Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تاپیکو، بر اساس آگهی منتشره در سامانه کدال، در محل تهران انتهای بزرگراه حکیم، بلوار غربی مجموعه ورزشی آزادی، مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت، سالن اصلی با حضور ٨٧ درصدی سهامداران برگزار گردید و در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم گیری نمود...

روند رو به رشد تاپیکو ادامه دار شد / مدیر عامل: آمار، اطلاعات و شاخص ها به درستی شاهد این مدعاست

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بر اساس آگهی منتشره در سامانه کدال، در محل تهران انتهای بزرگراه حکیم، بلوار غربی مجموعه ورزشی آزادی، مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت، سالن اصلی با حضور 87 درصدی سهامداران برگزار گردید و در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم گیری نمود.  

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت و گاز تامین 150 ریال سود عاید سهامدران خود نمود.

هیات رئیسه مجمع: 

رئیس مجمع

بهروز خالق

ناظرمجمع

وحید رجبیان

ناظرمجمع

فرخ سمیعی

منشی مجمع

محمود مخدومی

قرائت گزارش هیات مدیره ...

محمود مخدومی، مدیر عامل شرکت نفت و گاز تامین با ارائه گزارش عملکرد شرکت " تاپیکو" ابتدا به معرفی اعضای هیات مدیره شرکت پرداخت و عنوان کرد این گزارش به تایید اعضای هیات مدیره رسیده است.

وی با بیان درآمد ها و وضعیت مالی شرکت روند شرکت را در سال 96 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، در سال مالی گذشته به منظور دستیابی به شاخص های مالی مناسب و در نتیجه سودآوری مطلوب برای سهامداران محترم با لحاظ نمودن تداوم فعالیت شرکت با انجام افزایش سرمایه 87 درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران برای جذب سرمایه گذاری های جدید توانست، نسبت به مواجهه با تبعات آشفتگی بازارهای مالی در سال گذشته اقدام نماید. 

به گفته وی، با سیاست گذاری های شایسته در قالب ضوابط و مقررات انضباطی و اداری و همچنین سرلوحه قرار دادن حمایت از کالای ایرانی با سربلندی و افتخار سال مالی 96 را سپری نماید. به طوری که شرکت با ادامه روند رو به رشد خود در سال های پیش، کماکان در زمره هلدینگ های پیشرو در بازار نفت، گاز و پتروشیمی کشور قرار گرفت.

او گفت: البته آمار و اطلاعات و شاخص های ارائه شده در بخش های مختلف این گزارش به درستی شاهد این مدعاست. 

مخدومی در خصوص راهبردهای هلدینگ در سال گذشته گفت: توسعه سرمایه گذاری در حوزه ای جذاب صنعت، توسعه همکاری ومشارکت با شرکتهای معتبر و صاحبان سرمایه و دانش فنی، رسوخ و توسعه بازارهای داخلی و بین المللی، بهینه سازی سبد سرمایه گذاری با تاکید بر خلق ارزش، ارتقا هم افزایی بین شرکت های مرتبط با گروه تامین با تاکید بر خلق ارزش، حضور موثر در نهادها و تشکل های مرتبط با صنعت، ارتقاء و توسعه نظام زنجیره تامین در هلدینگ و شرکت های تابعه، توسعه سرمایه های انسانی با تاکید بر جذب و نگهداری نیروهای متخصص و توانمندسازی آنها، بهبود بهره وری و کاهش بهای تمام شده محصولات در شرکت های تابعه، ارتقا و یک پارچه سازی نظام های اطلاعاتی در هلدینگ و شرکت های تابعه از جمله راهکارهای راهبردی شرکت بوده است. 

وی در خصوص تهدیدات هلدینگ در صنعت گفت: عدم ثبات رویه در قیمت گذاری خوراک واحدهای پتروشیمی کشور و نبود سیاست روشن و مشخص ازقیمت گذاری خوراک در یک افق بلند مدت، قوانین فروش انحصاری محصولات با شرایط و نرخ های غیر منصفانه، افزایش روز افزون اتحادهای استراتژیک و سرمایه گذاری های مشترک بین المللی در میان رقبای منطقه ای، تعریف برخی از طرح های غیر اقتصادی با استدلال اشتغال زایی در مناطق غیر مناسب با صنعت پتروشیمی، رقابت شدید در برخی از محصولات پتروشیمی مانند اوره به دلیل مازاد عرضه بر تقاضا، روند رو به افزایش خشکسالی در کشور و کمبود آب مورد نیاز واحدهای پتروشیمی دور از سواحل، افزایش تحریم های جهانی و مشکلات مرتبط با آن مانند انتقال ارز، خرید تجهیزات و... مهمترین تهدیدات شرکت بوده است.

