Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تداوم رشد قیمت‌ها در بازار آتی اگرچه نرخ ‌های معاملاتی را به سطوحی رؤیایی نزدیک کرده ولی ترس از تغییر فاز نرخ را برجسته‌تر ساخته است. در بازار فولاد ولی هنوز شاهد رشد قیمت‌ها هستیم اما بازار پلیمرها میل به کاهش قیمت‌ دارد. بورس انرژی هم شرایط متعادلی را سپری می‌کند ولی خوش بینی‌های جدیدی را هم تجربه کرده است...

ترس از تغییر فاز قیمت‌ها در بازار آتی

بورس24 : تداوم رشد قیمت‌ها در بازار آتی اگرچه نرخ ‌های معاملاتی را به سطوحی رؤیایی نزدیک کرده ولی ترس از تغییر فاز نرخ را برجسته‌تر ساخته است. در بازار فولاد ولی هنوز شاهد رشد قیمت‌ها هستیم اما بازار پلیمرها میل به کاهش قیمت‌ دارد. بورس انرژی هم شرایط متعادلی را سپری می‌کند ولی خوش بینی‌های جدیدی را هم تجربه کرده است.

رکوردشکنی‌های مداوم قیمتی در بازار نقدی و آتی سکه ادامه دارد تا جایی که نرخ‌هایی بسیار بالا به ثبت رسید. به عنوان مثال شاهد بودیم که سررسید دی‌ماه بیش از 2 میلیون و 600 هزار تومان را هم تجربه کرد و حتی بازار آتی در مقاطعی صف خرید شد ولی چندان هم قیمت‌های فعلی جذاب نیست. به صورت دقیق‌تر این رکورد قیمتی در شرایطی خودنمایی می‌کند که همگی بر نامطمئن بودن نرخ‌های موجود اتفاق نظر داریم یعنی اگرچه هنوز جرقه‌های رشد قیمتی بسیاری در بازار دیده می‌شود ولی هر رخداد اقتصادی و یا سیاسی می‌تواند به تغییری جدی در این بازار بدل شود. این مطلب باعث شده تا فاز خرید در بازار نقدی و آتی سکه ضعیف عمل کند یعنی هر لحظه پتانسیل کاهش قیمت‌ها در بورس و یا خارج از بورس وجود داشته باشد. این موارد در کنار رشد ممتد قیمت‌ها موجب شده تا بازار آتی نگران‌کننده به نظر برسد یعنی پتانسیل افت قیمت‌های آن جدی‌تر شده است. با توجه به این موارد تمایل به خرید در بازار کاهش یافته و خروج از بازار جذاب‌تر شده است که می‌تواند به تغییر فا بازار منجر شود.

هرچند تا لحظه تنظیم این گزارش بازار آتی هنوز بیش از 2 درصد مثبت است ولی روند کاهش نرخ رشد را باید جدی گرفت زیرا ممکن است رشد قیمت های موجود جای خود را به اصلاح قیمتی و افت نرخ بدهد.

نخستین معامله گاز مایع پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

آغاز به کار معاملات این هفته بورس انرژی با یک خوش بینی همراه بود اگرچه ارزش معاملات بیش از 21 میلیارد تومانی نشان دهنده شرایط متعادل در این بازار بوده ولی آغاز به کار جدی معاملات محصولات پالایشگاه ستاره خلیج فارس را می‌توان یک خوش‌یمنی مهم برای بورس انرژی به شمار آورد اگرچه این موارد در هفته گذشته خودنمایی کرده بود.

حسینی از نخستین معامله گازمایع تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به حجم 200 تن و به قیمت 585 دلار به ازای هر تن خبر داد و گفت: تاکنون 5 فرآورده این پالایشگاه شامل نفتای مخلوط، نفت گاز، حلال 404، گاز مایع و بنزین پذیرش شده‌اند.

مدیر عامل بورس انرژی ایران در گفت‌وگو با فارس از نخستین معامله گاز مایع پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی خبر داد و گفت: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت است.

سید علی حسینی افزود: این شرکت در سال 1385 با هدف طراحی، مدیریت، تامین منابع مالی، احداث، بهره‌برداری و نگهداری از پالایشگاه میعانات گازی به ثبت رسید. شرکت نفت ستاره خلیج فارس با بهره‌گیری از توان و ظرفیت نیروهای متخصص ایرانی و شرکت‌های داخلی اعم از مدیریتی، مهندسی و ساخت از بزرگترین شرکت‌های پالایشی کشور است.

