Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عظیم ثابت پیشکسوت بورس آخرین وضعیت بازار سهام را تحلیل کرده است... آیا این صف ها ماندنی است ؟ دلیل داغی روزهای اخیر بورس چیست ؟ غیر حرفه ای ها چه کنند؟؟

صد میلیارد تومان صف خرید از چهارشنبه داغ بازار سهام در سیستم معاملات باقی مانده!

عظیم ثابت

چهارشنبه گذشته ،۲۳ خرداد، یکی از روزهای تاریخی و ماندگار بازار ما لقب گرفت و با افزایش قابل توجه معاملات خرد، شاخص کل با استقبال عالی مواجه شد و برای اولین بار در آستانه یکصد هزار واحدی شدن قرار گرفت.

در کنار همه این اتفاقات مثبت،فردا را در حالی شروع خواهیم کرد که بیش از یکصد میلیارد تومان تقاضای خرید در پایان روز چهارشنبه گذشته همچنان در صفوف از قبل شکل گرفته، انتظار صبح فردا را می کشند و با توجه به استقبال کم نظیر موجود، ان شا الله هفته پیش رو نیز هفته بازار سرمایه خواهد بود.

جا دارد همه تلاش کنیم این نقدینگی افسار گسیخته که این بار به درستی به سمت بورس و تقویت تولید کشور گسیل شده است، به خوبی هدایت شده و صنایع و سهام پرپتانسیلی را که می توانند بازدهی خوبی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشند، را شناسایی، تحلیل و در اختیار آن ها قرار دهیم.

دلایل مختلفی برای رونق این روزهای بورس مطرح می شود که بخشنامه دولت درباره کالای مشمول تحویل ارز صادراتی و افزایش قابل توجه فاصله بین نرخ های رسمی و غیررسمی ارز که امکان تبدیل ارزهای صادراتی را با نرخ های بالاتر به صادرکنندگان می دهد، در کنار پیش بینی های مناسب تر سودآوری شرکت ها در مقایسه با سال گذشته( افزایش حدود سی درصدی پیش بینی ها) ،جا ماندن بازار سرمایه از بازارهای موازی و فصل برگزاری مجامع از مهم ترین این دلایل هستند.

ضروری است که همه ما و متولیان امر، خصوصا مدیران محترم سازمان و شرکت بورس و فرابورس با هدایت هوشمندانه این نقدینگی ها از طریق پذیرش و عرضه شرکت های جدید و بکارگیری بیشتر ابزارهای نوین مالی، تقلیل دوره توقف نمادها و الزام شرکت ها جهت تمکین به حاکمیت شرکتی و افزایش شفافیت ها و استانداردسازی های بین المللی، از این منابع به درستی حراست نموده و افراد کم تجربه را به سمت صندوق های سرمایه گذاری هدایت نماییم تا شاهد رونق بیشتر و ماندگارتر بازار سرمایه که سرمایه گذاری در آن علاوه بر سودآوری مناسب،کم ترین اثرات تورمی را به دنبال دارد و به تحقق طرح های توسعه بهترین شرکت های فعال کشور کمک می کند،باشیم.

پیشکسوت بازار سرمایه

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24