Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هفته پیش قیمت فلزات پایه و طلا رشد کرد اما قیمت نفت و شاخص های مالی در بورس های بزرگ جهان کاهش یافتند. این هفته پیش بینی شده ..

هفته ای سرنوشت ساز برای سرمایه گذاران در پیش است!

بورس24 : هفته گذشته قیمت فلزات پایه اندکی افزایش یافت اما شاخص های مالی در بورس های بزرگ جهان به میزان قابل ملاحظه کاهش یافتند و ارزش بازارهای مالی حدود ۲۶۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. البته قیمت طلا اندکی بالا رفت اما قیمت نفت به علل مختلف که توضیح داده خواهد شد پایین آمد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی درباره وضعیت بازارهای مختلف اشاره می کنیم.

روز دوشنبه میزان وام‌دهی، تغییرات میزان عرضه پول در ماه گذشته میلادی و تغییرات سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در سال جاری میلادی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اعلام خواهد شد. دولت و بانک مرکزی چین قصد دارند تدابیر حمایتی فراگیرتر برای جبران اثرات منفی تنش های تجاری اتخاذ کنند و این خبری مثبت برای بازار مواد خام است البته باید دید میزان این حمایت‌ها چقدر است. تنش های تجاری بین چین و آمریکا ادامه دارد و پیش بینی شده بر شدت آن افزوده خواهد شد در نتیجه به احتمال زیاد نرخ رشد اقتصادی دو کشور کاهش می‌یابد. قیمت فلزات پایه تحت تاثیر مستقیم وضعیت اقتصادی چین قرار دارد. هفته گذشته گزارش مثبت از صادرات و واردات چین، تمایل دولت این کشور به حمایت از اقتصاد و کاهش شاخص دلار به رشد قیمت فلزات پایه کمک کرد. روز دوشنبه همچنین تغییرات خرده فروشی در آمریکا در ماه گذشته میلادی اعلام می‌شود که شاخصی مهم است زیرا مصرف ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می دهد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه نرخ تورم در چین در ماه گذشته میلادی در مقیاس سالانه و ماهانه و نیز شاخص بهای تولیدکننده در این کشور اعلام می شود. صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی نرخ رشد اقتصادی چین در سال جاری و سال آینده میلادی را کاهش داده و عامل آن را تنش های تجاری عنوان کرده است. البته دولت چین اعلام کرده اجازه نخواهد داد ثبات اقتصاد این کشور از میان برود و انتظار می رود تدابیر بیشتری برای رونق اقتصادی اتخاذ شود اما از پیش تنش های تجاری سبب ضعف در برخی شاخص های اقتصادی چین شده است.

در زیر تغییرات شاخص ترکیبی شانگهای چین در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه بازارهای چین به مناسبت فستیوال چانگ یونگ و تعطیل هستند اما در اروپا تعداد زیادی گزارش از اقتصاد انگلستان و نرخ تورم در منطقه یورو در ماه گذشته اعلام خواهد شد. نرخ تورم در این منطقه پایین باقی مانده است و این امر به بانک مرکزی اروپا امکان می دهد برنامه های حمایتی مالی را ادامه دهد و این عامل ضعف یورو است اما پیش بینی شده این هفته مانند هفته قبلT شاخص دلار کاهش می یابد و این یک خبر مثبت برای سرمایه گذاران در بازار مواد خام است. روز چهارشنبه همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل را اعلام می کند. هفته پیش قیمت نفت کاهش قابل ملاحظه داشت زیرا از یک سو ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل از آن رشد کرده بود و از سوی دیگر درباره رشد کمتر از انتظار تقاضای جهانی برای نفت نگرانی هایی وجود دارد. پیش بینی شده امسال و سال آینده میزان رشد تقاضای جهان برای نفت حدود 1.5 میلیون بشکه است اما اگر اقتصاد چین و جهان دچار ضعف قابل ملاحظه شود رشد تقاضا برای نفت کمتر از این رقم خواهد بود. عملکرد بازار نفت در هفته های اخیر در مجموع مثبت بوده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه تعدادی گزارش از اقتصاد انگلستان و آلمان منتشر می شود اما بیشترین توجه به گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل معطوف خواهد بود. وضعیت بازار کار آمریکا بسیار خوب است و بر همین مبنا بانک مرکزی این کشور قصد دارد نرخ های بهره را باز هم بالا ببرد اما این اقدام به رشد ارزش دلار و کاهش قیمت مواد خام از جمله طلا منجر می شود. هفته پیش قیمت طلا رشد کرد زیرا شاخص دلار و شاخص های مالی در بورس های بزرگ جهان کاهش یافتند. پیش بینی شده این هفته نیز قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه روزی بسیار مهم برای فعالان بازار مواد خام است زیرا در این روز تغییرات خرده فروشی، تولید صنعتی، سرمایه گذاری ثابت و نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقیاس سالانه و فصلی اعلام می شود. اگر نشانه های ضعف در این شاخص های مهم نمایان شود شرایط بازار فلزات پایه و دیگر مواد خام نگران‌کننده خواهد شد. با آنکه دولت چین وعده داده است از اقتصاد حمایت خواهد کرد اما در هر حال تنش های تجاری بر اقتصاد این کشور و جهان تاثیر منفی و پایدار خواهد داشت و بر همین مبنا نباید انتظار داشت بازار مواد خام در فصول آینده رونق قابل ملاحظه داشته باشد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24