Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هفته گذشته همانطور که پیش بینی کرده بودیم، هفته ای نسبتا آرام بود اما هفته پیش رو شرایط متفاوت است و این یعنی فرصتی برای بهره برداری از نوسان شاخص ها و قیمت ها و کسب سود بالاتر از ..

هفته پرهیجان؛ فرصت هایی برای درخشیدن!

بورس24 : هفته گذشته همزمان با کاهش شاخص دلار، قیمت طلا و فلزات پایه رشد کرد اما قیمت نفت کاهش یافت و وضعیت بازارهای مالی بد نبود. می‌توان گفت هفته پیش همانطور که پیش بینی کرده بودیم هفته ای آرام بود اما هفته پیش رو شرایط تا اندازه زیادی متفاوت است زیرا تعدادی گزارش مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود و نیز نشست کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا برگزار خواهد شد. در ادامه به تقویم اقتصادی جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی کارشناسان مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه تغییرات بازده بخش صنعت چین در ماه جاری در مقیاس سالانه و شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو دالاس در آمریکا در ماه جاری میلادی اعلام می شود. درباره شرایط اقتصادی دو کشور نگرانی‌هایی وجود دارد و با آنکه مذاکرات تجاری بین آنها در جریان است اما نتیجه آن مشخص نیست به همین دلیل طی هفته های اخیر قیمت فلزات پایه رشد قابل ملاحظه نداشته و روز جمعه صرفاً به دلیل کاهش شاخص دلار قیمت ها رشد کرد. در واقع هنوز سرمایه گذاران به این نتیجه نرسیده اند که شرایط در آینده بهتر خواهد شد در نتیجه با احتیاط رفتار می‌کنند. هشدارهای مکرر نهادهای بین المللی درباره کاهش نرخ رشد اقتصاد جهان در کاهش ریسک پذیری سرمایه گذاران موثر بوده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه‌شنبه دو گزارش از بازار مسکن آمریکا منتشر می شود. وضعیت بازار مالی این کشور اخیراً بهتر شده اما اقتصاددان ها معتقدند هنوز احتمال کاهش بلندمدت شاخص های مالی در بورس آمریکا و دیگر بورس های بزرگ وجود دارد زیرا ریسک‌های مختلف رونق اقتصاد جهان را تهدید می کند. پیش بینی شده سال جاری چه از لحاظ سیاسی و چه اقتصادی سالی دشوار پیش روی سرمایه‌گذاران قرار دارد. در ایالات متحده تنش های سیاسی بین ترامپ و مجلس نمایندگان و نیز پرونده های مختلف مربوط به شخص ترامپ و نزدیکان او مطرح است. از سوی دیگر تنش های تجاری به تدریج اثرات بزرگتری بر اقتصاد این کشور می‌گذارد. در اروپا نیز آشوب های سیاسی ادامه می یابد و وضعیت شاخص های اقتصادی خوب نیست.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه تعدادی گزارش از اقتصاد آلمان و انگلستان منتشر می شود و چند شاخص مهم از اقتصاد منطقه یورو اعلام خواهد شد: شاخص اعتماد مصرف کنندگان، اعتماد اقتصادی، جو تجاری، اعتماد در بخش خدمات و تولید صنعتی. در این روز همچنین تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل اعلام خواهد شد اما در این روز مهمترین رویداد، پایان نشست دو روزه کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکاست. بعید است در این نشست تغییری در نرخ های بهره ایجاد شود اما سخنان رئیس بانک مرکزی و محتوای بیانیه پایانی نشست اهمیت بالایی دارد. اگر در آنها بر خوب بودن وضعیت اقتصادی و لزوم افزایش نرخ های بهره تاکید شده باشد شاخص دلار رشد خواهد کرد و قیمت مواد خام تحت فشار قرار می‌گیرد. پیش بینی شده این هفته برخلاف هفته گذشته شاخص دلار افزایش خواهد یافت. بانک مرکزی آمریکا سال گذشته ۴ بار نرخ بهره را بالا برد اما امسال موارد افزایش کمتر خواهد بود و حتی ممکن است اصلاً این اقدام انجام نشود. در واقع همه چیز به گزارش های اقتصادی و وضعیت سیاسی آمریکا بستگی دارد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه شاخص فعالیت ها در بخش خدمات و تولید کارخانه ای چین در ماه جاری اعلام می‌شود. این بخش ها اخیرا دچار ضعف شده‌اند و بعید نیست وضعیت برای مدتی به همین شکل باقی بماند زیرا اثرات تنش های تجاری ادامه پیدا خواهد کرد و رفع اختلافات تجاری با آمریکا به مدت زمان طولانی نیاز دارد. این هفته مذاکرات تجاری چین و آمریکا ادامه پیدا می‌کند و اگر اخبار خوب از آن منتشر شود قیمت نفت رشد خواهد کرد. قیمت نفت هفته پیش اندکی کاهش یافت و به باور تحلیلگران در صورتی که تغییری در عوامل موثر بر بازار رخ ندهد قیمت ها امسال نمی‌تواند خیلی بالا رود البته برخی تحلیلگران می گویند احتمال رشد قیمت‌ها بیشتر از کاهش آنهاست.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه همچنین نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی اعلام می‌شود و در آمریکا وضعیت بازار کار در هفته قبل مشخص خواهد شد. اخبار مربوط به وضعیت بازار کار آمریکا در دو سال اخیر مثبت بوده و به احتمال زیاد شرایط بازار کار به همین شکل باقی می‌ماند. این یک عامل رشد ارزش دلار است.

روز جمعه اول ماه فوریه، شاخص فعالیت ها در بخش تولید کارخانه ای چین در ماه جاری اعلام می شود. همچنین شاخص فعالیت های تولیدی در منطقه یورو، انگلستان و آمریکا مشخص خواهد شد. اما گزارش مهم تر که در این روز منتشر می‌شود گزارش وضعیت بازار کار آمریکا در ماه جاری میلادی است. اگر آنطور که پیش بینی شده این گزارش مثبت باشد شاخص دلار رشد می کند و قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس فلز زرد در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24