مخدومی ضمن اشاره به تهدیدات شرکت در مورد فرصت های هلدینگ در صنعت نیز گفت: اولویت های برنامه ششم توسعه کشور در بخش های پتروشیمی و نفت و گاز، تامین مالی و جذب سرمایه گذاران خارجی در طرح های توسعه، چشم انداز افزایش جهانی در ظرفیت تولید، عرضه و تقاضا برای محصولات مهم پتروشیمی مانند الفین ها، پلی الفین و متانول ، دسترسی کشور به بنادر و آب های آزاد و وجود امکانات صادراتی از جمله فرصت های این شرکت محسوب می شود.

وی با اشاره به در اختیار داشتن صنایع تایر، سلولزی و شرکت های پتروشیمی گفت:با وجود عدم ثبات رویه در قیمت گذاری خوراک واحدهای پتروشیمی کشور، پایین بودن سهم ارزش افزوده صنعت سلولزی از مجموع صنایع در کشور و کاهش تولید خودروسازان سواری تلاش کرده ایم، در بخش صادرات تایر بیش از پیش فعال باشیم و در حوزه پتروشیمی و محصولات سلولزی استراتژی ها و راهکار های مربوط را برگزیده ایم.

وی ادامه داد: در بین سال های 2017 تا 2025، بیشترین نرخ رشد ظرفیت در بین محصولات مربوط به پلی اتیلن، پلی پروپیلن و متانول به میزان 4.8 ، 4.2 درصد، و 4 درصد است.

او گفت: همچنین میزان ظرفیت تولید الفین ها و پلی الفین ها در خاورمیانه تا سال 2022 افزایش 64 درصدی خواهد داشت ومتانول 69 ، اوره 35 آروماتیک ها 107 و 108 PVC رشد ظرفیت خواهند داشت. با توجه به اینکه تا سال 2025 بیشترین میزان افزایش تقاضا برای متانول بوده و برای این محصول کسری عرضه در برابر تقاضا وجود دارد، محصول متانول از این منظر، بالاترین اولویت جهت سرمایه گذاری خواهد بود. 

مخدومی گفت: تقاضا برای فرآورده های پالایشگاهی جهان در سال 2016 برابر 4.95 میلیون بشکه در روز بوده و تا سال 2035به 7.109 میلیون بشکه در روز خواهد رسید . لذا میانگین نرخ رشد تقاضا برای فرآورده های پالایشگاهی جهان بطور متوسط سالیانه 0.8درصد خواهد بود.

به گفته او افزایش تقاضا برای فرآورده های پالایشگاهی جهان از سال2016 تا 2035 به میزان 3.14 میلیون بشکه در روز در مناطق مختلف می باشد. همچنین افزایش تقاضا بر حسب انواع فرآورده های تولیدی پالایشگاهی در جهان از سال 2016 تا 2035 نشان می دهد، محصولات سوخت جت 1.59 درصدو نفتا با 1.52درصد بیشترین نرخ رشد سالانه در تقاضای محصولات پالایشی جهان را دارند.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز تامین ضمن اشاره به اینکه صنعت در شرایط رقابتی فعالیت داشته است، گفت: شرکت بر اساس درصد فعالیت و مالکیت خود در شرکت های پتروشیمی و ظرفیت اسمی فعالیت های خوبی داشته که در جداول زیر به آن ها اشاره شده است. 

سوالات سهامداران در مجمع...

زمان راه اندازی شرکت پتروشمی مرجان چه زمانی است؟ 

مدیر عامل شرکت با تاکید به اینکه در حال حاضر این شرکت در راه اندازی و تولید آزمایشی است، گفت تا دو ماه آینده این پتروشیمی وارد مدار تولید واقعی می شود.

مبلغ ارزی کل وام ستاره خلیج فارس چه میزان است و برای تقسیم سود چه برنامه ای دارید؟

مدیر عامل شرکت گفت: میزان کل وام برابر 4 میلیارد یورو است، هر زمان فاز 4 این پالایشگاه نیز به بهره برداری کامل برسد که احتمالا سال آینده خواهد بود، عواید آن نسیب سهامدارن می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24