Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نکته ای را که از یکی از موفق ترین معامله گران تا آن روز شنیده بودم را به یاد می آورم که می گفت :"به همان اندازه که انتخاب اهداف مهم می باشد، شما باید هر روز و هر روز خود را در حال دستیابی به موفقیت و این اهداف مجسم کنید. اگر شما نمی توانید خود را در ذهن به عنوان یک فرد موفق و پیروز مجسم کنید، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. این امر هرگز اتفاق نمی افتد."

سه گانه مهم برای موفقیت در بورس

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

من در طول حرفه معامله گری خود، دریافتم که یکی از مهم ترین مشخصات مشترک اغلب معامله گران موفقی که من ملاقات کرده بودم این است که تمامی آنها شدیدا هدفگرا هستند.

در حقیقت، مطمئن نیستم که این مساله را درک می کنید یا نه، ولی پربازده ترین افراد، اهداف خود را در ذهن کاملا مشخص کرده اند. این روشی است که ذهن انسان بر اساس آن عمل می کند. هنگامی که ما هدفی را به وضوح در ذهن تحت نظر داریم، ضمیر ناخودآگاه ما با تمام توان در دستیابی به آن هدف ما را یاری می کند و این عمل را به صورت کاملا خودکار و بدون نیاز به کنش با نیروی اراده انجام می دهد. (این مساله ای است که شما پس از شروع به یادگیری در مورد مفهوم سایکو-سایبرنتیک با آن بیشتر آشنا خواهید شد)

اما یک نکته اساسی وجود دارد. ممکن است که شما هدفی را به روشنی در ذهن داشته باشید، ولی این هدف باید دارای سه خصوصیت مهم باشد:

  1. هدفتان باید واقع بینانه باشد
  2. هدف شما باید قابل دسترسی و دست یافتنی باشد
  3. هدفتان باید قابل اندازه گیری باشد

هدفتان باید واقع بینانه باشد. این بدان معنی است که هدف شما باید متناسب با توانایی های شما باشد. مطمئنا به دست آوردن یک میلیون دلار در اولین سال شروع خرید و فروش سهام توسط شما امکان پذیر است اما این کار به علت اینکه هنوز در توان شما نیست، احتمالا واقع بینانه نمی باشد.

هدف تان باید قابل دسترسی و دست یافتنی باشد. این نکته شبیه واقع بینانه بودن هدف می باشد. دوباره تاکید می کنیم که هدف شما باید متناسب با توانایی های شما باشد. بنابراین به عنوان مثال به دست آوردن 250تا 500 دلار در روز از خرید و فروش ، بسیار دست یافتنی تر از به دست آوردن یک میلیون دلار در سال اول می باشد .از حرف من اشتباه برداشت نکنید، اگر شما برای دستیابی به هدف فعلی و اولیه خود به سختی تلاش می کنید، هیچ دلیلی برای این که سطح توقع خود را بالا برده و هدف را افزایش دهید وجود ندارد. اما شما باید در ابتدا با یک هدف قابل دسترسی، کار خود را آغاز کنید و بعد به مرور کار خود را توسعه دهید و بزرگ کنید.

هدفتان باید قابل اندازه گیری باشد. این چیزی است که من می بینم مردم اغلب درباره آن اشتباه فکر می کنند. هرکس علاقه دارد که ثروتمند شود و یا این که بخت در بازار به سوی او رو کند .به نظر می رسد که این هدف مهم همه است .اما شما می دانید که در واقع این نکته، یک هدف نیست. هدف باید قابل اندازه گیری باشد .شما باید قادر باشید که بدانید در چه زمانی شما از هدف خود دور و یا به آن نزدیک می باشید و چه وقت به هدف تعیین شده خود دست یافته اید. اگر هدف قابل اندازه گیری و ارزیابی نباشد نمی دانید که چه زمانی به آن رسیده اید و حتی از آن بدتر شما نمی دانید که آیا به هدف نزدیک شده اید و یا چه مقدار از آن فاصله دارید.

