Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس، حسنی در ابتدا از اقدامات مثبت شرکت در سال ١٣٩۶ از جمله بزرگترین تولید کننده محصولات مختلف شامل اتان ، پروپان ، بوتان ، گسولین ، اتیل بنزن و استایرن منومر، بزرگترین صادر کننده دریایی محصولات گاز مایع ( LPG ) و استایرن منومر، کسب مجدد عنوان شرکت برتر صادرات گرا در بین پانصد شرکت برتر ایران، کسب نشان زرین بلوغ و مدیریت ایرانی در صنعت پتروشیمی در هشتمین اجلاس مدیران و روسای شرکت های بزرگ تولیدی و خدماتی نمونه سراسر کشور، دریافت لوح تقدیرسرآمدان اقتصاد ایران از اجلاس سرآمدان اقتصاد ایران، کسب رتبه اول از نظر بهره وری کل عوامل در گروه فرآورده های نفتی ایران در نوزدهمین سال رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی، دریافت تندیس بلورین در اولین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت و کسب رتبه اول بهره وری کل عوامل در گروه فرآورده های نفتی، کسب رتبه ٣٢ از نظر شاخص فروش و کسب رتبه اول از نظر شاخص بازده فروش در گروه فرآورده های نفتی در رتبه بندی ۵٠٠ شرکت برتر ایران اشاره کرد.

پتروشیمی پارس به وعده خود عمل کرد

اولین مجمع شرکت پتروشیمی پارس پس از پذیرش در بازار سرمایه در روز 97.4.31 در سالن ایرانیان با حضور95 درصدی سهامداران برگزار شد.

اعضای هیئت رئیسه مجمع به شرح زیر حضور داشتند:

افشار سرکانیان به‌عنوان ریاست مجمع

مرتضی رحیمیان سرای به‌عنوان ناظرمجمع

سید جعفر علوی معلم به‌عنوان ناظرمجمع

مسعود حسنی به‌عنوان منشی مجمع

در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت جناب حسنی گزارش هیئت مدیره را برای حاضران قرائت کرد.

به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس، حسنی در ابتدا از اقدامات مثبت شرکت در سال 1396 از جمله بزرگترین تولید کننده محصولات مختلف شامل اتان ، پروپان ، بوتان ، گسولین ، اتیل بنزن و استایرن منومر، بزرگترین صادر کننده دریایی محصولات گاز مایع ( LPG ) و استایرن منومر، کسب مجدد عنوان شرکت برتر صادرات گرا در بین پانصد شرکت برتر ایران، کسب نشان زرین بلوغ و مدیریت ایرانی در صنعت پتروشیمی در هشتمین اجلاس مدیران و روسای شرکت های بزرگ تولیدی و خدماتی نمونه سراسر کشور، دریافت لوح تقدیرسرآمدان اقتصاد ایران از اجلاس سرآمدان اقتصاد ایران، کسب رتبه اول از نظر بهره وری کل عوامل در گروه فرآورده های نفتی ایران در نوزدهمین سال رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی، دریافت تندیس بلورین در اولین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت و کسب رتبه اول بهره وری کل عوامل در گروه فرآورده های نفتی، کسب رتبه 32 از نظر شاخص فروش و کسب رتبه اول از نظر شاخص بازده فروش در گروه فرآورده های نفتی در رتبه بندی 500 شرکت برتر ایران اشاره کرد.

حسنی ادامه داد: در سال ۹۶ سود ناخالص شرکت پتروشیمی پارس با رشد ۱۶ درصدی، سود عملیاتی با رشد ۲۲ درصدی، سود خالص با رشد ۲۳ درصدی، درآمدهای غیر عملیاتی با رشد ۲۴ درصدی رو به رو شد.

به گفته او این مجموعه به دلیل کاهش تامین خوراک از سوی تامین کنندگان، تغییر ورودی خوراک از مخزن پارس جنوبی و تحویل کمتر یوتیلیتی ما که توسط مبین صورت می گرفت، در سال 96 نسبت به 95 تولید 585 هزار تن کاهش داشته است.

