Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

حسن خسروی ، مدرس دانشگاه و تحلیل گر مسایل مدیریت دولتی ایران حقیقت آن است که مدیریت دولتی در حال حاضر نیازمند شدید به خانه تکانی نیروها و مهندسی مجدد ساختارها و تشکیلات خود از جمیع جهات است . قطعا با این ساختار مدیریت دولتی ره به جایی نمی بریم . راستی چرا اساتید حوزه مدیریت دولتی خاموش هستند . چرا اقتصاد دانان گاه و بیگاه نامه سرگشاده می دهند ولی حتی یکبار به طور جدی اساتید و صاحب نظران مدیریت ( دولتی ) نامه و دردنامه و نسخه ای تجویز و منتشر نمی کنند؟؟؟. در هر حال دو سال است که از بحث حقوق های نجومی می گذرد و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم . و سوال اینجاست که : چه کسی پاسخگوست ؟؟؟

چرا مدیریت دولتی به چالش کشیده نمی شود؟

حسن خسروی ، مدرس دانشگاه و تحلیل گر مسایل مدیریت دولتی ایران

درست دو سال پیش در چنین روزهایی بود که یک نفر خسته و دلگیر ؛ اقدام به انتشار فیش حقوق یکی از مدیران صنعت بیمه می نماید.

اگر مدیریت دولتی ما در طول چهل سال گذشته آنگونه که باید و شاید به مردم پاسخگو و شفاف نبوده در عوض فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خیلی خوب و موفق رسالت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را به انجام رسانده اند.

از قدیم گفته اند : شبکه های اجتماعی را می توان محدود کرد ولی جلوی گردش اطلاعات را نمی توان گرفت ؟!؟! ماجرای حقوق های نجومی طی دو سال گذشته تمامی ارکان و سطوح مدیریتی و تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور را به طور جدی و چالشی درگیر خود کرد و قطعا بسیار بیشتر از اصل و مبلغ پول های دریافتی توسط مدیران دلسوز و زحمتکش ؟!؟! خسارت به کشور وارد شده است که متاسفانه این بخش قضیه مورد حسابرسی دستگاه های نظارتی قرار نمی گیرد.

صرف نظر از آبروریزی ها و صدمات روحی و روانی شدیدی که به مردم و جایگاه مدیران کشور و... وارد شد نشان داده شد که موضوع اعتماد به مدیریت دولتی محل شک و تردید است . ما سرمایه اجتماعی خود را در چهل سال گذشته نه تنها تقویت نکردیم که آن را تضعیف کرده ایم. سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد و مشارکت ، اعتماد لایه پنهان سرمایه اجتماعی است و مشارکت لایه آشکار آن . وقتی سرمایه اجتماعی آسیب می بیند همین اوضاع و احوال می شود که می بینیم . مردم نسبت به مدیریت دولتی در ایران حال حاضر امید چندانی ندارند ؛ هر چند که شعار ما تدبیر و امید باشد . کار از شعار گذشته است . باید سرمایه اجتماعی را احیا کرد . تنها راه هم پاسخگو بودن و شفاف بودن مدیریت دولتی است.

از یک منظر دیگر ماجرای حقوق های نجومی "" روابط عمومی "" نداشت . هر کسی از هر مقام و جایگاهی حرفی زد و آماری داد و گزارشی ارائه نمود و آخر الامر هم اعلام شد که در بحث حقوق های نجومی تاکنون برای 42 نفر کیفر خواست صادر شده است و در جایی دیگر گفته شد که برای حدود 70 نفر پرونده تشکیل شده و یا به مراجع قضایی احضار شده اند . حال چه 42 نفر چه 70 نفر . اصلا 100 نفر ؟!؟! واقعا جمع جبری و برآیند کار چیست ؟ چرا یک روابط عمومی مقتدر در سیستم مدیریت دولتی ما وجود ندارد که از حواشی و آسیب های چنین وقایع ناخوشایندی که ته آن هیچ به هیچ است جلوگیری نماید . تا به کی مدیریت دولتی باید لنگان لنگان حرکت کند . این همه شعار شایسته سالاری و شایسته گزینی برای چیست و کجا باید به منصه ظهور برسد ؟؟؟.

حقیقت آن است که مدیریت دولتی در حال حاضر نیازمند شدید به خانه تکانی نیروها و مهندسی مجدد ساختارها و تشکیلات خود از جمیع جهات است . قطعا با این ساختار مدیریت دولتی ره به جایی نمی بریم . راستی چرا اساتید حوزه مدیریت دولتی خاموش هستند . چرا اقتصاد دانان گاه و بیگاه نامه سرگشاده می دهند ولی حتی یکبار به طور جدی اساتید و صاحب نظران مدیریت ( دولتی ) نامه و دردنامه و نسخه ای تجویز و منتشر نمی کنند؟؟؟. در هر حال دو سال است که از بحث حقوق های نجومی می گذرد و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم . و سوال اینجاست که : چه کسی پاسخگوست ؟؟؟

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24