Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با حضور بیش از ٩٠ درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی، در تاریخ ٩٧.٢.٣١ به منظور تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ٩۶.١٢.٢٩ در سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان ایرانشناسی تشکیل شد.

تقسیم سود ٢٨ تومانی در مجمع سرمایه گذاری امید

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با حضور بیش از 90 درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی، در تاریخ 97.2.31به منظور تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 96.12.29 در سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان ایرانشناسی تشکیل شد.

در ابتدا جناب آقای داوودیان به عنوان رئیس مجمع، سرکار خانوم زمانی و جناب آقای نخستین به عنوان نظار و جناب آقای ابراهیمی مدیرعامل محترم شرکت به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند. آقای آصفی به عنوان حسابرس قانونی و آقای ارغوانی به عنوان نماینده سازمان بورس نیز در جلسه حضور داشتند.

گزارش عملکرد

در ابتدای مجمع، نماینده‌ی مدیرعامل نسبت به ارائه گزارش عملکرد اقدام کرد و گفت: در سال مالی منتهی به دی ماه ٩٦ شاهد رشد بازار های سهام جهانی، بهبود تجارت جهانی، ثبات اقتصادی منطقه یورو، افزایش نرخ بهره در آمریکا و افزایش قیمت نفت بودیم .

وی ادامه داد: رشد اقتصادی در جهان با شیب ملایم و فزاینده حرکت کرده و پیش بینی ها، رشد اقتصادی جهان را در محدوده ٣.٨ اعلام شده است و کشور های چین و هند بر اساس آمارها پیشتاز رشد اقتصادی بودند .

شیری نماینده مدیر عامل در ادامه گزارش به اقتصاد ملی پرداخت و گفت: رشد اقتصادی ایران در سال جاری با کاهش و ٤.١ درصد اعلام شده و نرخ بیکاری اعلام شده ١١.٨ درصد و تورم ٩.٩ درصدی را شاهد بوده ایم .

او ادامه داد: همچنین کالاهای استراتژیک در بازارهای جهانی از جمله طلا و نفت و فلزات اساسی روند صعودی داشتند

 

شیری در خصوص عملکرد سال مالی ٩٦ شرکت گفت: قیمت سهم از ١٧٩ تومان در ابتدای دوره به ٢١٩ تومان در انتهای دوره بوده است و بازده کل سهام شرکت ٣٨ درصد را نشان می دهد .

وی در ادامه افزود: ٧٦.٥ درصد از پرتفوی سرمایه گذاری شرکت بورسی است و شرکت های معادنی سهم ٥٢ درصدی را در پرتفوی شرکت دارند.

به گفته او همچنین ارزش روز دارایی های شرکت به ازای هر سهم ٣٢٥ تومان است و نسبت قیمت سهم به ارزش روز حدود ٦٧ درصد است .

شیری تاکید کرد: شرکت در سال مالی مورد گزارش١٨٠٠ میلیارد تومان سود عملیاتی محقق کرده است .

او در خصوص سرمایه گذاری های صورت گرفته و در دست اقدام شرکت هم گفت: ١٠ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال ٩٦ به بار نشسته است و ١٧ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اجراست و نزدیک به ١٠ درصد انجام شده و ٩٠ درصد مابقی هم در زمان مقتضی عملیاتی خواهد شد و مشکلی در اجرای پروژه ها نداریم .

وی درباره برنامه های آتی امید هم اینطور توضیح داد: اصلاح ساختار مالی شرکت و زیر مجموعه از طریق افزایش سرمایه، بازار گردانی و حمایت از سهام و اجرای پروژه مخازن ١٠ میلیون بشکه ای جاسک، مدیریت دارایی های راکد و تامین مالی پروژه ها از کارهای برنامه ریزی شده برای اجرا ما خواهد بود .

پرونده باز مالیاتی نداریم

همچنین بند شرط، شرکت به بدهی ها و پرونده های باز مالیاتی شرکت های تابع اشاره داشت که این طور پاسخ داده شد، شرکت اصلی پرونده باز مالیاتی ندارد و پرونده ها مربوط به گل گهر و چادر ملو است که با توجه به معافیت مالیاتی این دو شرکت پرونده در دست بررسی است .

مهمترین موضوع مجمع امید، بند ١٢ گزارش حسابرس مبنی بر محاسبه و پرداخت وجه التزام بدهی سود سهام سنواتی کلیه سهامدارانی که در مهلت مقرر پرداخت نگردیده بود، که از محل سود سال مالی ١٣٩٧ قرار پرداخت گردید، در این مرحله براساس قانون سهامداران ذینفع حق رای ندارند و سهامداران جز اکنون تعیین کننده هستند .

این بند حسابرس شدیدا مورد اعتراض سهامداران حقیقی بود و معتقد بودند، با این روش حق سهامداران خرد تضییع خواهد شد و مشکلاتی برای شرکت ایجاد خواهد شد، در نهایت مخالفت سهامداران منجر شد تا راه دیگری هم به این شرح اعلام گردد :

در صورتی که روش پیشنهادی اولیه مورد موافقت قرار نگیرد، طبق قانون اظهارنامه تهیه و دارایی های ارزنده را از مجموعه دریافت خواهیم کرد. در خصوص موضوع فوق الذکر نماینده بورس هم واکنش نشان داد و گفت این موضوع به اطلاع بورس هم نرسیده بود و در صورت تصمیم گیری مسئولیت جوانب بعدی آن بر عهده هیئت رییسه است .

این موضوع مسبوق به سابقه نبوده و باید در بورس بررسی شود. پس از این اظهارات نماینده بانک سپه از ادامه طرح موضوع منصرف شد و بررسی این بند به بعد موکول شد .

در این مجمع اعلام شد که بانک سپه بابت سود معوق خود در سرمایه گذاری امید طلب 650 میلیارد تومان جریمه دیرکرد کرده است و سهامداران خرد در مجمع امروز مانع از تحمیل چنین هزینه سنگینی به این چندرشته ای شدند .

گفتنی است، در نهایت این مجمع به تقسیم سود 28 تومانی به ازای هر سهم رضایت داد .

منبع خبر: به سفارش شرکت سرمایه گذاری امید

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24