Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ر برخی موارد حتی برای دریافت خسارت ممکن است به کروکی پلیس هم نیازی نباشد اما معمولا خسارت های کوچک ...

چرا بیمه بدنه؟ (قسمت اول)

آموزش بورس با عصر ایران و بورس24 :

بیمه در کشورمان هنوز به عنوان بخشی از فرهنگ در زندگی اجتماعی نهادینه نشده است و اعتقاد بسیاری بر آن است که بیمه از هر نوع می تواند هزینه های زندگی را افزایش دهد در صورتیکه در کشورهای پیشرفته بیمه به عنوان یک سرمایه در زمان های حساس به کمک بیمه شوندگان خواهد آمد.

در طول زندگی روزمره انسان با ریسک های متفاوتی زندگی می کند که یکی از آنها ریسک ناشی از اتوموبیل یا خودرو است. دارندگان وسیله نقلیه وقتی صحبت از بیمه می شود یک راست به سراغ بیمه شخص ثالث می روند اما حقیقت آن است که نوع دیگری از بیمه به نام بیمه بدنه، نقش مهمی در کاهش ریسک های رانندگان و دارندگان خودروها دارد.

ایران یکی از کشورهایی است که نه فقط به لحاظ مرگ و میر ناشی از تصادف بلکه به لحاظ تصادفات در رتبه های بالا در مقایسه با کشورهای دنیا قرار دارد و در شرایطی که بی تجربه‌گی افراد، عیوب وسایل نقلیه، نادیده گرفتن مقررات و خطاهای رانندگی نقش بسزایی در افزایش آمار تصادفات دارد استفاده از بیمه بدنه می تواند ریسک های دارندگان خودرو را تا حد زیادی بکاهد.

برای تعریف ساده بیمه بدنه کافی ست نگاهی به پوشش های بیمه ای مرتبط انداخت. مهم ترین مزیت های بیمه بدنه جبران خطرات ناشی از حوادث است که به طور معمول شامل سه خطر حادثه، آتش سوزی و سرقت کلی است اما در کنار این موارد می توان پوشش های دیگری نیز قرار داد مانند شکست شیشه به هر علت، سرقت در جای قطعات فابریک یا قطعات اضافی، حتی توقف در مدت تعمیر وسیله نقلیه و نوسان قیمت ها در بازار.

در بسیاری از موارد پرداخت خسارت ناشی از تصادف به دلیل مقصر شناختن راننده از طریق بیمه شخص ثالث میسر نیست و در چنین شرایطی می توان تحت مواردی که بیمه گر تعیین می کند مانند عدم مستی یا غیره، خسارت خودرو به بیمه گذار پرداخت گردد. در برخی موارد حتی برای دریافت خسارت ممکن است به کروکی پلیس هم نیازی نباشد اما معمولا خسارت های کوچک توسط بیمه گذار و بدون استفاده از کوپن بیمه پرداخت می گردد تا امتیاز استفاده از تخفیفات (همانند بیمه شخص ثالث) برای سال های بعد پابرجا باشد.

در زمان حادثه بیمه گر توسط کارشناسان رسمی رقمی را برای پرداخت خسارت به دارنده خودرو پرداخت خواهد کرد که البته گاها لازم است این تعمیرات به تایید کارشناس بیمه نیز برسد.

در بخش های بعد موارد مهمی در خصوص بیمه های خوب و چگونگی استفاده از پوشش های مناسب برای خودرو را خواهیم گرفت.

مطلب بعد : بیمه سرقت

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24 - سیاوش صبور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24