Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برخی از افراد برای آنکه صرفا از مزایای بیمه حوادث و بلایای طبیعی و مانند آن استفاده کنند اقدام به ارزش گذاری خودرو کمتر از ارزش واقعی می کنند که می تواند عواقبی را به همراه داشته باشد...

بیمه سرقت (بخش دوم)

آموزش بورس با عصر ایران و بورس24 :

یکی دیگر از مزایای بیمه بدنه استفاده از آن در زمان سرقت خودرو است. گاهی ممکن است کل خودرو به سرقت رففه باشد که در این صورت پس از اعلام سرقت به اداره پلیس و گذشت زمان مشخص (مثلا 90 روز) و عدم پیدا شدن خودرو مسروقه،سند خودرو به شرکت بیمه منتقل خواهد شد و مطابق ارزش روز خودرو با کسر فرانشیز که در شرایط فعلی حدود 20 درصد می باشد، بهای خودرو به مالک آن پرداخت می گردد.

در زمان بیمه خودرو، یکی از اقلام مهم تعیین ارزش روز خودرو است که تعیین ارزش خودرو مستقیما در زمان سرقت خودرو اهمیت می یابد تا بیمه پس از کسر فرانشیز مابه التفاوت را به بیمه گذار پرداخت کند. برخی از افراد برای آنکه صرفا از مزایای بیمه حوادث و بلایای طبیعی و مانند آن استفاده کنند اقدام به ارزش گذاری خودرو کمتر از ارزش واقعی می کنند که می تواند عواقبی را به همراه داشته باشد.

مثلا فرض کنید فردی خودرو خود به ارزش 60 میلیون تومان را تنها به اندازه 30 میلیون تومان بیمه کند، در این صورت زمان سرقت با کسر فرانشیز مربوط و سایر هزینه ها احتمالا رقمی کمتر از 24 میلیون تومان به دارنده خودرو پرداخت خواهد شد و به همین دلیل قیمت گذاری مناسب و درست از مواردی ست که بیمه گذار باید به آن توجه کند.

علاوه بر این نوع بیمه، بیمه سرقت قطعات فابریک برای دارندگان خودرو اهمیت زیادی دارد چرا که در بسیاری از موارد سارقان به برداشتن چند قطعه مهم الکترونیکی یا مکانیکی در خودرو بسنده می کنند و در این زمان بیمه گذار اگر قطعات خودرو را بیمه نکرده باشد، از بیمه سرقت خودرو نمی تواند استفاده کند چراکه کل خودرو به سرقت نرفته و لذا با توجه به ارزش برخی قطعات فابریک خودرو نظیر ECU این پوشش می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

باید اشاره کرد که نوع دیگری از پوشش های بیمه ای مربوط به قطعات غیر فابریک است که از جمله رینگ، لاستیک، دستگاه پخش موزیک یا ادوات آن، مولتی مدیا و غیره را شامل می شود که البته در زمان انتخاب بیمه مربوطه بهتر است به شرایط و تبصره های پوشش بیمه گر در قبال این قطعات توجه زیاد داشته باشید.

مطلب قبل : چرا بیمه بدنه؟

مطلب بعد : کدام بیمه و کدام پوشش بهتر است؟

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24 - سیاوش صبور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24