Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون مالی و اقتصادی بیمه ملت در گفت و گو با بورس ٢۴ : در مورد سهام به واقع می توان گفت سهم بیمه ملت از ارزنده ترین سهام بیمه ای است که آینده خیلی خوبی نیز دارد. در یک حساب ساده با افزایش ارزش دارایی ها و سرمایه گذاری ها شرکت و سرمایه ثبتی شرکت می توان به ارزش این شرکت پی برد. بحث حمایت از سهام و رسیدن قیمت آن به ارزش واقعی در اختیار مدیریت شرکت نیست، و این مهم در وهله اول بر عهده فعالان بازار سرمایه و سپس وظیفه سهامداران عمده شرکت می باشد که خوشبختانه سهامداران عمده این شرکت از حقوقی های حرفه ای هستند و به واقع ارزش سهام خود را به خوبی درک می کنند. تجربه نشان داده در بازار سرمایه هر سهم ارزنده ای در زمان خود به قیمت واقعی خواهد رسید...

علت اقبال به سهام بیمه ملت / اعلام چند رخداد با اهمیت بنیادی

بورس24 : بیمه ملت با قیمت 1976ریال با صف خرید در روز گذشته متوقف شد و البته امروز با رشد بازگشایی گردید.این شرکت که توانسته بیش از 50درصد بودجه خود را در 5ماهه پوشش دهد ، برنامه های زیادی برای ارتقاع سطح کیفی در زمینه بیمه گذاری و پروژه های نیمه کاره خود در اختیار دارد.

در این خصوص با حسن هاشمی معاون مالی و اقتصادی بیمه ملت به گفت و گو نشسته ایم تا از آخرین وضعیت این شرکت مطلع شویم.

در ابتدا گزارشی از وضعیت پرتفوی بیمه این شرکت ارایه نمایید.

گزارش فعالیت شرکت طی پنج ماهه اول سال با صدور بیمه نامه مبلغ 3.218 میلیارد ریال بیش از 50درصد بودجه سال 97 تحقق پیدا کرده و طی این مدت فقط 28درصد نسبت به بودجه خسارت پرداخت شده است. این درحالی است که بیشترین مبلغ پورتفوی شرکت بیمه ملت طی ماه های شهریور و مهر ماه عاید می شود که می تواند برنامه پیش بینی سود را به مقدار قابل توجهی رشد بدهد. لازم به ذکر است رشد پرتفوی نسبت به سال گذشته 23درصد بوده است.

نکته مهم اینکه دستیابی به ترکیب مناسب بیمه ای صورت گرفته، به عنوان مثال علیرغم افزایش میزان پرتفوی، سهم بیمه نامه های شخص ثالث و درمان که به نسبت پر ریسک تر محسوب می شوندنسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 

ثالث

درمان

بیمه زندگی

سایر

درصدپرتفوی 5ماهه 97

30درصد

18درصد

16درصد

36درصد

پرتفوی سال 96

41درصد

26درصد

20درصد

13درصد

در مورد دارایی ها و املاک این شرکت گزارش ارایه نمایید؟ خیلی از فعالان بازار سرمایه از ارزش بالای دارایی های تحت تملک بیمه ملت صحبت میکنند در این زمینه توضیحاتی ارائه نمائید؟

اطلاعات املاک و ساختمان های شرکت به شرح ذیل است :

قیمت تمام شده ارزش تخمینی در سال 96

1100 6500 میلیارد ریال

این ارزش بدون احتساب رشد املاک از ابتدای سال 97 بوده است و این قابلیت را برا ی بیمه ملت ایجاد می کند که با تجدید ارزیابی بتواند به ارزش بالاتری دست یابد.

از دارایی های فوق 70درصد از ساختمان ها و املاک شرکت را سرمایه گذاری ها شامل می شود که ارزش روز آنها نسبت به قیمت تمام شده تا سال 96 رشد 5 برابری داشته است و شرکت می تواند در مواقع مقتضی نسبت به فروش آنها اقدام نماید. 30درصد مابقی نیز مربوط به املاک شرکت می باشد که در حال حاضر از طرف خود شرکت در حال استفاده است.

در خصوص دارایی ها ، طبق اخبار موضوع زمین کیش حل شده است و می تواند سود بالایی را نصیب بیمه ملت کند. در این خصوص هم اگر امکان است توضیحاتی ارایه نمایید.

