Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عادی به طور سالانه شرکت توسعه صنایع بهشهر با حضور ٨١.٦٥ درصد از سهامداران در روز ٣٠ ام تیرماه ١٣٩٧ برگزار شد.

مجمع "وبشهر" از عملکرد یکساله خود و زیر مجموعه هایش در یکسال گذشته گفت

مجمع عادی به طور سالانه شرکت توسعه صنایع بهشهر با حضور ٨١.٦٥ درصد از سهامداران در روز 30 ام تیرماه 1397 برگزار شد.

اعضای هیئت رئیسه مجمع به شرح زیر حضور داشتند:

  • جناب عباس نعیمی به‌عنوان ریاست مجمع
  • جناب بهزاد گودرزیان به‌عنوان ناظرمجمع
  • جناب مهرداد فصیحی به‌عنوان ناظرمجمع
  • جناب علی ملکی به‌عنوان منشی مجمع

جلسه مجمع با معرفی شرکت به سهامداران حقیقی و حقوقی حاضر در جلسه شروع شد. شرکت توسعه صنایع بهشهر( سهامی عام) در سال 1349 تاسیس شده و در سال 1353 در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شده است. شرکت توسعه صنایع بهشهر شامل شرکت های تابعه به شرح زیر می باشد:

*مارگارین

مارگارین در سال مالی ٩٦ اقدام به تولید، توزیع و فروش بیش از ١٨٣ هزار تن روغن نمود و سهم بازار ١٤ درصدی را در اختیار گرفته است. این شرکت سهم ٣٠ درصدی صادرات روغن و کسب جایگاه نخست صادرات را از آن خود کرده است.

*صادراتی زرین

    - قند نیشابور

    - شکر( شاهرود)

    - زرین ذرت شاهرود

*سرمایه گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران

- پروژه بخارست: این پروژه به اتمام رسیده است و در سال 96 از بابت تکمیل بخشی از پروژه که در سال 94 بفروش رسیده، مبلغ 143 میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی شده است.

- پروژه صدف کیش: پروژه تکمیل شده است و 33 واحد تجاری از 84 باب واحد تجاری به فروش رفته است و مذاکراتی با شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین به منظور تفکیک و تقسیم واحدهای باقیمانده بین دو شرکت صورت گرفته است که در حال پیگیری است.

- پروژه مروارید: این پروژه از ابتدای سال 1396 غیرفعال بوده است و در طول سال مورد گزارش تعیین تکلیف پیمانکاران، اخذ مفاصا حساب بیمه آنها و استرداد سپرده حسن انجام کار آنان اهم اقدامات انجام شده بوده است.

*شرکت بهپاک: شرکت بهپاک که در بازار تجارت دانه های روغنی فعال است و در سال مالی مورد گزارش موفق به کسب ٥٢٣ میلیارد ریال سود عملیاتی و ١٨٦ میلیارد ریال سود خالص گردیده است.

*شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر: تصویب افزایش سرمایه از مبلغ 1560 میلیون ریال به 1800 میلیون ریال و اجرایی نمودن بخش زیادی از فرآیند اجرایی آن

*به پخش: ضریب فروش ماهانه شرکت از میزان متوسط 0.7 به 1 افزایش داشته است و خرده فروشی از 40 هزار مشتری به 50 هزار مشتری فعال افزایش داشته است.

*شرکت های گروه شوینده

- پاکسان: پاکسان در سال ٩٦توانست ٩٨ درصد از بودجه فروش در بخش مصرفی و ١٠٤ درصد بودجه در بخش صنعتی را محقق کرد. همچنین بودجه صادراتی را با پوشش ١٠٢ درصد بودجه ارزی محقق کرده است.همچنین شرکت های گلتاش و ساینا دیگر شرکت های سرمایه پذیر توسعه صنایع بهشهر در بخش شوینده ها هستند.

- گلتاش: کاهش متوسط شدت مصرف انرژی نسبت به سال قبل در حدود 11.2 درصد، بهینه سازی 12 محصول جدید و بهسازی و نوسازی واحد ساخت و بسته بندی شامپو از اهم اقدامات شرکت گلتاش بوده است.

- ساینا

- آلی شیمی قم

- مروارید هامون

- مدیریت یاران

*صنایع بسته بندی ایران: شرکت با اصلاح ساختار مالی، پرسنلی، کوچک سازی کارخانه و به روزآوری تولید موجبات کاهش زیان دهی را فراهم آورده است.

*سرآمد صنایع بهشهر و بازرگانی نو اندیشان: شرکت طی سال منتهی به 30/09/1396 موفق گردید تا به فروش تلفیقی 8736 میلیارد ریال دست یابد.

شرکت های وابسته توسعه صنایع بهشهر

- بانک اقتصاد نوین: شرکت توسعه صنایع بهشهر 37 درصد سهام اولین بانک خصوصی کشور را به خود اختصاص داده است. سود خالص تلفیقی این شرکت نسبت به سال 1395 از 247 میلیار د ریال به 1436 میلیارد ریال افزایش داشته است.

- صنایع شیر ایران: شرکت توسعه صنایع بهشهر 34.25 درصد سهام صنایع شیر ایران با نام تجاری "پگاه" را به خود اختصاص داده است. روند تولید، فروش و سود خالص تلفیقی این شرکت در 10 سال گذشته افزایش داشته است.

در ادامه عملکرد سال مالی ٩٦ توسعه صنایع بهشهر در مجمع قرائت شد. شرکت توسعه صنایع بهشهر از زمان آغاز به کار خود تا کنون ٢٤ مرتبه افزایش سرمایه داشته و سود خالص سال جاری شرکت ١٢٤٣ میلیارد ریال است که سود هر سهم شرکت اصلی ١٥ تومان می شود. سود خالص تلفیق رقم 1613002 میلیون ریال بوده که سود تلفیق هر سهم ٢٣ تومان محقق شده است.

ارزش خالص دارایی های شرکت براساس سرمایه 8250 میلیارد ریال در تاریخ 29/12/1396 برابر با 1381 ریال، NAV هر سهم شرکت 2090 ریال و قیمت تابلو در تاریخ ترازنامه 1507 ریال بوده است.

ارزش خالص دارایی های شرکت براساس سرمایه 8250 میلیارد ریال در تاریخ تایید گزارش 12/04/1397 برابر با 1408 ریال، NAV هر سهم شرکت 2396 ریال و قیمت تابلو 1514 ریال بوده است.

اهداف کلان شرکت تا پایان سال ١٤٠٠

  • ارتقا جایگاه شرکت در بازار سرمایه
  • ارتقا شرکت در بازار پول
  • ارتقا ارزش شرکت های سرمایه پذیر

در پایان 15 تومان سود به ازای هر سهم در مجمع تقسیم شد و سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل انتخاب و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین شد. همچنین اعضای اصلی هیئت مدیره برای دو سال آتی به شرح زیر انتخاب شدند:

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (سهامی عام)

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی عام)

شرکت سرمایه گذاری غدیر (سهامی عام)

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (سهامی عام)

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سهامی خاص)

شرکت خدمات مدیریت سرمایه مدار (سهامی خاص)

شرکت ره پویان پردازش گستر صحرا(سهامی خاص)

همچنین شرکت های سرمایه گذاری ملی ایران (سهامی عام) و سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران (سهامی عام) به عنوان علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.

صورت های مالی

منبع خبر: به سفارش گروه توسعه صنایع بهشهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24