به گفته وی ارزش افزوده پالایشگاه‌های میعانات گازی بیشتر از پالایشگاه‌های نفتی است و از سوی دیگر، تولید بیش از 75 درصد بنزین و نفت گاز از خوراک پالایشگاه میعانات گازی از جمله توجیه‌ اقتصادی برای تاسیس چنین پروژه‌هایی به شمار می‌آید.

حسینی در ادامه با بیان اینکه بورس انرژی ایران درسال 1395 فرآورده بنزین این پالایشگاه را در تابلوی سایر حامل‌های انرژی در بازار فیزیکی پذیرش کرد، افزود: تاکنون 5 فرآورده تولیدی این پالایشگاه شامل نفتای مخلوط، نفت گاز، حلال 404، گاز مایع و بنزین در بورس انرژی ایران مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

مدیر عامل بورس انرژی یادآور شد :خوش بختانه نخستین معامله گازمایع تولیدی این پالایشگاه به حجم 2000 تن در روز یکشنبه مورخ 13 خرداد ماه 1397 به قیمت 585 دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران با موفقیت عرضه و مورد معامله قرار گرفت.

وی افزود: این محموله از انبار پالایشگاه ستاره خلیج فارس به خریداران تحویل داده می شود و حمل آن به صورت زمینی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول ابزار امیدواری کرد: امید است با ادامه روند عرضه فرآورده‌های این پالایشگاه، شاهد توسعه و رونق معاملات تمامی محصولات تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس باشیم و با تداوم و ثبات در عرضه فرآورده‌ها، استقبال بیشتر خریداران و یافتن بازارهای هدف محقق شود.

همچنین نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 97/04/13، 97/04/14، 97/04/15، 97/04/16، 97/04/17 و 97/04/18 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 97/05/13 گشایش یافتند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 97/03/23 پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

فردا (یکشنبه 97.3.20)، عرضه نیروگاه طوس در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به میزان 20 مگاوات بارپایه هفتگی خردادماه 97 انجام می‌پذیرد.

مهمترین معاملات امروز در بازار فیزیکی بورس انرژی

نام کالا

حجم کل معامله شده بر حسب واحد عرضه

واحد عرضه

متوسط قیمت معامله

قیمت پایه

واحد قیمت دهی

حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

24000

لیتر

28517

28517

ریال

حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

3660000

لیتر

28517

28517

ریال

آیزوفید پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

23

تن

25095

25095

ریال

حلال 404 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

4200

مترمکعب

23220

23220

ریال

ریفورمیت پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

0

لیتر

 

30677

ریال

گاز پروپان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

200

تن

19596

19596

ریال

گاز بوتان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

 

19798

ریال

گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

 

19952

ریال

برش سنگین پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

506

تن

17249

17249

ریال

رشد قیمت فولاد؛ کابوس یا رؤیا؟

امروز اولین روز کاری بازار پس از یک هفته نیمه تعطیل است که با رشد جدی قیمت‌ها همراه شد اگرچه در هفته گذشته نیز شواهد رشد نرخ در بازار داخلی خودنمایی کرده بود. این مطلب یعنی آغاز به کار رشد قیمت‌ها در اواخر ماه رمضان را در گزارش های قبلی خاطرنشان کرده بودیم ولی این بار شتاب رشد نرخ شدیدتر از چیزی است که انتظار داریم تا جایی که به صورت تجمعی می‌توان گفت که از ابتدای هفته گذشته تاکنون شاهد رشد نرخ چیزی نزدیک به 100 تومان برای برخی انواع بودیم. این در حالی بود که بهای شمش هم به صورت مستمر در مسیر رشد قرار داشته و تداوم این شرایط باز هم محرک جدیدی برای رشد قیمت میلگرد خواهد بود. البته بحث صادرات مصنوعات فولادی باز هم رونق گرفته یعنی به جز صادرات شمش در ابعاد تجاری ، فروش به کشورهای عراق و افغانستان نیز جدی گرفته شده است که به کاهش عرضه در بازار داخلی منجر شده ولی به تازگی سخت‌گیری های جدیدی در این مسیر خودنمایی خواهد کرد. هم‌اکنون بازار در فاز التهاب قیمتی قرار دارد و البته این روند کلی با ذهنیت پیشین ما مبنی بر رشد نرخ در این بازه زمانی همخوانی دارد.

