Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سبحان دارو در روز شنبه ٩٧.٠٢.٢٩ با حضور ٨٢ درصدی سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد...

پیش بینی رشد شرکت سبحان دارو در سال مالی ١٣٩٧

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سبحان دارو در روز شنبه 97.02.29 با حضور 82 درصدی سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

هیئت رئیسه مجمع:

دکتر شیرازی به عنوان رئیس مجمع

دکتر بهارستان به عنوان ناظر مجمع

دکتر آریان نژاد به عنوان ناظر مجمع

و جناب بهزاد شکوری به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ابتدای جلسه دکتر فرهت مدیرعامل شرکت سبحان دارو گزارشیاز هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: شرکت سبحان دارو در سال مورد گزارش توانست، بهتر از رقبای خود عمل کند. سبحان دارو با فروش 196.5 میلیارد تومانی خود توانست، 105 درصد از فروش پیش بینی شده خود را پوشش دهد، این موضوع منجر شد تا در سال 96 نسبت به سال 95 شاهد رشد فروش، به اندازه 26 درصد باشیم. محصولاتی که طی سه یا چهار سال گذشته به سبد محصولات شرکت اضافه شده اند، حدود 9.1 درصد از فروش شرکت را تشکیل داده اند.

او گفت: تولیدات شرکت در سال 96 شامل قرص و دراژه، کپسول، پماد و کرم و قطره بوده که در تولید هر کدام به ترتیب به اندازه 23 درصد، 58 درصد، 21 درصد و 30 درصد رشد فروش داشته ایم، که در مجموع شاهد رشد 26 درصدی فروش ریالی بودیم. ضمن اینکه تولید مقداری نیز به اندازه 8 درصد بیش از سال 95 بوده است.

فرهت خبر داد: شرکت سبحان دارو در سال 96 توانست، صادرات خود را به اندازه 85 درصد رشد دهد، این رویه در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

فرهت در مورد صادرات اعلام کرد: صادرات ما به کشورهای سوریه، عراق و افغانستان بوده و ما اولین شرکتی بودیم، که توانستیم مطالبات خود را از کشور عراق که به سختی مطالبات خود را تسویه می کند در قالب چک اخذ کنیم.

پروژه ها

بنا بر گفته مدیرعامل

  • در سال 96 سبحان دارو شاهد راه اندازی تصفیه سیستم صنعتی کارخانه و پساب و همچنین راه اندازی سیستم اطفاء حریق بوده است.
  • 17 قلم پروانه در سال گذشته دریافت شد و محصولات جدید شرکت نیز روانه بازار مصرفی شدند.
  • محصولات قدیمی شرکت نیز بسته بندی جدید خواهند شد.
  • پروژه خط گرانول، میکسربین و لومینا منجر خواهد شد 25 تا 26 درصد ظرفیت شرکت افزایش یابد.
  • پروژه آبساز، دولر کمپکتور منجر به سرعت تولید خواهد شد.
  • نصب و راه اندازی رطوبت گیرهای پرتابل و ساخت انبار مواد شیمیایی نیز از جمله پروژه هایی هستند که توسط شرکت دنبال شده اند.

مدیر عامل شرکت سبحان دارو با اشاره به پروژه های در دست اقدام این مجموعه عنوان کرد:

  • در نظر داریم، تا خط تولید نیمه جامدات خود را نیز توسعه دهیم، برنامه شرکت تولید این خط به اندازه 10 تا 11 میلیون عدد است.
  • تمایل داریم تا اقدام به ساخت انبار مطابق با اصولGMP به متراژ 4800 متر مربع نمائیم.
  • خرید یک دستگاه بلسترینگ، کارتونینگ که منجر به رشد 25 درصدی ظرفیت شرکت خواهد شد، نیز در برنامه شرکت قرار دارد.
  • خرید یک دستگاه دیگ بخار و ساخت سایت تولید محصولات پرخطر نیز جزو پروژه های در دست اقدام مجموعه به حساب می آیند.
  • در نظر داریم تا در سال جدید نیز محصولات جدید خود را روانه بازار کنیم.
  • داروهای پرخطر به صورت ماهانه توسط سایت های معتبر دنیا وارد فهرست می شوند،این موضوع منجر می شود که گرید داروها جا به جا شود. در نظر داریم،تا داروهای خود را با راه اندازه پروژه مربوطه وارد این گرید کنیم، این پروژه حدود 2 سال به طول می انجامد.

بنا بر گفته فرهت سرمایه لازم برای پروژه داروهای پرخطر، پروژه انبار و خرید ماشین آلات در حدود 30 تا 35 میلیارد تومان است که شیرازی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری البرز و رئیس مجمع در خصوص افزایش سرمایه این شرکت گفت: برنامه افزایش سرمایه سبحان دارو از محل آورده نقدی و مطالبات در دستور کار قرار دارد ،اما هنوز در مورد میزان آن نمی توان با قاطعیت صحبت کرد.

مطالبات از شرکت های پخش و دولت

فرهت گفت: مطالبات از شرکت های پخش مورد توجه شرکت بوده، شرکت های پخش هر کدام سبقه ای دارند و برخی از آن ها طی یک سالگذشته دچار مشکل شده اند، سابقه داروگستر رازی نیز به این صورت است، که این مجموعه بهترین پخش شرکت سبحان دارو بوده و در زمانی که دچار مشکل شده اند، ما ضمانت کافی از این مجموعه داشته ایم. با تمام مشکلاتی که شرکت های پخش داشته اند، سبحان دارو توانست، بدهی های خود را تسویه نماید، ما جزء اولین شرکت هایی بودیم که توانستیم طلب خود را بگیریم.

وی در مورد مطالبات از دولت گفت: مطالبات دولت به شکل اوراق تصفیه شده و این روند ادامه دارد.

تاثیرات دلار

فرهت در مورد دلار مورد استفاده در صنعت تاکید کرد: شروع سال 1397 با دلار 4200 تومان خواهد بود اما وزارت بهداشت به جهت حمایت از تولید این تفاوت را با افزایش نرخ جبران خواهد کرد، به گونه ای که تاثیرات منفی افزایش نرخ دلار به حداقل برسد.

در پایان مجمع به ازای هر سهم 82 تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و اعضای هیئت مدیره شرکت نیز همانند گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند.

منبع خبر: به سفارش سبحان دارو

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24