Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فروشنده های این روزها دنبال چه خواهند رفت؟ و آیا تصمیم درستی میگیرند؟ نوشتاری از حسین زمانی درمزاری کارشناس بازار سرمایه

سهم نفروشید!

حسین زمانی درمزاری

فروشنده های این روزها دنبال چه خواهند رفت؟ و آیا تصمیم درستی میگیرند؟

۱- بالاخره یک عده ممکن هست، به پولشان نیاز داشته باشند و بفروشند، و خوب این بسیار عادی است، هرچند در قیمت های نازلی متاسفانه مجبور به فروش شده اند.

۲- از ترس خروج از برجام می خواهد بفروشد و تبدیل به ریال کند تا با ریالش کارهای زیر را انجام بدهد؛

*وارد بازار ارز بصورت فیزیکی شود، که فعلا قاچاق اعلام شده و اگر هم بتواند به آن دسترسی پیدا کند بین ۵۵۰۰ تومان تا ۶۰۰۰ تومان است. به ریسک قاچاق و قیمتش نمی ارزد.

*اقلیت خاصی با درصد بسیار کمی توانایی ارسال آن به خارج را دارد، که باز باید حدود ۶۰۰۰ تومان برای حواله هزینه کند، نرخ بالایی است و منطقی به نظر نمی رسد.

*می خواهد پولش را به سیستم بانکی ببرد، و سود ۱۵ الی ۱۹ درصدی را بگیرد. با توجه به افزایش تورمی که بابت افزایش نرخ مرجع دلار دولتی به وجود خوآهد امد، نگهداری ریال کاملا غیر منطقی است.

*می خواهد وارد بازار سکه شود، که ریسک های همچون کاهش اونس جهانی و حباب در قیمت سکه برای آن وجود دارد، همچنین سکه در اوج قیمت تاریخی خودش در حال معامله است.

*می خواهد پولش را وارد بازار مسکن کند، که نه تنها با افزایش عرضه مسکن نسبت به تقاضا مواجه است، بلکه قدرت خرید به شدت کاسته شده و نقدشوندگی بازار هم زیر سوال است، چه برسد به افزایش در این حوزه.

*می خواهد با فروش سهام در قیمت پایین تر همان سهم را بخرد، که قطعا بخش بزرگی از کسانی که این سیستم را پیاده می کنند، ضرر خواهند کرد.

*با توجه به جمیع ملاحظات، تبدیل سهم (که سپر تورمی در هر کشوری حتی کشورهای با بحران اقتصادی میباشد) به ریال تصمیمی صحیحی نیست. اتفاقا اکنون تصمیم درست و منطقی، وارد شدن از سایر بازار همچون بازار ارز، سکه و مسکن و وام بانکی به بازار سرمایه است. قیمت های استثنایی که عموما توانایی دو برابر شدن را با افزایش تورم خواهند داشت و در هیچ یک از دیگر بازارها این رشد و بازدهی وجود ندارد.

کارشناس بازار سرمایه

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24