دیگر زمان آن فرارسیده تا تقاضا به بازار فولاد بازگردد آن هم در شرایطی که هم بازار املاک تحریک شده و هم ذهنیت‌ها مبنی بر تداوم رشد نرخ حتی با یک فاز تعویق تقاضا هم خودنمایی می‌کند. این وضعیت در نهایت به تقویت تقاضا منجر می شود اگرچه ذات سفته بازی در این خصوص مؤثر بوده ولی تمایل به خرید در بدنه بازار مشهود است. این وضعیت به معنای تغییر فاز بازار است اگرچه هم‌اکنون هم قیمت ها بسیار بالاست و میل به رشد نرخ به تجمیع پتانسیل قیمتی نیاز دارد. به صورت دقیق‌تر در کوتاه مدت می‌توان به رشد قیمت‌ها خوش‌بین بود ولی چندان عمیق نیست و با یک عقب‌نشینی قیمتی همراه شده ولی در نهایت امکان آغاز جریان دوم رشد قیمت‌ها احتمالاً بعد از عید فطر وجود دارد. البته این قیمت ها ممکن است چیزی شبیه به کابوس باشد زیرا با رشد نرخ در بازار داخلی پتانسیل ضعف تقاضا جدی شده و می‌تواند به عنوان پاشنه آشیل این بازار تلقی شود. البته میل به رشد نرخ در شرایط مبهم فعلی با خوش بینی به رشد تقاضا رخداد چندان عجیبی نیست. البته نمی توان به صراحت از بهبود جدی در بازار ملک سخن گفت ولی گویا برداشت بازار فولاد از رخدادهای بازار املاک این‌گونه است.

بازار ملتهب و افسارگسیخته مقاطع طویل فولادی؛ با ولع بازار و محدودیت ها و برخی سوء استفاده ها از سمت عرضه همچنان ادامه پیدا کرد ...

به گزارش کانال تلگرامی گزارشگر بازار فولاد؛ مضاف بر هیجانات سمت تقاضا که عملا طی 20 روز اخیر در بازار داخلی متاثر از مشکلات ترابری و تعطیلات هفته گذشته به نوعی بطور کامل تطمیع نشده و انبارها هنوز تشنه هستند؛ توجه و تمرکز فولادسازان شبه دولتی به بازارهای جهانی و غفلت از تامین بازار داخلی هم عامل مهم دیگری در دامن زدن به این التهابات به حساب می آید. کما اینکه پیش تر در متال بولتن خواندیم که به دلیل ترس مشتریان خارجی از مشکلاتی که از اعمال تحریم‌ها به ایران ممکن است برای این کشور و به دلیل تحریم‌های ثانویه؛ برای آنها به وجود آید؛ در اقدامی عجولانه؛ تقریبا ظرفیت تولید تا دو ماهه آینده فولادسازان ایرانی که در حوزه صادرات فعال هستند را پیش خورد نموده اند. طبیعی است که این فولادسازان با این وضعیت قادر به تامین بازار داخلی نباشند. تقریبا شبیه این موضوع متاسفانه سال گذشته هم رخ داد، بطوریکه در یک بازه زمانی 2 الی 3 ماهه خبری از عرضه های مکفی فولادسازان خصولتی در بازار داخلی نبود؛ بطوریکه شاهد یک موج کاذب و حبابی شکل شبیه به رخداد کنونی بودیم.

اما موضوع به همین صورت ادامه پیدا نخواهد کرد؛ این قطعا یک پرده از نمایش بازار است؛ با سپری شدن مهلت اولیه ای که ترامپ به شرکت‌های تجاری خارجی در خصوص تعامل با ایران داده است؛ طبیعی است که با کاهش فشار تقاضای خارجی روی فولادسازان داخلی؛ همزمان با شروع اعمال تحریم‌های ایالات متحده؛ انتظار داشته باشیم شرایط در داخل کشور و در حوزه فولاد به حالت عادی بازگردد و چه بسا مازاد عرضه های تولیدکنندگان فعال در حوزه صادراتی مجددا متبلور گردد؛ اما در حال حاضر مسئله ای که نه فقط بازار فولاد بلکه اکثر بازارهای کالایی کشور را دچار آشوب و هیجان نموده است؛ بحث تقاضای کاذب مردم و هراس آنها از کاهش ارزش ریال است؛ غافل از اینکه عامل اصلی این موضوع خود مردم هستند که با تقاضای کاذب و دپوی مازاد بر مصرف؛ به این وضعیت دامن می زنند؛ و این در حالی است که مردم ترکیه به درخواست اردوغان، برای جلوگیری از کاهش ارزش لیر ترک؛ دلارهای خود را در بازار به لیر ترک تبدیل میکنند...

