Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هفته پیش نگرانی ها درباره ضعف در اقتصاد جهان سبب رشد قیمت طلا و کاهش شاخص های مالی در برخی بازارهای بزرگ شد. تحلیلگران پیش بینی کرده اند ..

نمای بازارها در هفته پیش رو؛ چند پیش بینی راهگشا برای سرمایه گذاران

بورس24 : هفته گذشته قیمت فلزات پایه و طلا رشد کرد اما قیمت نفت پایین آمد و شاخص ها در بورس آمریکا کاهش یافتند. البته کاهش شاخص دلار یک عامل حمایت از قیمت مواد خام بود. هفته قبل تعداد زیادی گزارش از اقتصادهای بزرگ منتشر شد اما سرمایه گذاران ترجیح دادند با احتیاط رفتار کنند. در هفته پیش‌رو، روز پنجشنبه بازارهای آمریکا به دلیل روز شکرگزاری تعطیل است و تا روزهای پایانی هفته اخبار مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر نخواهد شد. اما تحولات دیگری وجود دارد که بر رفتار سرمایه گذاران تاثیر می گذارد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و برخی پیش‌بینی‌ها که کارشناسان ارائه کرده اند اشاره می کنیم.

روز دوشنبه نشست گروه یورو برگزار می شود و در آمریکا یک گزارش از بازار مسکن منتشر خواهد شد. همچنین یکی از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. هفته پیش انتشار متن پیش‌نویس توافق نامه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا سبب کاهش ارزش پوند در برابر دلار شد و بسیاری از سیاستمداران انگلیسی خواستار استعفای نخست وزیر این کشور شدند. همچنین چند تن از اعضای دولت انگلستان استعفا دادند. انتظار می رود بحران سیاسی در این کشور در هفته جاری نیز بر رفتار سرمایه گذاران در بازارهای ارز تاثیر گذارد. پیش بینی شده این هفته ارزش دلار در برابر یورو، پوند و ین افزایش خواهد یافت و اگر چنین شود قیمت مواد خام تحت فشار قرار خواهد گرفت. اخبار مثبت از اقتصاد آمریکایی عامل رشد ارزش دلار است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه چند گزارش از بخش مسکن آمریکا منتشر می شود و انتظار می رود محتوای آنها مثبت باشد در نتیجه احتمالاً قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت. هفته قبل قیمت طلا رشد کرد زیرا از یک سو شاخص دلار کاهش یافت و از سوی دیگر تحولات در انگلستان سبب شد تقاضا برای طلا به عنوان حوزه امن سرمایه گذاری افزایش یابد. در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش بینی شده قیمت طلا بالا خواهد رفت. قیمت فلز زرد اکنون نسبت به ابتدای سال جاری میلادی حدود ۹۰ دلار پایین‌تر است و بعید به نظر می رسد در هفته های آینده یعنی تا پایان سال جاری این عملکرد منفی، مثبت شود.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه تغییرات سفارش کالاهای بادوام و سه گزارش از بازار مسکن آمریکا منتشر می شود و نیز تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل اعلام خواهد شد. ذخیره نفت آمریکا در هفته های اخیر پیوسته افزایش یافته و یک عامل کاهش قیمت ها در پنج هفته اخیر همین است. هفته پیش قیمت نفت کاهش یافت و این در حالی است که پیش بینی شده در نشست اوائل ماه آینده اوپک و روسیه تصمیم هایی درباره کاهش عرضه اتخاذ خواهد شد. افزایش تولید نفت سه کشور یعنی عربستان، روسیه و آمریکا سبب شده شرایط بازار نسبت به قبل تغییر کند و نیز معاف شدن خریداران اصلی نفت ایران از تحریم های آمریکا زمینه را برای شکل گیری مازاد عرضه در ماه های آینده فراهم کرده است. به ویژه عربستان درباره این موضوع نگران است زیرا از دید این کشور رقم مناسب برای قیمت نفت ۸۰ دلار است. روز چهارشنبه همچنین قیمت وضعیت بازار کار آمریکا در هفته قبل اعلام خواهد شد. وضعیت بازار کار آمریکا در فصول اخیر خوب بوده و انتظار می رود این شرایط ادامه پیدا کند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه بازارهای آمریکا به مناسبت روز شکرگذاری تعطیل هستند. گزارش نشست اخیر شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا منتشر می شود. بانک مرکزی اروپا قصد دارد از ابتدای سال جدید میلادی برنامه های حمایتی خود را محدود کند اما سه ریسک بزرگ وجود دارد که رونق اقتصاد منطقه یورو را تهدید می کند: بحران سیاسی در انگلستان، به قدرت رسیدن دولت پوپولیست در ایتالیا و تنش های تجاری بین چین و آمریکا اثرات منفی بر اقتصاد منطقه یورو دارد. به این ترتیب درباره کاهش برنامه های حمایتی بانک مرکزی اروپا در آینده نزدیک تردیدهایی وجود دارد.

روز جمعه وضعیت بخش خدمات و تولید کارخانه ای در آلمان، منطقه یورو و آمریکا در ماه جاری میلادی مشخص خواهد شد. فعالیت در این بخش ها در حال رشد است اما اخیراً از سرعت رشد آنها کاسته شده است و مهمترین دلیل تنش های تجاری بین چین و آمریکاست. همچنین کسب اکثریت از سوی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا سبب خواهد شد برنامه دوم کاهش مالیات ها در این کشور اجرا نشود و پیش‌بینی می شود در ماه های آینده ضعف های بیشتری در شاخص های اقتصادی آمریکا مشاهده شود. در اروپا نیز رونق قابل ملاحظه وجود ندارد و ریسک‌های موجود می‌تواند به رکود اقتصادی منجر شود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24