Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هیچ چیز فراتر از حقیقت نیست. معاملات زیان ده از شما چیزی کم نمی کند .شما معاملات زیان ده خود نیستید. همچنین شما معاملات سودآور خود نمی باشید. این مسائل به سادگی، نتایج جانبی کسب و کاری است که شما در آن قرار دارید...

یاد بگیرید که ضرر کردن را دوست داشته باشید

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

این نکته ای است که شما همیشه از معامله گرهای حرفه ای می شنوید: اگر می خواهید که یک معامله گر حرفه ای باشید، مجبورید که یاد بگیرید که ضرر کردن را دوست داشته باشید.

اساسأ، چیزی که مهم است این است که از ضرر کردن در یک معامله ناراحت نشوید.اشتباه برداشت نکنید، شما از ضرر کردن در معامله خوشحال نخواهید شد، ولی از بیرون آمدن از بازار در هنگامی که معاملات سودآور نیستند، باید خوشحال باشید.

بسیاری از افراد برای انجام این موضوع راه سختی را انتخاب می کنند، آن ها به معاملات زیان ده خود پایان می دهند، قبل از این که دریابند علاقه به ضرر کردن چه قدر مهم است. به جز چشم پوشی از این حقیقت که معامله ای زیان ده داشته اند (مانند بسیاری از معامله گران دیگر)، معامله گران موفق نیز با احتمال اشتباه کردن مواجه هستند، بنابراین وقتی که زمان ضرر کردن فرا می رسد، بدون تامل آن را می پذیرند.

من بر این عقیده ام که علت این است که بسیاری از افراد در خارج شدن از معاملات زیان ده با مشکل مواجه هستند، این است که آن ها فکر می کنند معامله زیان ده بازتابی از خود آنهاست.

هیچ چیز فراتر از حقیقت نیست. معاملات زیان ده از شما چیزی کم نمی کند .شما معاملات زیان ده خود نیستید. همچنین شما معاملات سودآور خود نمی باشید. این مسائل به سادگی، نتایج جانبی کسب و کاری است که شما در آن قرار دارید.

معاملات زیان ده بخشی از بازی است .موفق ترین معامله گران در جهان نیز گاه هر روز معاملات زیان ده دارند.ولی آن ها با این تفکر که معامله زیان ده بخشی از خود آن هاست ، درگیر نیستند. آن ها درک می کنند که این مساله بخشی از بازار است و هرچه زودتر باید از شر یک معامله زیان ده خلاص شوند و سریع تر فرصت انجام یک معامله سود آور را به دست خواهند آورد. البته گفتن این مساله به زبان آسان است ولی به هر حال این نکته،حقیقت ماجرا برای چگونگی انجام معاملات پول ساز می باشد.

یکی از دوستان من به مدت 15سال در بازار s&p مشغول به معامله بوده است. بدون شک او یکی از پنج معامله گر برتر s&p می باشد و همچنین احتمالا یکی از 25 معامله گر برتر دنیاست. خانه ای که او در آن زندگی می کند دارای 14 اتاق خواب و گاراژی برای پارک 6 اتومبیل است. پس آشکارا معاملات بسیار پر منفعتی انجام می دهد.

ولی در واقع او در طول روز هزاران دلار را در معاملات زیان ده، نیز از دست می دهد.شاید او روزانه بیشتر از آنچه یک نفر در طول ماه درآمد دارد، از دست می دهد.

ولی در کنار این مساله او روزانه هزاران هزار دلار در معاملات سودآور، منفعت می کند. نکته اینجاست که او فرا گرفته است معاملات زیان ده بخشی از بازی است و می داند هر چه سریع تر از شر آن ها خلاص شود فرصت بیشتری برای دستیابی به معاملات سودآور خواهد داشت. این مساله برای شما نیز صادق است.

چیزی که شما به فراگیری آن نیاز دارید، این است که چرا مواجه با احتمال معاملات زیان ده ، تا این اندازه مهم است اگر چنین نکنید،دچار ترس شده و با موقعیتی که از آن دوری می کنید، مواجه می گردید.هنگامی که توانایی درک این مساله را داشته باشید در آن هنگام خواهید توانست احتمال انجام معاملات زیان ده را در شرایط غیر قابل کنترل و از دست دادن کل سرمایه کاهش دهید.

مارک داگلاس نویسنده کتاب "معامله گر منضبط" می گوید:"معاملات زیان ده خود را بلافاصله پس از این که متوجه وجود آن ها شدید، پایان دهید." هنگامی که زیان ها قابل پیش بینی بوده و بتوان آن ها را بدون هیچ تاملی پایان داد، احتیاجی به فکر کردن ،سنجیدن یا قضاوت کردن و در نتیجه ملامت کردن خود نخواهیم داشت و در معرض هیچ تهدیدی از نظر از دست دادن سرمایه نخواهیم بود. اگر خود را در شرایط قضاوت کردن و یا سنجیدن یافتید یا قادر به پیش بینی کردن زیان ها نبوده اید و یا این که معاملات زیان ده را به موقع پایان نداده اید .دو حالت قابل پیش بینی است، یا که این شرایط تغییر می کند و این معامله سودآور می گردد که در هر حال رفتار نامناسبی را در پیش گرفته اید که می تواند منجر به یک فاجعه گردد و یا این که وضع بدتر می گردد و ضرر سنگین تر می گردد که در این حالت شما در یک چرخه دردناک گرفتار می شوید که خروج از آن بسیار سخت است.

در ادامه مارک داگلاس می افزاید:" به خاطر داشته باشید که ترس به واقع تنها چیزی است که ما را از فراگیری مسائل جدید باز می دارد. اگر شما از انجام کاری بترسید و یا از انجام آن در موقعیت مناسب ناتوان باشید، هیچ چیز جدیدی در مورد رفتار بازار فرا نخواهید گرفت. با پیش بینی کردن ضررها و کوتاه کردن آن ها، شما خود را قادر می سازید که بهترین راه های ممکن برای رشد سود را یاد بگیرید."

اگر شما بتوانید معنای این ضررها را برای خود تغییر دهید و درک کنید که از یک معامله زیان ده بلافاصله پس از تشخیص وجود آن باید خارج شد، می توانید خود را از اضطراب معاملات زیان ده فارغ سازید. این علت اصلی دوست داشتن، ضرر کردن است که شما را درموقعیت بهتری برای انجام معاملات سودآور خواهد داد. روانشناسی بورس ایجاب می کند که این مسائل را درک نموده و اجرا نمایید.

برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

مطلب بعدی : زمان هیچ ارتباطی با پول ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24