بر ما چه شده است که ما به اینجا رسیده ایم ؟! این ترامپ یا امثال ترامپ نیستند که به ما ضربه می زنند؛ این خود ما هستیم که به جای همدلی با خودزنی های پی در پی موجب وخیم تر شدن اوضاع شده ایم مضاف بر اینکه ناظران دولتی کشور هم با غفلت و ضعف مدیریت در شرایط بحران کنونی؛ به نوعی بر آتش خرمن موجود دامن می زنند.

اولین روز افت نرخ پتروشیمی

کاهش قیمت‌ها در بازار پلیمرها که از هفته گذشته آغاز شده امروز هم ادامه یافت تا جایی که می‌توان گفت اولین روز از افت جدی قیمت‌ها را شاهد هستیم و پتانسیل تداوم کاهش نرخ را اهالی بازار جدی گرفته‌اند. این در حالی است که پس از یک هفته نیمه تعطیل حجم تقاضا در بازار افزایش یافته ولی عرضه‌های چندانی وجود نداشته و این رخداد دلیل کاهش محدود قیمت‌ها بوده است. به نظر می‌رسد بازار روزهای سختی را در پیش داشته باشد و تداوم این روند می‌تواند به کاهش پتانسیل امنیت در بازار و تمایل به فروش منتهی شود. البته انتظار افزایش عرضه در بورس کالا و رشد تزریق کالا از بورس به بازار هم وجود دارد که به حمایت از حجم معاملات و برتری عرضه‌ها بر تقاضا منجر خواهد شد.

آرامش بازار در هفته ای نیمه تعطیل

کاهش نسبی بهای پلیمرها و ضعف جدی معاملات را می توان رخدادهای اصلی در بازار محصولات پتروشیمی در هفته گذشته دانست اگرچه پتانسیل بازگشت تعادل به این بازار هم وجود دارد.

به گزارش کارگزاری آبان؛ هفته نیمه تعطیل گذشته دوره ای برای آرامش در بازار بود اگرچه رخداد مهمی برای مخابره وجود نداشت ولی شاهد کاهش نسبی قیمت ها در هفته گذشته و افت حجم معاملات بودیم که بستر قیمتی جدیدی برای افت نرخ را فراهم کرد ولی این همه ماجرا نبود زیرا احتمال اعمال سخت گیری های جدیدی بر سر راه صادرات محموله های پتروشیمی قرار دارد. اهمیت این نکته از آن جهت است که دلیل اصلی رشد قیمت ها در حاشیه همین صادرات مواد اولیه به کشورهای همسایه قابل تعریف بوده است.

ابلاغ ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی از هفته آینده

به گزارش ویکی پلاست؛ خبرهای موثق حکایت از تکمیل و نهایی شدن مکاتبات لازم برای ابلاغ ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی به گمرک جمهوری اسلامی دارد. بنا بر اخبار دریافتی، با ابلاغ ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی، تنها مجتمع های پتروشیمی یا نمایندگان تام الاختیار پتروشیمی ها مجاز به صادرات محصولات پتروشیمی خواهند بود و هر گونه صادرات توسط شخص یا بنگاه ها، غیرممکن است.

با توجه به شرایط موجود و صادرات 30 درصد محصولات پتروشیمی عرضه شده در بورس، انتظار این است پس از ابلاغ و اجرایی شدن ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی، حداقل 15 درصد از صادرات این محصولات کاسته و روانه بازار داخلی شوند. لذا پس از ممنوعیت صادرات نیز می توان انتظار داشت قیمت مواد اولیه پلیمری با کاهش همراه شوند.

کاهش حجم معاملات در گروه محصولات شیمیایی و پلیمری در هفته گذشته به ثبت رسید اگرچه دلیل اصلی افت حجم معاملات را باید در ضعف عرضه ها جستجو کرد که در هفته نیمه تعطیل گذشته انتقاد چندانی را به همراه نداشت. با توجه به این وضعیت پتانسیل رشد عرضه ها در هفته جاری وجود دارد بنابراین می توان به رشد حجم معاملات خوش بین بود که یکی از خروجی های آن افزایش تزریق کالا به بازار داخلی و تضعیف احتمالی قیمت هاست. این در حالی است که التهاب پیشین هنوز در بازار دیده شده و بسیاری از گریدها باز هم با سقف قیمتی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفتند ولی این داده را نمی توان به هفته جاری تعمیم داد زیرا هم انتظار رشد عرضه ها و هم انتظار افت قیمت و کاهش تقاضا وجود دارد یعنی باز هم می توان به آرامش هفته جاری در بازار محصولات پتروشیمی خوش بین بود. البته حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته در کمترین سطح در یکسال و نیم اخیر قرار داشته که هم احتمال رشد عرضه در هفته جاری و هم نگرانی بازار از تداوم این شرایط را تقویت می کند.

