Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

آخرین آمار جامع صنعت بانکداری در حوزه سپرده ها و تسهیلات مربوط به مرداد ماه می باشد که اواخر آبان ماه از طریق بانک مرکزی منتشز گردید. در این گزارش سهم بانک تجارت از کل سپرده ها و تسهیلات

به بانک تجارت امیدوار باشیم...

بورس24 : بانک تجارت در حالی با ارزش بازار 5400 میلیارد تومانی در میان سهام و شرکت های متوسط و نیمه بزرگ قرار گرفته است که در طی 5 سال اخیر شاهد نوسان و رشد ارزش مارکت بسیاری از سهام در بازار سرمایه بوده ایم. طی این 5 سال ارزش مارکت شرکت تغییر محسوسی نداشت و این در حالی ست که ارزش مارکت بیش از 5 هزار میلیارد تومانی در سال 92 رقم قابل توجهی بود و امروز نمی توان این رقم را برای بانکی با بیش از 1612 شعبه در داخل و حارج کشور بزرگ توصیف نمود.

آخرین آمار جامع صنعت بانکداری در حوزه سپرده ها و تسهیلات مربوط به مرداد ماه می باشد که اواخر آبان ماه از طریق بانک مرکزی منتشز گردید. در این گزارش سهم بانک تجارت از کل سپرده ها و تسهیلات به طورت کمی در جدول نشان داده شده است.

همانگونه که مشاهده می شود سهم بانک تجارت از جذب منابع و در مجموع سپرده ها و تسهیلات اعطایی حدود 7 الی 8 درصد از کل مبلغ موجود در صنعت است که نکته مثبت آن جدای از سهم معقول در صنعت، توازن میان سپرده ها و تسهیلات است.

اما در خصوص جزئیات درآمدها و هزینه های شرکت می توان به گراف زیر اشاره نمود. مشروح درآمدهای بانک از محل تسهیلات عمدتا از منابع زیر می باشد.

عمده مصارف ریالی بانک تجارت طی 8 ماه نخست سال به تفکیک نوع سپرده های پرداختی آورده شده است. بدیهی ست که سپرده های طولانی تر هزینه های بیشتری برای یانک در یک دوره مشخص مثلا یک ساله و بالاتر خواهند داشت لیکن کنترل و بهره برداری از نقدینگی حاصل از این منابع مطلوب تر می باشد.

بانک تجارت در طی این 5 سال یک بارافزایش سرمایه 161 درصدی از محل اندوخته در سال 92 داد و نمودار زیر، با احتساب تعدیل قیمت آورده شده است که نشان می دهد بیشینه قیمت این سهم حتی از قیمت 5 سال پپیش هم کمتر است که شاید در مرحله نخست بتوان آن را به وضعیت بنیادی بانک ها در سال های اخیر نسبت داد اما واقعیت آن است که دارایی های این بانک نیز با تورم رشد قابل توجهی داشته است و کافی ست مبنای ارزش گذاری این بانک را، دارایی های کنونی اعم از ساحتمان ها و دارایی های ثابت تا تراز ارزی بانک قرار داد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24