Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

اگر تصمیم بگیرید که بدون هیچ قانونی معامله کنید ، به شما قول می دهم که هیچ گاه موفق نمی شوید. آزادی خوب است ولی شما به آنچه که من آن را "آزادی ساختار یافته" می نامم احتیاج دارید. اساسا این مسئله بدین معنی است که شما باید قادر باشید که هرگاه تمایل دارید معامله کنید ولی این معاملات را باید تحت قوانین خودساخته ای انجام داد. آن ها به شما کمک می کنند که در مورد معاملات خود قاطعانه تصمیم بگیرید. آن ها به شما کمک می کنند که از اشتباهاتی که موجب خالی شدن حساب بانکی شما می شوند ، پرهیز کنید. تقریبا هر ۶ماه یک بار من برای خود قوانین جدیدی تعیین می کنم، این قوانین مرا در نظام مند بودن در معاملاتم یاری می کنند و شاید به نظر شما عجیب باشد که روزی برای من بد محسوب می شود که در آن یک یا چند مورد از قوانین خود را نقض کرده ام و البته عکس این موضوع نیز همواره صادق است. اگر من معامله خوبی داشته ام فقط به خاطر پیروی از قوانین بوده است...

١٠ قانون کلیدی برای معامله در بازار سهام

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

اگر می خواهید در بورس سرمایه گذاری کنید باید قبل از هر چیز چگونگی سرمایه گذاری در بورس را یاد بگیرید. در دنیایی که هیچ قانونی ندارد(مانند بازار سهام)، بسیار عجیب است که پیروی متعصبانه از یکسری قوانین خاص، از اهمیت خاصی برخوردار است. منظورم این است که بیاییم صادق باشیم، معامله حقیقتا هیچ قانونی ندارد. شما می توانید در هر زمانی به آن وارد و یا از آن خارج شوید، می توانید هر زمانی موقعیت حال خود را تغییر داده و یا این که به راحتی تصمیم به عدم معامله بگیرید. تنها چیزی که می تواند شما را از شرکت کردن در معامله باز دارد، کمبود پول است. به غیر از این مورد، در تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهید انجام دهید و زمان آن کاملا آزاد هستید.

تعداد کسب و کارهایی که چنین آزادی به شما می دهند، زیاد نیست .از آنجا که حقیقتا قوانینی در این کار وجود ندارد، شما باید برای خود قوانینی بسازید، در غیر این صورت با توجه به تمام احتمالات موجود در بازار، زیان خواهید دید.

اگر تصمیم بگیرید که بدون هیچ قانونی معامله کنید ، به شما قول می دهم که هیچ گاه موفق نمی شوید. آزادی خوب است ولی شما به آنچه که من آن را "آزادی  ساختار یافته" می نامم احتیاج دارید. اساسا این مسئله بدین معنی است که شما باید قادر باشید که هرگاه تمایل دارید معامله کنید ولی این معاملات را باید تحت قوانین خودساخته ای انجام داد. آن ها به شما کمک می کنند که در مورد معاملات خود قاطعانه تصمیم بگیرید. آن ها به شما کمک می کنند که از اشتباهاتی که موجب خالی شدن حساب بانکی شما می شوند ، پرهیز کنید. تقریبا هر 6 ماه یک بار من برای خود قوانین جدیدی تعیین می کنم، این قوانین مرا در نظام مند بودن در معاملاتم یاری می کنند و شاید به نظر شما عجیب باشد که روزی برای من بد محسوب می شود که در آن یک یا چند مورد از قوانین خود را نقض کرده ام و البته عکس این موضوع نیز همواره صادق است. اگر من معامله خوبی داشته ام فقط به خاطر پیروی از قوانین بوده است.

مهم نیست که چه معامله ای انجام می دهید (کوتاه مدت، میان مدت و یا دراز مدت)، باید قوانینی برای خود وضع کنید تا معاملات خود را ساختار یافته نمائید. مشکل اینجاست که بسیاری از مردم به این امر تمایلی ندارند ، چرا که در این صورت مجبور به پذیرش مسئولیت قوانین و اعمال حاصل از این قوانین می باشند و همانگونه که همه می دانیم، اغلب انسان ها نمی خواهند مسئولیت اعمال خود را قبول کنند. ولی باز هم همانگونه که همه می دانیم تنها راه برای موفقیت در معاملات بورس ، پذیرش صد در صد مسئولیت و به صلاح خود عمل کردن است.

برای آن ها که نمی دانند، به اطلاع می رسانم من معاملات روزانه در بازار S&P500 از نوع Futures انجام می دهم. من در ماه جولای سال 1998 قوانین خود را به روز کردم، فکر می کنم که برای شما مفید باشد که بدانید که قوانین من چه هستند و سعی خواهم کرد که برای هر کدام توضیحی در مورد کاربرد آن ها بدهم. این ها دقیقا قوانینی هستند که بر روی یک تابلو در دفتر من قرار دارند:

قوانین معامله در بورس

1.هیچگاه بدون تعیین قیمت، خرید و یا فروش انجام ندهید.

(من هیچگاه بدون تعیین قیمت، خرید و یا فروش انجام نمی دهم.)

2.بعد از انجام 3 معامله زیان ده در یک روز، دیگر در آن روز معامله نکن.(نمی خواهم خود را نابود کنم...!!!)

3.اگر در یک معامله 100واحد+سود دریافت نمایید، به صلاح خود عمل کنید.

اگر در یک معامله سود خوبی به دست بیاورم، به خود اجازه نخواهم داد که درآن معامله ضرر کنم.

4.همیشه از یک سیگنال ، برای وارد شدن به بازار استفاده کن. بدون دلیل وارد نشو.