مهمترین رخدادها در بازار محصولات پتروشیمی در هفته گذشته:

  • نیمه تعطیل بودن بازار و کاهش محسوس حجم معاملات در بازار آزاد و حتی بورس کالا
  • ورود بازار پلیمرها به یک فاز کاهش نرخ اگرچه شتاب کاهش قیمت ها بیشتر از هفته قبل بود و گستردگی بیشتری داشته است.
  • نوسان قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی اگرچه به صورت کلی می توان گفت که تمایل بازار به افت قیمت هاست ولی افزایش نرخ جهانی در برخی از گریدها و گونه های پلیمری همچون پلی پروپیلن ها و پلی استایرن ها به چشم می خورد.
  • انتظار برای اعلام قیمت های پایه جدید محصولات پتروشیمی پس از دو هفته آن هم در وضعیتی که نمی توان چشم انداز دقیقی را برای دورنمای این نرخ تخمین زد.
  • دستورالعمل صادراتی جدید که موجب خواهد شد صادرات تنها از طریق تولیدکننده اصلی محقق شود و خروجی آن افزایش تزریق کالا به بازار داخلی است و می تواند در برابر رشد قیمت ها مانعی جدید به شمار رفته و حتی سیگنالی کاهشی در بازار داخلی به شمار رود.
  • افت 23.43 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقم 58 هزار و 397.6 تن که کمترین حجم عرضه تقریباً در یکسال و نیم اخیر است.
  • افت 43.51 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در بورس کالا که همگام با افت عرضه ها محقق شده و البته 182 هزار و 164 تن را به ثبت رسانده که کمترین رقم از هفته های ابتدایی سال جاری تاکنون است.
  • کاهش 29.19 درصدی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقم 51 هزار و 681 تن که کمترین حجم معامله از ابتدای سال جاری تاکنون بوده و نشان می دهد که بازار هنوز با شرایط متعادلی روبه رو نیست.
  • ثبت 3.11 برابری تقاضا در مقایسه با عرضه ها که کمترین حد در 5 هفته اخیر بوده و نشان می دهد بازار اگرچه هنوز به تعادل نرسیده ولی وضعیت بهتری به نسبت هفته های قبل دارد.
  • معامله 88.5 درصد از حجم عرضه های پلیمرها در طول هفته گذشته که کمترین حد در 3 هفته اخیر است.
  • انتظار برای کاهش التهاب در بازار پلیمرها به امید افت صادرات به کشورهای همسایه مخصوصاً عراق از سوی صادرکنندگان غیرحرفه ای و تجار
  • افزایش مجدد قیمت دلار در کشورهای همسایه، اگرچه با اجرایی شدن دستورالعمل جدید صادراتی محصولات پتروشیمی ، تأثیرگذاری این سیگنال کاهش می یابد.
  • افت 12.66 درصدی حجم عرضه محصولات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 33 هزار و 744.9 تن که کمترین رقم از اواخر فروردین ماه تاکنون است.
  • کاهش 36.62 درصدی حجم تقاضای محصولات شیمیایی همگام با افت عرضه ها و ثبت رقم 25 هزار و 678 تن که باز هم کمترین رقم از اواخر فرودین ماه تاکنون است.
  • کاهش 25.53 درصدی حجم معامله محصولات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 22 هزار و 996 تن که همچون عرضه و تقاضا در کمترین حد از اواخر فروردین ماه تاکنون است.
  • داد و ستد 68.15 درصدی حجم عرضه محصولات شیمیایی در بورس کالا که رقم نسبتاً متعادلی در این حوزه به شمار می رود ولی با توجه به افت جدی حجم عرضه ها باید گفت که این رقم بسیار کمتر از حد انتظار است.
  • انتظار برای کاهش قیمت ها در حاشیه بازار آزاد، اگرچه شرایط نیمه تعطیل هفته گذشته تا حدودی پتانسیل رشد تقاضا را تقویت می کند.
  • ورود تعزیرات حکومتی به بازار بطری در پی رشد شدید بهای پلی اتیلن ترفتالات بطری به بیش از 11 هزار تومان در هر کیلوگرم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24