Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جلسه با گزارش فعالیت هیات مدیره آغاز شد و رستمی مدیرعامل وصندوق در این گزارش به وضعیت و عملکرد شرکت اصلی و همچنین عملکرد شرکت‏ های کنترلی زیرمجموعه در سال ١٣٩۶ پرداخت. مطابق گزارش، مهمترین شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، پتروشیمی جم می‏ باشد که در سال ١٣٩۶، سود خالص آن ٢،١٠٠ میلیارد تومان بوده است. بنا به اظهار مدیرعامل شرکت، این پتروشیمی دو پروژه بسیار مهم در دست اجرا دارد که یکی از آن ها پروژه ABS/Rubber می‏ باشد. هزینه سرمایه‏ گذاری این پروژه در حدود ٢،٠٠٠ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی آن تا تاریخ گزارش ٧٣ درصد است و پیش‏بینی می‏ شود این پروژه در انتهای سال ١٣٩٨ به بهره ‏برداری برسد...

مجمع سرمایه‏ گذاری صندوق بازنشستگی کشوری: تقسیم سود ٧٨ درصدی و برنامه برای اصلاح پرتفوی

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه ‏گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با حضور بیش از 91 درصد سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی شرکت در تاریخ 97.4.31 به منظور تصویب صورت‏های مالی سال مالی منتهی به 96.12.29 در مرکز همایش‏ های بین‏ المللی دانشگاه الزهرا تشکیل شد.

در ابتدا جناب آقای نجات امینی به عنوان رییس مجمع، جناب آقای محمد جلیل‏ زاده و سرکار خانم نرگس یزدانیان به عنوان نظار و جناب آقای محمدرضا رستمی مدیرعامل شرکت به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند.

جلسه با گزارش فعالیت هیات مدیره آغاز شد و رستمی مدیرعامل وصندوق در این گزارش به وضعیت و عملکرد شرکت اصلی و همچنین عملکرد شرکت‏ های کنترلی زیرمجموعه در سال 1396 پرداخت. مطابق گزارش، مهمترین شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، پتروشیمی جم می‏ باشد که در سال 1396، سود خالص آن 2،100 میلیارد تومان بوده است. بنا به اظهار مدیرعامل شرکت، این پتروشیمی دو پروژه بسیار مهم در دست اجرا دارد که یکی از آن ها پروژه ABS/Rubber می‏ باشد. هزینه سرمایه‏ گذاری این پروژه در حدود 2،000 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی آن تا تاریخ گزارش 73 درصد است و پیش ‏بینی می‏ شود این پروژه در انتهای سال 1398 به بهره ‏برداری برسد.

رستمی در ادامه گزارش خود به مجمع به پروژه PDH/PP پتروشیمی جم اشاره نمود. ظرفیت اسمی این پروژه 600 هزارتن پروپیلن در مرحله اول و سپس تولید 450 هزار تن پلی‏پروپیلن می ‏باشد. نحوه تامین منابع مالی این پروژه به صورت 85 درصد تامین مالی خارجی و 15 درصد منابع سهامدار است. برای اجرای این پروژه با چند پیمانکار خارجی مذاکره شده اما هنوز مناقصه آن نهایی نشده است.

رستمی در ادامه به طرح اوره و آمونیاک مسجدسلیمان نیز اشاره نمود. بنا به اظهارات وی، درصد پیشرفت فیزیکی این طرح تا تاریخ گزارش حدود 80 درصد می‏ باشد و پیش ‏بینی می‏ شود این پروژه تا شهریور سال 1398 به بهره‏ برداری برسد. محصولات این طرح آمونیاک به میزان 680 هزار تن و اوره به میزان 1،075 هزار تن می ‏باشد. کل هزینه سرمایه ‏گذاری این طرح 5 میلیارد یوآن است که 85 درصد آن فاینانس می‏ باشد.

رستمی در بخش پایانی گزارش خود، برنامه‏ های آتی شرکت را تشریح نمود. پیگیری طرح الفین پتروشیمی مسجد سلیمان، پیگیری کنسرسیوم 10 میلیون تنی فولاد، پیگیری و اجرای طرح‏ های پتروشیمی جم از جمله برنامه ‏های آتی شرکت سرمایه‏ گذاری صندوق بازنشستگی کشوری بود که رستمی به آن ها اشاره کرد. از دیگر برنامه‏ های مورد اشاره مدیرعامل، تدوین و بروزرسانی استراتژی ‏های توسعه‏ ای، اصلاح ساختار پرتفوی و خروج از صنایع بدون مزیت و ورود به طرح ‏هایی با حاشیه سود بالا بود.

وی همچنین اظهار نمود که هیات مدیره پیشنهاد افزایش سرمایه را در دستور کار خواهد داشت. چنانچه قرار باشد بخشی از منابع مالی پروژه‏ ها از طریق سهامدار تامین گردد، به طور قطع به افزایش سرمایه نیازمند خواهیم بود که در حال بررسی می‏ باشد.

در ادامه تعدادی از سهامداران پرسش هایی را در مورد شرکت های زیرمجموعه از جمله لوله سازی اهواز و کارخانجات تولیدی تهران مطرح نمودند و نظر مدیرعامل را در مورد استراتژی شرکت سرمایه گذاری نسبت به آن ها مورد سوال قرار دادند. رستمی نیز در پاسخ آن ها گفت: لوله سازی اهواز برای دومین سال پیاپی به سود عملیاتی دست یافته بطوریکه در سال 1396 حدود 14 میلیارد تومان سود عملیاتی داشته است. اما باید به این نکته توجه کنیم حاشیه سود این شرکت با توجه به شرایط فعلی صنعت به طور کلی پایین است و از طرف دیگر هزینه‌های مالی شرکت نیز افزایش یافته است که باید در مورد حل آن تصمیم گیری نماییم. وی تاکید نمود: عملیات این شرکت سودده است اما نباید حاشیه سود آن را با شرکت ‏های پتروشیمی مقایسه کنید. در رابطه با شرکت تولیدی تهران نیز به دنبال مشتری هستیم و شرکت ایران خودرو برای خرید زمین آن تمایل نشان داده است.

رییس مجمع نیز با تایید نظرات سهامداران گفت: بایستی برای خروج از شرکت ‏های کم بازده و خارج از استراتژی برنامه‏ ریزی کنیم و آقای رستمی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و به سهامداران اطلاع‏ رسانی صورت بگیرد.

گفتنی است، صورت‏ های مالی شرکت با رعایت موارد مطرح شده به تصویب مجمع رسید.

سهامداران در پایان مجمع خواستار تقسیم سود حداکثری بودند اما پیشنهاد مدیرعامل تقسیم سود 200 ریالی بود که در نهایت مجمع سرمایه‏ گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با نظر نماینده سازمان بورس و سهامداران، 240 ریال سود نقدی به ازای هر سهم را تقسیم کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24