(اگر بر اساس احساس وارد بازار شده ام، همیشه خود را به دردسر انداخته ام. همیشه هنگامی که برای ورود به بازار از نمودارهای اطلاعاتی و دلایل تکنیکی استفاده کرده ام، بسیار موفق تر بوده ام.)

5.از اسرار معامله گران بازار استفاده کن. آن ها واقعا کاربردی هستند.

(این اسرار مجموعه ای از روش هایی است که برای معاملات روزانه در بازار s&pگردآوری کرده ام.)

6.تا حد امکان در آخر هفته معامله نکن. معامله در این روز کند است و فرصت ها نیز مناسب نیستند. استراحت کن!(معمولا هنگامی که در این روزها معامله می کنم، معاملات سودآورم بسیار کمتر از معاملات زیان ده بوده است. ارزشش را ندارد.)

7.همیشه از صمیم قلب کار کن.(این کاری است که من همیشه و در هنگام هر معامله ای در خاطر دارم. من درک می کنم که فقط خود من در مورد نتایج به دست آمده مسئول هستم.)

8.از معاملات خود لذت ببر. اگر از این معامله لذت نمی بری، ارزش انجام دادن را ندارد.(بدیهی است که اگر از آن لذت نمی بری در آن موفق نخواهی بود.)

9.مجبور نیستید که هر روز معامله کنید.(گاهی من بازار را به حال خود رها کرده و برای یک روز آن را فراموش می کنم .با این کار تجدید قوا می کنم.)

10.این مسئله که منتظر باشید تا بازار به تو نشان دهد که آیا معاملات در حال حاضرon –time framing است یا خیر، روشی بسیار عالی برای انتظار فرصت های مناسب بودن است.(روش on –time framing تکنیکی است که من همیشه برای زیر نظر داشتن بازار از آن استفاده می کنم.)

این ها قوانینی هستند که من هر روز به طور خودکار در انجام معاملات از آن ها پیروی می کنم. بعد از یک روز معاملاتی بد، من به قوانینم نگاه می کنم و کنترل می کنم که از کدام یک از قوانین خود پیروی نکرده ام. عکس این موضوع نیز صادق است. بعد از یک روز خوب آن ها را مرور کرده و می بینم که آن ها را به خوبی به کار بسته ام.

من حقیقتا بر این باورم که توانایی من در پیروی از قوانینم بازتابی مستقیم از مقدار سود من می باشد. هرچه از آن ها بیشتر پیروی کنم ، نتایج معاملاتم بهتر خواهد بود.

کاملا مطمئن هستم که برای شما نیز چنین خواهد بود. با این که واضح است که شما قوانین شخصی خودتان را وضع خواهید نمود، البته می توانید از قوانین من الگو برداری کنید، ولی نکته مهم این است که باید با قوانین خود احساس راحتی کنید. من می دانم که با قوانینم راحت هستم و شما نیز باید با قوانین خود چنین باشید. اگر احساس راحتی نمی کنید، اجرای آن ها برای شما بسیار سخت بوده و سود چندانی نصیب شما نخواهند نمود.

مسئله ای که در معاملات متداول است، این وسوسه است که فقط این بار از قوانین خود عدول کنید که به دلیلی وجود احتمال نتایج هیجان انگیزی است که ممکن است رخ دهد.این تله ای است که بسیاری از معامله گران تازه کار ( و حتی بعضی از معامله گران کهنه کار) در آن می افتند. به راحتی می توان در این دام افتاد، زیرا بسیاری از افراد از ، از دست دادن فرصت های بزرگ می ترسند. یک مثال خوب در این مورد از این قرار است که وقتی شما می بنید که سهام" داو جونز" 250 واحد بالا می رود و شما احساس می کنید که باید راهی پیدا کنید تا به صلاح و سود خود کاری انجام دهید حتی اگر این مسئله باعث شکستن بسیاری از قوانین شما شود.

به هر قیمتی شده از افتادن در این دام پرهیز کنید. انجام یک معامله فقط به خاطر این که می ترسید آن را از دست بدهید به صلاح خود عمل کردن نیست.

خبر مهمی برای شما دارم: هر روز می توان فرصت های بزرگی به دست آورد.

علاوه بر این اغلب مردم به شکلی واقع گرایانه به از دست دادن فرصت ها فکر نمی کنند. هنگامی که شما فرصتی را از دست داده اید تمایل دارید که در مورد آن غیر واقع بینانه فکر کنید .شما ابتدا و انتهای کار را می بینید و تصور می کنید که می بایست کل این حرکت را از آن خود می کردید. همه ما می دانیم که چنین چیزی نمی تواند اتفاق بیفتد ولی مغز ما، ما را فریب داده و به ما می گوید نباید این فرصت را از دست می دادیم.

دوباره می گویم که بازار هیچ گاه از حرکت باز نمی ایستد .اگر نتوانستید فرصت قبلی رو دریابید، فرصت های بعدی در انتظار شماست. اجازه ندهید که مغز شما، شما را فریب دهد.

هرچه بیشتر از قوانین خود تبعیت کنید و هرچه بیشتر به خود اطمینان کنید، نتایج بهتری خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که فقط شما در مورد نتایج معاملاتتان مسئول هستید. وضع یکسری قوانین مناسب به شما کمک می کند که نتایج خوب بیشتری را به دست آورید.

برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • علی نوروزی
    علی نوروزی

    بسیار عالی و مفید بود سپاسگزارم از نشر چنین مطالبی

    5 سال پیش
  • سید سعید رضوی
    سید سعید رضوی

    بسیار عالی .سپاس فراوان

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24