Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست امسال گروه بیست که در پایتخت آرژانتین برگزار می شود اهمیت بالایی بر تمامی سرمایه گذاران دارد زیرا موضوعات مهم در آن مطرح می شود و نیز دیدارها بین شرکت کنندگان در نشست، سرنخ هایی درباره ..

پایتخت آرژانتین در مرکز توجه سرمایه گذاران

بورس24 : تا ساعتی دیگر نشست دو روزه گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ که ۸۵ درصد تولید ناخالص داخلی جهان و دو سوم جمعیت جهان را تشکیل می دهند آغاز می شود و تا روز شنبه که نشست پایان می یابد سرمایه گذاران و رسانه ها توجه ویژه به رویدادهای این نشست خواهند داشت زیرا آنچه در این نشست روی می دهد اثرات بلند مدت بر بازارهای مختلف دارد.

در حال حاضر افزایش تنش های تجاری بین چین و آمریکا، تنش بین روسیه و اوکراین و موضوع قتل روزنامه نگار مشهور عربستانی مهمترین موضوعاتی هستند که بر نشست امسال گروه ۲۰ تاثیر می گذارند.

بن سلمان روز چهارشنبه یعنی دو روز زودتر از آغاز نشست گروه بیست به پایتخت آرژانتین سفر کرده و نشست امسال گروه ۲۰ نخستین فرصت او برای دیدار با رهبران غرب پس از قتل روزنامه‌نگار مشهور عربستانی است. عربستان پس از چند توضیح متناقض، در نهایت اعتراف کرد این روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده است. ریاض اعلام کرده بن سلمان نقشی در این جنایت نداشته اما این فاجعه سبب تنش در روابط عربستان و چند کشور دیگر شده و گروه های حامی حقوق بشر و عده ای از سیاستمداران خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

دیدار بن سلمان و پوتین در نشست گروه ۲۰ به موضوع روابط دو کشور اختصاص خواهد یافت. قرار است بن سلمان همچنین با رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند. گفتگو بین بن سلمان و پوتین یک عامل تاثیرگذار بر قیمت نفت است البته بن سلمان و ترامپ دیداری نخواهد داشت.

در هفته های اخیر قیمت نفت به شدت کاهش یافته و برخی تحلیلگران معتقدند تصمیم درباره کاستن از عرضه در نشست گروه بیست و نه در نشست چند روز دیگر اوپک اتخاذ خواهد شد. روسیه اعلام کرده لازم است از عرضه نفت کاسته شود اما هنوز مشخص نیست بر مبنای چه برنامه و زمانبندی قرار است کاهش عرضه انجام شود. قیمت نفت برنت در روزهای اخیر حول 60 دلار در هر بشکه نوسان کرده است.

دیدار ترامپ و رئیس جمهوری چین اهمیت بسیار بالایی دارد. فردا ترامپ میزبان مهمانی شام با همتای چینی خود است. این نخستین دیدار دو رئیس جمهوری پس از اعمال تعرفه بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی چین از سوی آمریکاست. در رفع چین امیدوار است ترامپ را متقاعد کند از افزایش تعرفه ها از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد از ابتدای سال جدید میلادی و اعمال تعرفه در ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از کالاهای صادراتی چین به آمریکا اجتناب کند. تنش های تجاری بین چین و آمریکا لطمات بزرگ به اقتصاد دو کشور و جهان وارد کرده و این لطمات افزایش خواهد یافت اما به نظر می رسد ترامپ قصد ندارد از مسیر اعمال فشار بر چین خارج شود زیرا به باور او کسری تجاری آمریکا با این کشور باید کاهش یابد و نیز ضروری است چین رویه های تجاری خود را تغییر دهد.

اگر در دیدار روسای جمهوری آمریکا و چین زمینه برای مذاکرات بعدی فراهم شود بازار فلزات پایه رونق پیدا خواهد کرد اما نباید انتظار داشت قیمت ها رشد قابل ملاحظه و پایدار داشته باشند زیرا رسیدن به توافق تجاری بین دو کشور فرایندی زمانبر است و نیز در هر حال در فصول آینده نرخ رشد اقتصاد جهان کاهش خواهد یافت.

دیداری بین پوتین و رئیس جمهوری آمریکا انجام نمی شود. ترامپ روز گذشته در یک توییت اعلام کرد به دلیل تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین دیدار با پوتین را لغو کرده است. این هفته پس از آنکه روسیه سه کشور اوکراین را در آب های نزدیک شبه جزیره کریمه توقیف کرد اوکراین در چند منطقه اعلام حکومت نظامی کرده است. روسیه شبه جزیره کریمه را سال ۲۰۱۴ به خاک خود الحاق کرد. تحلیلگران امیدوار بودند دیدار پوتین و ترامپ زمینه را برای کاهش تنش ها بین دو کشور فراهم کند اما فعلا قرار نیست دیداری صورت گیرد.

مخالفان جهانی سازی و کاپیتالیسم از چند روز پیش تظاهرات علیه نشست گروه ۲۰ را آغاز کرده اند. از دید آنها و نیز هواداران حقوق بشر، این نشست سودی برای مردم ندارد و رویه های اقتصادی و سیاسی کشورهای عضو گروه ۲۰ به وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی جهان منجر شده است.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24