Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بعد از خاتمه جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه ۵٩٨ به یکباره قیمت دلار به کمتر از یک سوم آن یعنی از ۱۵۰ تومان به ۵۰ تومان سقوط کرد. در آن زمان بسیاری از سودجویان که اقدام به التهاب و احتکار کالا در بازار ارز و اجناس ضروری مردم کرده بودند ورشکسته و دچار سکته شدند که در قطعه ای فرضی به نام قطعه ۵٩٨ بهشت زهرا (س) در کنار سایر سکته کرده های اقتصادی به خاک سپرده شدند.

یادآوری ماجرای قطعه ۵٩٨ برای سوداگران بازار دلار

امیرحمزه ملکیان

بعد از خاتمه جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه ۵٩٨ به یکباره قیمت دلار به کمتر از یک سوم آن یعنی از ۱۵۰ تومان به ۵۰ تومان سقوط کرد.

در آن زمان بسیاری از سودجویان که اقدام به التهاب و احتکار کالا در بازار ارز و اجناس ضروری مردم کرده بودند ورشکسته و دچار سکته شدند که در قطعه ای فرضی به نام قطعه ۵٩٨ بهشت زهرا (س) در کنار سایر سکته کرده های اقتصادی به خاک سپرده شدند.

حال حکایت این روزهای بازار یادآور قصه های آن روزگار می باشد که دولت تلاش راسخی دارد که قیمت دلار را کاهش دهد و باتوجه به ریسک فوق بحرانی سوداگری در بازار ارز که از نظر اخلاقی هم شایسته نیست ممکن است مجدد شاهد رخدادهای زمان تصویب قطعنامه ۵٩٨ و اتفاقات ناگوار پس از آن باشیم.

نارسایی های کشتی توسعه کشور که این روزها دچار طوفان و سونامی شده است بالاخره به ساحل آرامش رهنمود خواهد شد و با اقدامات مثبتی که توسط تیم اقتصادی دولت در حال برنامه ریزی است بی شک زلزله ای چند ریشتری بازار ارز کشور را از تلاطم خارج خواهد نمود.

پس امید است شاهد بازگشایی قطعه ۵٩٨ و یا ایجاد قطعه ای جدید در بهشت زهرا برای فعالان و سوداگران اقتصادی نباشیم و ریسک بیش از حد پاهای فرصت طلبان را به سوی آرامگاه ابدی دراز نکند و بحران به وجود آمده در کشور آرام گیرد.

کارشناس مالی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24