هنگامی که شروع به کار در بازار بورس ، زمان زیادی را برای صحبت با معامله گرها در مورد چگونگی کسب درآمد در بازار ها صرف کردم. به نظر می رسید که هرچه بیشتر با افراد مختلف صحبت می کردم، سخنان یکسانی را می شنیدم. واقع بینانه و قابل اندازه گیری بودن هدف، برای موفقیت در معاملات بسیار مهم می­باشد. در حقیقت تلاش برای کسب درآمد و پول درآوردن در هر روز بدون داشتن هدف مشخصی، راهی به سوی شکست می باشد.

از میان معامله ­گر­هایی که با آن ها صحبت کردم هر چه افراد، موفق تر بودند تاکید بیشتری بر مشخص بودن اهداف داشتند. اما شما باید حتی از این مورد نیز پیشتر بروید .نه فقط اهداف شما واقع بینانه و قابل ارزیابی و اندازه گیری باشد بلکه شما نیاز به این امر دارید که هر روز در ذهن خود دستیابی به این اهداف را مرور کنید.

نکته ای را که از یکی از موفق ترین معامله گران تا آن روز شنیده بودم را به یاد می آورم که می گفت :"به همان اندازه که انتخاب اهداف مهم می باشد، شما باید هر روز و هر روز خود را در حال دستیابی به موفقیت و این اهداف مجسم کنید. اگر شما نمی توانید خود را در ذهن به عنوان یک فرد موفق و پیروز مجسم کنید، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. این امر هرگز اتفاق نمی افتد."

ما در مورد تکنیک های تجسم و تصور در آینده صحبت می کنیم .اما امیدوارم که شما اهمیت داشتن یک هدف مشخص را درک کرده باشید در این صورت شما می توانید پیشرفت خود را مشاهده کنید و سریعا تشخیص دهید که آیا چیزی نیاز به تغییر دارد یا خیر؟

من از اولین تجربه خرید و فروش خود که در آن سود خوبی کردم ،صحبت خواهم کرد، قطعا بدین دلیل موفق شدم که کاملا بر روی اهداف مشخص شده خود تمرکز کنم و از سوی دیگر، هنگامی که در معامله ای شکست می خورم، به علت این است که من تمرکز و دید خود را بر روی هدف از دست داده ام و به طور شایسته ای که باید هدف را مشاهده کنم، این کار را نکرده ام و شما می دانید به چه طریق؟به طور قطع این نکته در نتایج معاملاتم در هر بار نمایش داده می شود. هرچه بیشتر شما در مورد انتخاب اهداف، واقع بینانه تر تمرین کنید، دستیابی به این اهداف برای شما آسان تر می گردد.

به عنوان یک نکته جانبی، به طور اتفاقی با شخصی برخورد کردم که چگونگی معامله روزانه را در بازار s&p آموزش می داد. یکی از درس­هایی که این شخص برای دانشجویانش تدریس می کرد ، چگونگی کسب 250دلار در هر روز به مدت 20 روز پشت سر هم بود. ممکن است که شما بگویید که کسب 250 دلار در روز در بازار s&p کار مشکلی نیست اما نکته اصلی برای این دانشجویان، به منظور یادگیری، داشتن اهداف واقع بینانه و قابل دسترسی می باشد که آن ها بتوانند به این هدف ها برسند. به محض این که آن ها به هدف قابل دسترس خود نائل بشوند، آن ها می توانند برای داشتن اهداف بزرگتر و بهتر تلاش کنند. مشابه هر امر دیگری شما می خواهید که با یک هدف کوچک کار خود را آغاز کنید و به آرامی اهداف خود را توسعه دهید.

به طور اتفاقی در بین دانشجویان ، آن افرادی که به دنبال کسب 250 دلار در هر روز بودند به مدت 20 روز بیشتر موفق شدند .به محض این که آن ها به هدف رسیدند، برای حرکت و پیشرفت به سوی اهداف کمی بزرگ تر آماده اند، البته تا زمانی که این اهداف نیز قابل اندازه گیری و ارزیابی و واقع بینانه می باشند. مانند هر امر دیگری، این کار با تمرین و تکرار آسان تر می گردد.

برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

عنوان بعدی : یاد بگیرید ضرر کردن را دوست داشته باشید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • رضا شایانی راد
    رضا شایانی راد

    واقعا متنی پر از حرف های زیبا ک ادمو تو فکر میبره.انشالله همه موفق باشن

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24