Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در هفته پیش رو مجموعه ای مهم از داده های اقتصادی منتشر می شود و نیز در پایان هفته نشست گروه بیست اقتصاد بزرگ برگزار خواهد شد که برای تمامی سرمایه گذاران اهمیت بالا دارد. هفته پیش وضعیت بازارهای مختلف نگران کننده بود و حالا سرمایه گذاران ..

نمای بازارها در هفته پیش رو؛ چه بر سر سرمایه گذاران خواهد آمد؟

بورس24 : هفته گذشته وضعیت بازارهای مالی، بازار فلزات پایه و نفت خوب نبود و سرمایه‌گذاران ترجیح دادند از بازارهای پر ریسک خارج شوند. شاخص متوسط صنعتی در بورس آمریکا هفته قبل بیش از ۱۲۰۰ واحد پایین آمد و قیمت نفت برنت به زیر ۵۹ دلار کاهش یافت البته قیمت طلا اندکی بالا رفت و شاخص دلار عملکرد مثبت داشت. این هفته بر خلاف هفته قبل، تعداد زیادی گزارش از اقتصادهای بزرگ جهان منتشر می شود و نیز پایان هفته، نشست گروه ۲۰ برگزار خواهد شد که اهمیت بالایی برای تمامی سرمایه‌گذاران دارد. در ادامه به تقویم اقتصادی جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می‌کنیم.

روز دوشنبه سه گزارش از اقتصاد آلمان منتشر می شود و رئیس بانک مرکزی اروپا سخنرانی خواهد کرد. همچنین شاخص فعالیت های تولیدی فدرال رزرو دالاس در ماه جاری اعلام می شود. هفته قبل شاخص دلار رشد کرد زیرا به نظر می رسد شرایط اقتصادی در منطقه یورو چند مطلوب نیست و بانک مرکزی اروپا به احتمال زیاد نخواهد توانست از ابتدای سال آینده میلادی سیاست های حمایتی خود را محدود کند. این به معنای تداوم فشار بر ارزش یورو است. همچنین در انگلستان ریسک های سیاسی وجود دارد و ارزش پوند نمی تواند بالا رود. پیش بینی شده این هفته نوسان ارزش دلار در برابر یورو و پوند محدود خواهد بود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه دو تن از اعضای کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا سخنرانی می کنند و شاخص قیمت مسکن در ماه سپتامبر در این کشور اعلام می شود. انتظار می رود سخنان دو عضو کمیته یاد شده به رشد ارزش دلار کمک کند اما سرمایه‌گذاران درباره ضعف در اقتصاد آمریکا نگران هستند. تنش های تجاری بین چین و آمریکا و افزایش نرخ های بهره دو عامل ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی آمریکا هستند. همچنین به نظر می رسد تاثیر کاهش نرخ مالیات ها از میان رفته است بنابراین در فصول آینده نرخ رشد اقتصاد کاهش می یابد. به باور برخی تحلیلگران اگر تغییری در روندهای کنونی رخ ندهد شاخص های مالی در بورس آمریکا همچنان اصلاح خواهند شد. ریسک های متعدد رونق اقتصاد آمریکا و جهان را تهدید می کند.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در بورس آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه سه گزارش از اقتصادی منطقه یورو، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم در مقیاس سالانه و فصلی، تغییرات ذخیره عمده فروشی، تغییرات مصرف شخصی و تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل اعلام خواهد شد. این روزها بازار نفت در شرایط دشوار قرار دارد و در هفته های اخیر قیمت ها به شدت کاهش یافته است. احتمال شکل‌گیری مازاد عرضه در ماه های آینده، رشد شاخص دلار و فشار های ترامپ بر عربستان برای بالا بردن عرضه، عوامل اصلی وضعیت کنونی بازار نفت هستند. البته رشد ذخیره نفت آمریکا در هفته های اخیر نیز در این زمینه موثر بوده است.

در زیر نموئدار تغییرات قیمت نفت برنت در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه نرخ بیکاری در آلمان، شاخص اعتماد مصرف کنندگان، شاخص اعتماد در بخش های صنعت و خدمات، شاخص جو تجاری و اعتماد اقتصادی در منطقه یورو در ماه جاری میلادی اعلام می شود. همچنین در آمریکا وضعیت بازار کار در هفته قبل، تغییرات درآمد شخصی و هزینه شخصی در ماه گذشته مشخص خواهد شد. در این روز گزارش نشست اخیر کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا منتشر می شود و محتوای آن بر ارزش دلار و قیمت طلا تاثیر می گذارد. پیش بینی شده این هفته نیز قیمت طلا رشد خواهد کرد زیرا از ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران کاسته شده است. اما اگر شاخص دلار رشد کند این پیش‌بینی تحقق نمی یابد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در شش ماه اخیر نشان داده است:

روز جمعه وضعیت فعالیت در بخش خدمات و تولید کارخانه چین در ماه جاری میلادی مشخص می شود. از چند ماه پیش رشد فعالیت‌ها در بخش های یاد شده کند شده و احتمالا این روند ادامه پیدا خواهد کرد زیرا تنش های تجاری لطماتی به اقتصاد چین وارد کرده و بعید است این تنش‌ها به زودی از میان برود. روز جمعه همچنین نرخ بیکاری و تورم در منطقه یورو اعلام می شود. روزهای جمعه و شنبه نشست گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان در شهر بوینس آیرس آرژانتین برگزار خواهد شد و سرمایه‌گذاران به دقت تحولات این نشست از جمله مذاکره ترامپ و رئیس جمهوری چین را زیر نظر خواهند داشت. تمرکز اصلی این نشست بر تجارت و تغییرات آب و هوایی است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24