زمین کیش یکی از اقلام دارائی های ثابت شرکت است که مشتمل بر 30.000متر مربع و در بهترین منطقه کیش واقع شده است در خصوص این ملک که بیشترین ارزش افزوده را برای شرکت در بر دارد. طی سنوات قبل به خاطر پاره ای از مشکلات سازمان منطقه آزاد کیش اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد نموده بود، اما طی دو سال اخیر با پیگیری های پیوسته و موثر مدیران شرکت مشکل مذکور مرتفع و طی پیگیری بعدی و جلسات حضوری در سطح مدیران ارشد دو طرف ملک کیش در حال حاضر آماده عملیات مقدماتی ساخت و ساز است، که با اجرای پروژه تجاری و تفریحی طراحی شده، ارزش افزوده حداقل دو برابری دیگر نیز عاید شرکت خواهد شد. این پروژه می تواند به عنوان یکی از ماندگارترین کارهای بیمه ملت اطلاق شود که بی شک میتواند برای سهامداران ارزش افزوده زیادی حاصل کند.

پرتفوی سرمایه گذاری بیمه ملت در بخش سهام چگونه است؟

پرتفوی بورسی شرکت بیمه ملت جزء بزرگترین پرتفوهای بورسی در صنعت بیمه است که در حال حاضر ارزش روز آن بالغ بر 300 میلیارد تومان است. سهام موجود در سبد دارائی ها نیز از کیفیت بالایی برخوردار دارد و سعی شده ترکیب دارائی ها به گونه ای باشد که بتواند سود مناسبی در سال جاری و سال های آتی برای شرکت و سهامداران ایجاد نماید. عمده ترکیب فعلی پرتفوی بورسی شرکت شامل: صنعت یوتیلیتی 26درصد، صنعت سرمایه گذاری 17درصد، پالایشگاهی 16درصدو سهم صنعت فولادی و معدنی حدود 11درصد می باشد.

در خصوص استراتژی ها سرمایه گذاری این شرکت چه توضیحاتی دارید؟

استراتژی شرکت در بخش سرمایه گذاری که از اواخر سال 95 در دستور کار قرار گرفته، بطور کلی خروج از دارایی های کم بازده و راکد بوده، در همین راستا بدلیل قدرت نقد شوندگی بالاتر تلاش شد سهام شرکت هائی که چشم انداز سود آوری آنها مثبت نبوده، از پرتفو خارج شده و از منابع حاصله جهت جایگزینی سهام شرکتهای پیشرو که بتواند ارزش افزوده بالاتری در طول زمان ایجاد کند استفاده شود. بطور مثال در سال 96 نسبت به خروج از سهام بانکی و جاگزینی سهام پتروشیمی و معدنی اقدام، که نتایج بسیار خوبی از منظر سودآوری داشته است.

در خصوص استراتژی توسعه شرکت برنامه شما چیست؟

این شرکت در گذشته فاقد شعبه در کشور بوده و تنها به صورت نمایندگی اقدام به جذب پرتفوی می نمود و نبود شعبه در اغلب موارد موجب نکات منفی برای جذب پرتفوی و یا ایجاد رضایتمندی برای مشتریان می شد به همین منظور طی سال 96 شرکت نسبت به ایجاد شعبه های مورد نیاز در برخی استانها از جمله تهران، یزد، رشت، مشهد و شیراز اقدام نمود.

این شعبات هم در جذب پرتفوی نقش موثری دارند و هم در جلب رضایت مشتری از طریق ارائه خدمات متنوع به آنها، که این خدمات به صورت سیستمی موجب توسعه و گسترش فروش محصولات بیمه ای در آن مناطق می باشد. لازم به ذکر است عملکرد این شعب همیشه از لحاظ مالی و عملکردی بیمه تحت نظارت است و ساختار نظارتی قوی ای در این خصوص وجود دارد .

در خصوص قیمت سهام در بازار سرمایه نظرتان چیست. ارزش بازار سهام شما در حال حاضر حدود 500 میلیارد تومان است که طبق گفته شما از نصف ارزش دارایی شما هم کمتر می باشد. برنامه حمایتی سهام شما چگونه است؟

در مورد سهام به واقع می توان گفت سهم بیمه ملت از ارزنده ترین سهام بیمه ای است که آینده خیلی خوبی نیز دارد. در یک حساب ساده با افزایش ارزش دارایی ها و سرمایه گذاری ها شرکت و سرمایه ثبتی شرکت می توان به ارزش این شرکت پی برد. بحث حمایت از سهام و رسیدن قیمت آن به ارزش واقعی در اختیار مدیریت شرکت نیست، و این مهم در وهله اول بر عهده فعالان بازار سرمایه و سپس وظیفه سهامداران عمده شرکت می باشد که خوشبختانه سهامداران عمده این شرکت از حقوقی های حرفه ای هستند و به واقع ارزش سهام خود را به خوبی درک می کنند. تجربه نشان داده در بازار سرمایه هر سهم ارزنده ای در زمان خود به قیمت واقعی خواهد رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24