حسنی با اشاره به تحریم ها نیز گفت: ما تمام ریسک های موجود را شناسایی کرده ایم، تمام راه حل هایی که باید از تحریم ها تاثیر نگیریم، نیز شروع شده و انجام خواهد شد، ما برای ورود مواد اولیه و در ورود برخی از مواد اولیه به واردات وابسته ایم، اما در حال حاضر سه شرکت قدر ایرانی اقدام به تامین برخی از مواد اولیه شرکت می کنند، که از نظر کیفیت با خارجی ها رقابت می کنند.تحریم ها اگر سخت و سخت تر شود ما به سمت صنایع داخل کشور خواهیم رفت. مسلما باید انواع تمهیدات اندیشده شود. اما برای تامین برخی از مواد اولیه که در داخل تولید نمی شود، باید واردات داشته باشیم که برای تهیه آن ها برای 6 سال برنامه ریزی شده و برای 3 سال تامین مواد اولیه کرده ایم. البته ما در نظر داریم، تا با ایجاد تنوع در مشتریان، و در کشورهای مختلف اقدام به توانمندسازی شرکای تجاری خود نمائیم، استفاده از تولید کنندگان داخل نیز در اولویت ما برای تامین خوراک است.

شرکت پتروشیمی پارس ‌LPG و استایرن منومر تولید می کند که پارس ۳۰ درصد از LPG کشور را صادر می کند که این میزان برابر با کل تولیدات شرکت است. میزان صادرات استایرن منومر پارس نیز ۹۵ درصد کل استایرن منومر کشور است.

این مقام مسئول در مورد نرخ فروش استایرن منومر گفت: نرخ فروش استایرن منومر بر اساس نرخ بورس کالا تعیین می شود. این شرکت بر اساس دلار 4200 تومان ارزش گذاری شده و هر گونه افزایش در نرخ دلار منجر به رشد ارزش این شرکت می شود. میزانی که پارک استایرن منومر به بهره برداری برسد ما متعهدیم که به بازار داخل بفروشیم.

در ادامه جلسه حسنی مدیر عامل شرکت در خصوص میزان سود آریا ساسول، بیان داشت: حدود 50 درصد از آریاساسول در اختیار مجموعه پارس بوده که این مجموعه سود خود را در مقایسه با سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داده است.

او گفت: در نظر داریم، تا با ایجاد تنوع در مشتریان، و در کشورهای مختلف اقدام به توانمندسازی شرکای تجاری خود نمائیم، استفاده از تولید کنندگان داخل نیز در اولویت ما برای تامین خوراک است.

امیری مدیر مالی شرکت در خصوص نرخ اتان ودر پاسخ به سوال سهامداران گفت: قیمت اتان با تاخیر 2 تا 3 ماهه اعلام می شود و در نتیجه ما در گزارشات ماهانه قیمت علی الحساب را اعلام کرده ایم.

وی در مورد نرخ ارز خرید خوراک نیز اعلام کرد: نرخ ارز بین مجتمعی برابر با نرخ رسمی بانک مرکزی یعنی 4200 تومان است و نرخ خوراک بین پتروشیمی ها برابر با 3800 تومان است، به عنوان مثال ما اتان را با نرخ 3800 تومان به آریا ساسول می دهیم و اتیلن را با همین نرخ از آریا ساسول تحویل می گیریم.

وی در خصوص معافیت از مالیات نیز گفت: طبق آخرین مذاکرات و با استناد به ماده 132 قانون تجارت ما تا سال 1405 معاف از مالیات هستیم.

این شرکت قول داده بود، تقسیم سود خوبی در مجمع خود داشته باشد که به وعده اش عمل کرد. در پایان نیز به ازای هر سهم 475 تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و سهامداران راضی به خانه بازگشتند.

در آخر اعضای هیئت رئیسه برای دو سال به شرح زیر انتخاب شدند:

  • صنایع پتروشیمی خلیج فارس
  • نفت و گاز پارسیان
  • سرمایه گذاری غدیر
  • پتروشیمی بندر امام
  • مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی

صورت های مالی شرکت

منبع خبر: به سفارش پتروشیمی پارس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24