چیزی عملا می تواند رخ دهد. بازار می تواند بدون توجه به این که چه مقدار از محدوده مورد علاقه شما دور بوده، دوباره به همان جا باز گردد. ولی من به شما می گویم که نتیجه کار شما قرار گرفتن در یک موقعیت فاجعه بار است. اگر می خواهید به صلاح خود کار کنید ، نباید خود را در چنین موقعیتی قرار دهید.

امکان اتفاق چنین چیزی نیز بسیار زیاد است، من با افرادی صحبت کرده ام که بر روی ریسکی 200 واحدی در بازار S&P برنامه ریزی کرده بودند .ولی به دلیل عدم استفاده از Stop Order ، نتیجه معامله ای بین 600 تا 800 واحد ضرر بر خلاف انتظارشان بود و آن ها در انتظار بازگشت دوباره بازار دعا می کنند. امیدوار بودن و دعا کردن به تنهایی، به صلاح شما نیست.من این را تضمین می کنم!

تنها راهی که برای موفق بودن در معامله می شناسم استفاده از Stop Order بوده تا کارگزاران بتوانند هنگامی که اشتباهی کرده اید، شما را از بازار خارج کنند. دوباره تکرار می کنم معاملات زیان ده کوچک و قابل کنترل، هیچ اشکالی ندارد آن ها بخشی از امور روزانه هر معامله گر موفقی هستند. اگر بر این تصور هستید که می توانید از آن ها دوری کنید در اشتباهید و اگر فکر می کنید با عدم استفاده از Stop Order می توانید از آنها اجتناب کنید، به نظر من بهتر است پول خود را نگه داشته و اصلا معامله نکنید. البته این نظر من است ولی من در این کار تجربه کافی دارم و بسیاری از معامله گران را دیده ام که سعی بر انجام معامله بدون استفاده از Stop Order را داشته اند.

ردیابی stop order

راه دیگری که شما باید با استفاده از آن به صلاح خود عمل کنید ، ردیابی Stop Order هایتان برای تثبیت سود بدست آمده در معامله می باشد. راه های بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید در هنگام حرکت بازار در جهت مورد علاقه تان ، Stop Orderرا ردیابی کنید. ولی ما همه موارد را بررسی نمی کنیم .مهم ترین چیزی که شما باید درک کنید، علت اهمیت ردیابی Stop Order است.

هنگامی که از سود شما در معاملات کاسته می شود، نیاز خواهید داشت که، Stop Order هایتان را ، در ابتدا برای این که در معامله سر به سر شوید، تنظیم کنید و سپس امیدوارانه برای کسب یک حداقل سود در معامله تلاش کنید. این وظیفه بسیار مهمی است . بدون انجام دادن این کار (بدون توجه به نوع معامله ) موفق نخواهید بود.

به محض این که من متوجه کاهش در سود یک معامله می شوم ، Stop Order را برای سر به سر شدن تنظیم می کنم .به بیان دیگر اگر در یک معامله در بازار s&p چند صد دلاری سود کرده باشم ، در این موقعیت Stop Order ام را با قیمت خریدم(به منظور سر به سر شدن) تنظیم می کنم. بنابراین اگر بازار برگردد و سود من را از بین ببرد، من زیان نخواهم کرد. ولی اگر من Stop Order خود را برای سر به سر شدن تنظیم نکرده بودم، بازار نه تنها سود کوچک من را از بین برده بود ، بلکه می توانست نتیجه معامله من را مبدل به یک معامله زیان ده کند.

یکی از چیزهایی که به سختی می توان از لحاظ احساسی با آن کنار آمد، کم شدن سود و در نهایت زیان کردن در معامله است، این مساله می تواند برای یک معامله گر حرفه ای بسیار ناامید کننده باشد و می تواند موجب شود که شدیدا درگیر احساسات شده و تصمیماتی نابخردانه بگیرد.

به همین علت است که من فکر می کنم که اجتناب از قرار گرفتن در چنین موقعیت هایی در درجه اول اولویت قرار دارد. اگر هنگامی که دچار نقصان در سود می شوید، بتوانید به طور منطقی به ردیابی Stop Order هایتان بپردازید نتایج بهتری به دست خواهید آورد و از تبدیل شدن یک معامله سودآور به یک معامله زیان ده جلوگیری خواهید کرد که این مسئله مهم ترین دلیل عدم موفقیت معامله گران است.

هرگاه که من با افراد درمورد اهمیت تنظیم مقدار Stop Orderبا قیمت خرید (برای سر به سر شدن) صحبت می کنم، بعضی افراد به من می گویند: اگر به Stop Order شان کاری نداشتند، می توانستند در بازار باقی بمانند و بازار در جهت سود آن ها حرکت می کرد. اساسا آن ها این مساله را بیان می کنند که با تنظیم Stop Order با قیمت خرید آن ها از بازار خارج شده اند ولی اگر Stop Order خود را در حالت اولیه رها کرده بودند، سود می کردند.

می دانید من به آن ها چه جوابی داده ام؟؟خوب که چی!!!این مسئله گاهی اتفاق می افتد ولی در بیشتر اوقات باعث می شود که از ضرر کردن شما جلوگیری کند و این راهی است که شما به وسیله آن از خود محافظت می کنید. در این تجارت محافظت از خود و به صلاح خود عمل کردن بسیار مهم تر از استفاده از شانس در معامله است.

همچنین به خاطر داشته باشید که چنین عقیده ای وقتی درست است که بازار به حرکت در جهت شما ادامه می دهد .شما باید همچنان که بازار در جهت شما حرکت می کند، به ردیابی Stop Order هایتان ادامه دهید.(مرتبا آن ها را اصلاح کنید)دوباره می گویم که افراد می ترسند که پس از خروج آن ها از بازار شاهد رشد آن باشند، این مساله گاهی اتفاق می افتد ولی مهم ترین مسئله این است که شما از خود در مقابل زیان محافظت کرده باشید .باید بر روی این مسئله که خود را به دور از دردسر نگه دارید تمرکز کنید(یعنی از ضرر اجتناب کنید).اگر خود را از معاملات زیان ده دور نگه دارید، معاملات سودآور پدیدار خواهند شد.

برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24