Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع شرکت تولید نیروی برق دماوند در روز شنبه ١۶ ام تیرماه ١٣٩٧ در هتل ارم با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد. در ابتدای جلسه جناب جمال الدین عزیزی مدیرعامل شرکت مختصری از وضعیت صنعت برق ، وضعیت شرکت و گزارش عملکرد شرکت را ارائه کرد.

تقسیم سود ٩٠ تومانی در مجمع شرکت تولید نیروی برق دماوند

مجمع شرکت تولید نیروی برق دماوند در روز شنبه 16 ام تیرماه 1397 در هتل ارم با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در ابتدای جلسه جناب جمال الدین عزیزی مدیرعامل شرکت مختصری از وضعیت صنعت برق ، وضعیت شرکت و گزارش عملکرد شرکت را ارائه کرد.


بنا بر گفته عزیزی در پایان سال 96، 78900مگاوات نیروگاه نصب شده در کشور وجود دارد که از این میزان 46.42 % متعلق به بخش خصوصی، 46.09%نیروگاه های مربوط به وزارت نیرو و 7،48% در صنایع بزرگ فعالیت دارند. نیروگاه دماوند با 2868 مگاوات ظرفیت، بزرگترین نیروگاه کشور محسوب می شود.

تولید کل ناخالص انرژی در کشور در سال 96 نسبت به سال 95، 8.1 درصد افزایش داشته است که سهم نیروگاه های خصوصی از تولید 54 درصد است. که در این میان سهم نیروگاه دماوند از کل تولید کشور 4.3درصد می باشد. وی افزود به لحاظ مشترکین صنعت برق، سال 96 نسبت به سال95، افزایش 3 درصدی وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق دماوند در مورد مصارف آب ، گاز و گازوئیل گفت: این شرکت برای تامین آب مورد نیاز خود از سد ماملو مجوز اخذ کرده است. این در حالی است کهمصرف گاز و گازوئیل در کل نیروگاه های کشور به ترتیب 12 درصد افزایش و 15 درصد کاهش داشته است و متوسط کل راندمان کل کشور 41درصد بوده است که این آمار در ارتباط با نیروگاه دماوند 3درصد افزایش مصرف گاز و حدود 3 درصد کاهش مصرف گازوئیل را شامل می شود و راندمان شرکت نسبت به سال 95 روند افزایشی داشته که از جمله دلایل اصلی آن بهینه سازی و مدیریت در بهره برداری بوده است.

عزیزی همچنین گفت: به دلیل کمبود نقدینگی و همچنین انحصار وزارت نیرو در خرید برق از نیروگاههای کشور، در سال 96 فروش برق خود را از طریق قراردادهای دو جانبه توسعه دادیم. بدین صورت که در سال 1397 سهم برق تولیدی فروش رفته در بازار برق معادل 77 درصد از کل تولید و درآمد کسب شده معادل 85 درصد از کل درآمد این شرکت بوده است. همچنین سهم انرژی تولیدی فروش رفته در بورس انرژی معادل 9 درصد از کل تولید و درآمد کسب شده معادل 5 درصد از کل درآمد و سهم انرژی تولیدی فروش رفته در قراردادهای دوجانبه معادل 14 درصد از کل تولید و درآمد کسب شده معادل 10 درصد از کل درآمد این شرکت بوده است.

جمال الدین عزیزی گفت: دولت حدود 30 هزار میلیارد تومان به نیروگاه های خصوصی بدهکار است و 1200 میلیارد تومان سهم ما از مطالبات دولتی است. مشکلی که شرکت دارد، نرخ گذاری برق است و در این زمینه مذاکراتی با دولت داشته تا در قیمت برق تجدید نظر شود. امیدواریم که نرخ فروش برق عادلانه شود. قیمت گذاری برق و خرید آن در اختیار دولت است و اجازه صادرات مستقیم برق را نداریم. در برنامه داریم، تا قرارداد 500 مگاوات تامین برق برای بخش خصوصی را منعقد نماییم و تمرکز خود از دولت را کم کنیم.

به گفته او در کشور رقابت برای فروش برق بخش خصوصی و دولتی وجود دارد و دولت با توجه به بدهی هایی که به شرکت های خصوصی دارد ترجیح می دهد، از طریق نیروگاه های دولتی اقدام به تامین برق نماید.

وی تاکید کرد: در سال مالی اخیر، توانستیم، بخش زیادی از مالیات های شرکت را تعیین تکلیف کنیم و با مطالبات از دولت تهاتر می کنیم. بنابراین از نظر مالیاتی مشکلی نداریم .

وی تصریح کرد: در بحث نرخ و فروش مشکل جدی داریم و امیدواریم نرخ گذاری برق را به شکل عادلانه ای محقق کنیم. امید است، طرح آزاد سازی قیمت حامل های انرژی هر چه زودتر کلید بخورد.

او گفت: در تلاشیم ظرفیت های قانونی برای دریافت مطالبات را به کار بگیریم، تجهیزات را بهینه سازی کنیم و افزایش نرخی را که تا به امروز دو سال است، قول آن را داده اند، به سرانجام برسانیم.

در پایان صورت های مالی به تصویب مجمع رسید و سود 10 درصدی معادل 900 ریال بین سهامداران حقیقی و حقوقی تقسیم شد.

مطالبات شرکت تولید نیروی برق دماوند از مجموعه وزارت نیرو در حال حاضر حدود 12 هزار میلیارد ریال می باشد که متاسفانه علی رغم پیگیری های صورت گرفته این شرکت، تا کنون اقدام خاصی از سوی مسئولان ذیربط صورت نگرفته است و طبیعتاً عدم پرداخت مطالبات با عنایت به انباشت روزافزون آن موجب و زمینه ساز مشکلات کاملا جدی در زمینه تولید برق را فراهم خواهد آورد.

صورت سود و زیان شرکت نیروی برق دماوند

منبع خبر: به سفارش شرکت تولید برق دماوند

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24