Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بازار امروز بعد ۶ماه عرضه دستوری محصولات فلزی در بورس کالا با ارز نیمایی در کنار مخالفت گسترده تولیدکنندگان بالاخره سیاستمداران و اقتصادیون ، مسئولین ما به نتیجه ای رسیدند که از همان اول همه تحلیلگران کف بازار رسیده بودند و آن یعنی عرضه محصولات با قیمت آزاد و واقعی کردن نرخ عرضه و تقاضا.فقط این وسط رانت ۵۰۰۰میلیارد تومانی به کجا رفت و چه کسی باید جوابگوی این حیف و میل سرمایه سهامداران باشد؟ متاسفانه ما بجای استفاده از خرد جمعی به تک روی ، روی آوردیم و با فرصت سوزی و ایجاد التهاب باعث شدیم که هیجان احتکار جای خودش را به تقاضای واقعی در بازار بدهد.

فولاد در مرحله عبور از بحران

امیررضا کاویانی

بازار امروز بعد ۶ماه عرضه دستوری محصولات فلزی در بورس کالا با ارز نیمایی در کنار مخالفت گسترده تولیدکنندگان بالاخره سیاستمداران و اقتصادیون ، مسئولین ما به نتیجه ای رسیدند که از همان اول همه تحلیلگران کف بازار رسیده بودند و آن یعنی عرضه محصولات با قیمت آزاد و واقعی کردن نرخ عرضه و تقاضا.فقط این وسط رانت ۵۰۰۰میلیارد تومانی به کجا رفت و چه کسی باید جوابگوی این حیف و میل سرمایه سهامداران باشد؟

متاسفانه ما بجای استفاده از خرد جمعی به تک روی ، روی آوردیم و با فرصت سوزی و ایجاد التهاب باعث شدیم که هیجان احتکار جای خودش را به تقاضای واقعی در بازار بدهد.

اما بعد از این ، همه اعم از تولید کنندگان و مصرف کنندگان به هوش باشند که این اول بازیست و تبعات تصمیمات نادرست بعد از این هویدا می شود.

این تقاضای آهن الات و محصولات فلزی اگر ناشی از رشد اقتصادی می بود می توانستیم به فروش محصولات در رنج قیمت های جهانی خوشبین باشیم ولی با توجه به رکود ساخت وساز و عدم تقاضای واقعی محصولات رینگ فلزات در بورس کالا و از بین رفتن رانت واسطه ها ، باید منتظر کاهش قیمت فلزات در بازار واقعی باشیم.

جایی که علاوه بر کارخانجات محتکران نیز محصولات انبار شده را برای جلوگیری از خواب سرمایه به بازار تزریق می کنند.اینجاست که باز لبه دوم این‌شمشیر باز هم به بدنه تولید کننده مظلوم برخورد می کند.از طرفی رشد مواد اولیه قدرت مانور را از تولید کننده گرفته واز طرفی تولید ارزان ۵ماهه شرکت ها در انبار رانت خوران آماده به خاک و خون کشیدن بازار است.دولت باید حالا نقش خود را در بسته های حمایتی از تولید کننده ها ایفا کند.جلوگیری از افزایش ناگهانی حامل های انرژی و تخصیص ارزهای یارانه ای می تواند شرکت ها را در عبور از این بحران یاری نماید .حالا کم کم با از بین رفتن هیجان احتکار ، چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید...

سرپرست پست های گاز فولاد خراسان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • پیمان سبحانی پور
    پیمان سبحانی پور

    چقدر تحلیل خوبی بود و از چه کارشناس و صاحب نظری این تحلیل ارائه گردید.

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24