Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بر خلاف سایر صندوق های درآمد ثابت یا اوراق بدهی نرخ بازدهی تضمینی و همچنین پرداخت سود دوره‌ای ندارند و به همین دلیل ممکن است در شرایط سودی بیشتر ...

یکی از بهترین ها را انتخاب کنید

آموزش بورس با بورس24 و عصر ایران :

اگر مطالب قبل را مطالعه فرمودید و اکنون به دنبال سرمایه گذاری در صندوق ها هستید باید پیش از هر چیز بدانید که در صندوق ها نیز میزان مشخصی از ریسک وجود دارد. این به دلیل آن است که شما صندوق های سهام را انتخاب کردید و ذاتا بازار سرمایه دارای میزانی از ریسک می باشد. انواع دیگری از صندوق نیز وجود دارد مانند صندوق با درآمد ثابت که ریسک بسیار کمی دارد، یا زمین و ساختمان، طلا و غیره لیکن عمدتا افرادی که سرمایه گذاری در سهام را به عنوان یک ریسک مالی میپذیرند و در عین حال مایل به استفاده از دانش و تجربه دیگران در این خصوص هستند، صندوق سهام را ترجیح می دهند.

ریسک ناشی از سهام در حقیقت به صندوق ها نیز سرایت خواهد کرد لیکن با تنوع سازی سبد دارایی ها و همچنین استفاده از کارشناسان این ریسک ها قابل کنترل هستند و ممکن است شما در صندوقی با ریسک بسیار اندک سرمایه گذاری کنید یا در صندوقی با ریسک نسبتا بالا. در اینجا میزان ریسک صندوق به ماهیت فعالیت آنها مربوط نیست بلکه تخصص و توانایی صندوق در به کار گیری منابع مالی تعیین کننده کم یا زیاد بودن ریسک خواهد بود.

صندوق های سهام می بایست حداقل ۷۰% ترکیب دارایی‌های خود را درسهام پذیرفته شده در بورس یا بازار اول فرابورس سرمایه‌گذاری می نمایند. این صندوق ها بر خلاف سایر صندوق های درآمد ثابت یا اوراق بدهی نرخ بازدهی تضمینی و همچنین پرداخت سود دوره‌ای ندارند و به همین دلیل ممکن است در شرایط سودی بیشتر یا کمتر از صندوق های درآمد ثابت داشته باشند که در حقیقت اختلاف این سود پاداش یا زیان پذیرش ریسک بیشتر است.

بهترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کدام است؟

یکی از بهترین راه ها برای انتخاب صندوق های برتر استفاده از سامانه مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران به آدرس اینترنتی www.fipiran.com می باشد. در این وب سایت می توانید صندوق ها را بر اساس نوع آنها یعنی درآمد ثابت، سهام یا مختلط مقایسه کنید و بازدهی آنها را در دوره های ماهانه و سالانه مقایسه کنید تا بهترین صندوق را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید. این در حالی است که مشاوره و پرسش از اهالی بازار سرمایه و کارشناسان می تواند نسبت به تعهدات صندوق ها شما را آگاه تر نماید.

مطلب قبل : صندوق های پر نوسان کدامند؟

مطلب بعد : کدام مدل از صندوق ها مطلوب تر است؟

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24 - سیاوش صبور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24