Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هفته پیش در بازارهای شرق آسیا بویژه چین، وضعیت بازار محصولات اصلی پتروشیمی تغییراتی داشته که حاصل شرایط تقاضا و میزان ذخیره انبارها بود. قیمت ها ..

وضعیت بازار بنزن و تولوئن در روزهای اخیر در آسیا

بورس24 : تغییرات قیمت نفت، وضعیت اقتصادی چین و دیگر اقتصادهای بزرگ مصرف کننده محصولات پتروشیمی، میزان عرضه و البته تغییرات شاخص دلار بر قیمت محصولات یاد شده اثر می گذارد.

بنزن. هفته پیش قیمت بنزن در آسیا نسبت به هفته قبل از آن با ۲۵ دلار کاهش به 804.7 دلار در هر تن رسید. به نظر می رسد افت تقاضا در چین عامل کاهش قیمت ها بوده است. هفته گذشته جو بازار چندان خوب نبود زیرا انتظار می رود طی دو ماه آینده تقاضای چین در بخش پایین دستی کاهش پیدا کند. از سوی دیگر تمایل خریداران به انبار کردن بنزن کم است زیرا آنها میزان کافی ذخیره در انبارهای خود دارند. با توجه به اینکه موجودی انبارها در بنادر شرق چین بسیار بالاست هرگونه تقاضای فوری با استفاده از بنزن داخلی تامین می شود در نتیجه تقاضا برای واردات بالا نیست.

روز جمعه در پایان معاملات هفته در بازارهای جهان، میزان ذخیره بنزن در بنادر بزرگ شرق چین ۱۵ هزار و ۴۰۰ تن بود که نسبت به دو هفته قبل 450 تن پایین تر است. پیش بینی شده در هفته های آینده محموله های جدید بنزن به بنادر چین وارد شود. نکته مهم دیگر این است که به دلیل تقاضای پایین در دیگر کشورهای شرق آسیا که حاصل کاهش عملیات های پایین دستی در دو ماه آینده است، میزان خریدها کاهش یافته است. جو منفی موجود در بازار بنزن سبب کاهش قیمت های فوب کره جنوبی شد. قیمت استایرن مونومر روز جمعه در چین ۱۲۸۷ دلار در هر تن بود که نسبت به جمعه قبل از آن ۹۱ دلار پایین‌تر است.

تولوئن. قیمت تولوئن روز جمعه در شرق آسیا ۸۲۲ دلار در هر تن بود و جو بازار این محصول مثبت است. فروشندگان در تایوان، کره جنوبی و شرق آسیا توانستند محموله های خود را به فروش برسانند. هفته گذشته در شرق آسیا بازار عملکرد مثبت داشت و تقاضا برای تولوئن در چین مناسب بود. در برخی گزارش‌ها به انتقال تولوئن از شرق چین به جنوب این کشور اشاره شده است. علت این انتقال، پایین بودن ذخیره تولوئن در جنوب چین است.

تخمین زده می شود میزان ذخیره در سطح 2200 تن باشد. در شرق چین نیز که اکثر محموله های بین المللی به آن وارد می شود ذخیره تولوئن پایین و در حد 22000 تن است. هفته پیش در چین بالاترین رقم برای هر تن تولوئن 7300 یوان بود. برخی گزارش ها حاکیست در شرق چین و بازارهای جنوب شرق آسیا تقاضا برای تولوئن با درصد خلوص 99.5 درصد بالاست اما فروش تولوئن با این خلوص برای کره جنوبی دشوار است زیرا این کشور تولوئن با درصد خلوص پایین‌تر تولید می کند.

در یکی از پیشنهادها قیمت ۸۸۰ دلار برای هر تن تولوئن با خلوص 99.5 درصد سی اف آر چین مطرح شد. قیمت سی اف آر تایوان در محدوده ۸۵۵ دلار در هر تن بود که 7 دلار نسبت به دو هفته قبل بالاتر است. هفته گذشته در جنوب شرق آسیا به ویژه ویتنام جو بازار تولوئن بسیار مثبت بود.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24