Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در هفته پیش رو تعداد زیادی گزارش از اقتصادهای بزرگ جهان منتشر می شود و نیز دو رویداد بر تصمیم سرمایه گذاران تاثیر خواهد داشت. انتخابات میان دوره ای ..

نمای بازارها در هفته پیش رو؛ ابهام و انتظار موج می زند!

بورس24 : هفته گذشته قیمت نفت برای چهارمین هفته پی در پی کاهش یافت اما قیمت فلزات پایه نوسان های بزرگ نداشت و شاخص های مالی در بورس های بزرگ رشد کردند البته میزان افزایش اندک بود. همچنین قیمت طلا اندکی بالا رفت. در هفته پیش رو مانند هفته قبل خبرهای مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود و نیز انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا برگزار خواهد شد که اثرات قابل ملاحظه بر بازارهای مختلف خواهد داشت. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته جاری و چند پیش بینی که از سوی کارشناسان مطرح شده اشاره می‌کنیم.

روز دوشنبه شاخص تایکسین از وضعیت فعالیت ها در بخش خدمات چین در ماه گذشته میلادی اعلام می شود. هفته پیش اعلام شد شاخص فعالیت ها در بخش تولید کارخانه چین رشد کرده است. سرمایه‌گذاران در بازار فلزات پایه همچنان درباره وضعیت اقتصادی چین نگران هستند و معتقدند نرخ رشد اقتصادی این کشور در فصول آینده به تدریج کاهش خواهد یافت البته هفته قبل ترامپ اعلام کرد به حصول توافق با چین در حوزه تجارت امیدوار است اما برخی تحلیلگران می گویند این اظهار نظر جنبه تبلیغاتی داشته و ترامپ در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره مایل است نظر موافق رای‌دهندگان را جلب کند. روز دوشنبه همچنین شاخص اعتماد سرمایه گذاران در منطقه یورو و شاخص فعالیت های خدماتی در آمریکا در ماه گذشته میلادی اعلام می شود.

در زیر نمودار تغییرات قیمت مس در یک ماه اخیر در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

روز سه شنبه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا برگزار می شود و اگر در این انتخابات تعداد کرسی های جمهوری‌خواهان در دو مجلس سنا و نمایندگان کاهش یابد ترامپ در اجرای برنامه های آینده خود با موانع بزرگ مواجه خواهد شد. پیش بینی شده پیروزی دموکرات ها به کاهش ارزش دلار و افت شاخص های مالی در بورس آمریکا منجر می شود. دموکرات های اعلام کرده اند در صورت پیروزی در انتخابات برنامه های ترامپ را متوقف خواهند کرد. در این روز همچنین شاخص فعالیت ها در بخش خدمات اعضای منطقه یورو در ماه گذشته اعلام خواهد شد. این بخش از اقتصادهای بزرگ نسبت به بخش تولید کارخانه ای وضعیت بهتری دارد اما پیش بینی شده شاخص فعالیت ها در ماه گذشته کاهش یافته است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه تغییرات تولید صنعتی در آلمان و تغییرات خرده فروشی در منطقه یورو در ماه سپتامبر و تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل اعلام می شود. ذخیره نفت آمریکا در هفته های اخیر افزایش یافته و این یک عامل فشار بر قیمت نفت است. قیمت نفت تحت تاثیر چند عامل از جمله رشد شاخص دلار، معاف شدن چند کشور از مجازات خرید نفت ایران، رشد عرضه از سوی اوپک و آمریکا و احتمال ضعف در اقتصاد جهان قرار دارد. ترامپ بسیار مایل بود قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا قیمت نفت به شدت پایین آید تا رای دهندگان از حزب جمهوریخواه و سیاست‌های دولت او ناراضی نشوند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه صادرات و واردات چین در ماه گذشته میلادی و وضعیت بازار کار آمریکا در هفته گذشته مشخص می‌شود و نتیجه نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا اعلام خواهد شد. بعید است در این نشست تغییری در نرخ های بهره ایجاد شود. پیش بینی شده در نشست ماه آینده این کمیته نرخ های بهره برای چهارمین بار در سال جاری میلادی بالا برده خواهد شد. افزایش نرخ های بهره سبب رشد شاخص دلار شده و بر قیمت مواد فشار آورده است. در پایان نشست بیانیه ای منتشر می شود که محتوای آن برای سرمایه گذاران بسیار مهم است زیرا در آن دیدگاه اعضای کمیته درباره وضعیت اقتصاد آمریکا و سرعت افزایش نرخ های بهره مشخص خواهد شد. افزایش نرخ های بهره به رشد ارزش دلار و کاهش قیمت طلا منجر می شود. در سه هفته اخیر قیمت طلا رشد کرده و پیش بینی شده در هفته جاری نیز این رشد ادامه پیدا خواهد کرد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه نرخ تورم و شاخص بهای تولیدکننده در چین در ماه گذشته میلادی مشخص می شود. درباره تشدید تنش های تجاری بین چین و آمریکا نگرانی های قابل ملاحظه وجود دارد و از پیش این تنش ها اثرات منفی بر اقتصاد دو کشور و جهان گذاشته است. صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی نرخ رشد اقتصادهای بزرگ و جهان در سال جاری و سال آینده میلادی را کاهش داد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24